Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF gaan niet bloeien?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: AF gaan niet bloeien?!

Oorspronkelijk geplaatst door pclover View Post
    Is voor mij ook twijfelachtig. Mijn kast is maar 60cm hoog en krijg het niet helemaal lichtdicht.
    Daarom gingen mijn autoflowers best goed maar ze groeiden tegen het plafond van de kast.
    Reguliere zaden kan je dan weer scroggen, maar die hebben absoluut donker nodig. Dilemma

Verzonden vanaf mijn iPhone 7
    autoflowers kun je ook scroggen. Het is nogal een misvatting dat dat met autoflowers niet zou kunnen. Je kunt beter geen stukken afknippen, maar ze onder een netje buigen kan altijd. Of ze knakken, LST'en of op de kop hangen. Een autoflower blijft gewoon een plant, en planten kun je vervormen naar hoe je wilt. Afknippen is minder gewenst omdat je dan groeitijd inlevert. Maar juist bij autoflowers zou ik scroggen om het meeste uit de plant te halen, helemaal onder laag wattage verlichting.
    Misschien is dat handig voor de volgende ronde
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      autoflowers kun je ook scroggen. Het is nogal een misvatting dat dat met autoflowers niet zou kunnen. Je kunt beter geen stukken afknippen, maar ze onder een netje buigen kan altijd. Of ze knakken, LST'en of op de kop hangen. Een autoflower blijft gewoon een plant, en planten kun je vervormen naar hoe je wilt. Afknippen is minder gewenst omdat je dan groeitijd inlevert. Maar juist bij autoflowers zou ik scroggen om het meeste uit de plant te halen, helemaal onder laag wattage verlichting.
      Misschien is dat handig voor de volgende ronde
      Wow, dat spreekt tegen alles wat ik op internet heb gelezen. Maar ik heb vertrouwen in je ervaring! Ik ga het zeker proberen.
      Hartelijk dank[emoji4]

Verzonden vanaf mijn iPhone 7

Comment

Het is wel aangeraden om te toppen met reguliere planten, zodat je de uitlopers gemakkelijk op het net kan binden. Een hoofdcola kan je ook omleggen en binden, maar heeft het veel nut met kleinere uitlopers er rond? Gewoon een vreemde manier van werken, maar het zou kunnen in principe he.

Comment

ik heb met deze kweek mn eerste plant getopt om te kijken hoe t ging enzo, geen problemen mee gehad.. er staat 1 getopte op de achterste rij op 1 van de fotos..
          er zit nu trouwens al wel 2 week verschil in het bloeien.. de eerste bleoeiers gaan mooi door, dr nog 1 bij gekomen die is gaan bloeien maar de rest doet nog steeds niks. morgen zal k ff wat fotos weer plaatsen..
          alle jack herers bloeien nu maar de helft van de NL doet nog steeds niks.. ze zijn wel gigantisch trouwens
          volgens de site zouden ze 50-100 cm worden.. ik heb 1 van 50 cm en bijna alle anderen zitten boven de 1 meter, tot aan bijna 1.30 aan toe..

Comment

bij deze weer wat fotos van de plantjes, ze staan er nog hetzelfde bij als vorige week op 1 na die toch nog is gaan bloeien
            S1190010.jpgdit is mijn getopte plant in het midden met de 2 grootste van 1.25 en 1.30 er naast.. deze waren als eerste in de bloei gekomen en gaan lekker door, er beginnen mooie toppen op te komen nu

S1190003.jpg dit is een van de Jacks, ziet er ook super uit

S1190005.jpgS1190006.jpgS1190007.jpgen helaas doet de helft van de NL nog steeds niks op een enkele bloeihaar na ( die er al meer als een week opzitten)

S1190008.jpghier een foto vanaf borsthoogte, ik ben 1.80 voor vergelijking... ZE ZIJN GIGANTISCH :O

Comment

Te veel stikstof remt de bloeivorming nogal.

Comment

Yep, dat licht vertekent nogal, maar lijkt wat veel stikstof.
                En foto3 staat wat te dicht bij de lamp misschien, als dat van overvoeding is mag ze wel een weekje op dieet.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bedankt voor die info flint..
                  het lijkt er echter op dat de niet bloeiers vandaag toch zijn begonnen met bloeien, ze laten nu allemaal nieuwe bloeiharen zien eindelijk!

Comment

Ok weer even een update...
                    Ik heb sinds gister de klok maar op 12/12 gezet aangezien de nietbloeiers NOG steeds niet bloeien.. dr zit nu 4 weken verschil tussen de planten.
                    ik heb het vermoeden dat maar de helft van mn NL autoflower is.. de krengen die nog steeds niet bloeien zijn ook gigantisch nu, met pot er bij gerekend zijn ze net zo groot als ik ben (1.80) en komen zelfs al boven de lamp uit..
                    nu maar hopen dat de klok omzetten helpt die planten in de bloei te krijgen, zo niet dan moeten ze de tent maar uit...

Comment

Ruimte zat om te buigen nog.
                      Daarnaast ben ik niet zo'n fan van AF groeivoeding geven.. Heb iig nog nooit een mooie opbrengst van compacte toppen gezien daarmee, enkel uit zn kluiten gewassen fluf en daar kan je wei iig mee.
                      Kleine groeispurtje die ze maken zit er genoeg stikstof in de pot en daarna hebben ze vooral behoefte aan P en K dus gewoon bijvoeden met bloei voeding vanaf dat ze er beetje haar op krijgt volstaat..

Suc7 en beter 12/12 rondjes met reg draaien binnen zou k zeggen..
                      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

ik ben ook van plan volgende x met reguliertjes te werken.. dit is gewoon bullshit hoeveel verschil er zit tussen dezelfde soort planten
                        klein groeispurtje? de niet bloeiers zijn al 2 maand bezig met groeien en zijn nog steeds bezig.. ze zijn de helft groter dan wat ze maximaal zouden horen te worden..

Comment

Je bent toch ook niet voor niets ontevreden??
                          Zonder extra stikstof had t je waarsch minimaal 1/3 in lengte gescheeld.
                          Autoflowers hebben met name P en K nodig als ze los gaan maar soit, das mijn ervaring.

Suc7 en duizend wegen naar Rome waar maar denk dat je nu met n lambo op t voetpad aant scheuren bent..
                          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

oerwoud!

S1200004.jpgS1200005.jpgS1200006.jpgS1200007.jpg

Comment

Van welke zaadbank zijn die? Lijkt een vergissing te zijn, autoflowers moesten al lang in bloei staan ze. Lijken reguliere te zijn. Ik zou ze proberen stekken...

Comment

Hopelijk geen sla!..
                                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bezig...
                                X