Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mysterie . Raad en advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mysterie . Raad en advies gevraagd

Dag Beowulf, Na De 3 Weken Dan overschakelen op alleen de led ufo voor afbloeien of de combinatie wit 2700 K spiral/led op 12/12?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dag Beowulf, Na De 3 Weken Dan overschakelen op alleen de led ufo voor afbloeien of de combinatie wit 2700K spiral/led?
    Last edited by BigR; 4 December 2015, 06:08.

Comment

Net ook maar 5 x spiraal 24 6500 kelvin besteld en mijn slechte ervaring gedeeld van de ufo gedeeld met de verkoper op ebay. Kijken wat er uitkomt en anders zet ik hem bij tijdens bloei. Hoop maandag/dinsdag 5 x 24 watt 2700 en 5 x 24 watt 6500 spaarlamp binnen te hebben voor vervanging en om verder te gaan met de grow. In de tussentijd zijn reacties van dezelfde hobbyisten van harte welkom.
      Groene groet. BigR

Comment

Sneller dan verwacht waren gisteren mijn tornado 's 2700 kelvin binnen . Maandag of dinsdag dan de 6500. Gisteren maar gelijk een netjes gemaakt met 5 lichtpunten in het kastje. Reflectors gemaakt van 0.5 ltr blikken bier. Vervelend klusje hoor. Dames staan nu onder de 2700 maar als de 6500 binnen is ruil ik ze ff om. Heb weer goede moed om het tot een klein succesje te maken. To be continued

Comment

Doe eens een fotootje voor ons......klinkt leuk dit project.
          Succes

Comment

Groeisnelheid is nogal temperatuurs afhankelijk. Denk dat die ufo best wel voldoet voor die kleine plantjes maar dat het wat koel in de ruimte is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigR View Post
              Dag Beowulf, Na De 3 Weken Dan overschakelen op alleen de led ufo voor afbloeien of de combinatie wit 2700 K spiral/led op 12/12?

Dag Beowulf, Na De 3 Weken Dan overschakelen op alleen de led ufo voor afbloeien of de combinatie wit 2700K spiral/led?

Aan mij moet je zoiets niet vagen, ik ben absoluut geen voorstander van led. Jij hebt daar nu voor gekozen dus je kan er net zo goed onder proberen af te bloeien. Persoonlijk zou ik altijd voor HPS gekozen hebben.

Comment

20151206_183146.jpgDe dames hebben de afgelopen 2 weken onder de ufo aardig stil gestaan maar doen nu al meer in 1 dag dan in afgelopen periode. Zal een paar foto's toevoegen van mijn project 😊20151206_183123.jpg

20151206_183135.jpg20151206_183146.jpg

Dag Beowulf, vanwege kosten overweging en verbruik en nadat ik mezelf uitgebreid had ingelezen had ik gekozen voor de ufo. Via ebay besteld voor een fractie van de prijs wat ze in nl regulier doen. Echter was/ben ik niet tevreden met het groeitempo tot nu toe. Vandaar de omschakeling naar spaarlamp. Natuurlijk ook weer via Internet voor een acceptabel prijsje. Dames staan nu omdat mijn 24 watt 2700 kelvin lampjes daaronder. Verwacht maandag /dinsdag de 24 watt 6500 broertjes dus dan ff wisselen. Als het misschien nog tot een bloei gaat komen gaat ik denk ik de 2700 jongens inzetten icm de ufo.

20151206_183123.jpg20151206_183135.jpg20151206_183146.jpg

Dat valt wel mee hoor. De dames staan op een natuurstenen tegel met daaronder een olieradiator 2000 watt op stand 1.5. Temperatuur varieert tussen de 26-31 graden. Zou hoed moeten zijn toch?

Volgens mij Doei iets niet goed met reageren op de reacties. Zie mijn eigen antwoorden niet. Dan nog maar en keer. @ flintsoned: de dames staan op een natuurstenen tegel met daaronder een olieradiator 2000 watt op stand 1.5. De steen zorgt voor indirecte warmte. Temperatuur varieert tussen de 26 en 31 graden.
                @ Ronthebudman: zie bijgevoegde foto's 20151206_183123.jpg20151206_183135.jpg20151206_183146.jpg

Duhuh, ben een beetje blond . (En nieuw hier)de reactie stonden op pagina 2 ��

Comment

De spaarlampen hanger er wat ver vandaan. Met een 2000 wat olie radiator zal het idd wel warm genoeg zijn. Wordt wel een duur wietje kwa stroomverbruik op deze manier.

Comment

Comment

Comment

De nieuwe lampjes zijn binnen. 5 x 24 watt spaarlamp 6500 kelvin hangt er nu boven. Ben benieuwd hoe het verder met de meisjes gaat. To be continued

Lampjes hangen nu max 5 cm erboven

Comment

Plantjes gaan goed. Merk dat het aanslaat. Heb beetje valse start gemaakt door geen goed licht in het begin en ik zie wel of het goed gaat. Van je fouten leer je nog steeds en even aankijken of er wat vanaf komt. Hoop geen herma door eventuele begin stress. Heb al nieuwe seeds klaarliggen dus wordt vervolgd. Trouwens still met de tips en trucs mannen(en vrouwen )

Comment

Hoeveel heb je nu in totaal uitgegeven aan lampen?
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Meer dan een goede HPS set vrees ik
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

hoi,

ik lees een temperatuur van 26-31 graden? dit is ter hoogte van je top? of bij de potten, juist daar waar je verwarmt? zou veels te warm zijn voor je bodem die houd meer van een graad of 20.

enne ronthebudman gaf je een heel goed advies wbt het horizontaal hangen van je lampen. Ja dat is de meest effectieve manier om met een spiraal spaarlamp aan de gang te gaan. Dan de lampen op ongeveer 5cm van je planten af en je hebt zo 30% meer effectief licht op je planten en zo dus ook een beter eind resultaat.(licht=gewicht)

die natuursteen is een goede zet inderdaad!

veel succes met de grow! greetz mafferd

Comment

Bezig...
                                X