Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje sukkelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje sukkelt

    Korting op 420shop
    Ben bezig met een Royal Highness. Vroeger al heel goed gelukt. Deze keer wel het niet vlotten. Niet echt een idee waarom.
    WP_20151219_09_20_00_Pro.jpg
    Herkent er iemand iets?

    #2
    Re: Plantje sukkelt

    Nope, wat heb je gedaan, en gegeven, en hoeveel, en waar staan ze in, en onder, en hoelang ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Plantje sukkelt

      Hij stond samen met een plantje van de cbd-crew medical silver haze dat het tot op vandaag goed doet. Allebei zelfde omstandigheden, zelfde voeding.
      Ze staan nu elk apart omdat die ene klaar is om te bloeien.
      Ze staan in een kleine kast (60x60cm) in een 27x27cm pot met canna aarde, en onderaan een reservoir van 4L. Water met canna vega voeding wordt rechtstreeks in dat reservoir gegoten. Enkel in het begin deed ik af en toe wat op de aarde, zo'n 200ml. Naast canna vega doe ik er soms wat voeding voor zuurminnende planten bij, heel soms.
      Het schema van canna volg ik niet echt. Ik geef altijd minder dan zij opgeven. Er zit in principe genoeg voeding in de aarde dacht ik.
      Nu, volgens wat ik hier en daar aan prentjes vergelijk, zou ik toch denken dat het te veel voeding is.
      De meeste bladeren zien er gezond uit, maar een goed aantal sterft af, lijkt, en in een voorstadium krullen, verschrompelen ze.

      Comment


        #4
        Re: Plantje sukkelt

        Magnesium te kort ? gezien de roest vlekken

        Comment


          #5
          Re: Plantje sukkelt

          't Is moeilijk te zien aan dat krullende blad, da's eigenlijk al zo goed als afgestoten en leeg.
          Foto's van de allereerste verschijnselen geven soms wat meer duidelijkheid.

          Dingen die me opvallen zijn je waterreservoir, ik weet niet of ze erg lang in het water staan.
          Je kunt wel van onder water geven -ook al is het niet de natuurlijke weg- zolang je zorgt dat de schaal na een kwartiertje leeg is.

          Je hebt Canna voeding en je geeft daar nog voeding bij -voor zuurminnende planten- en dat zijn korrels of vloeibaar ?
          Maakt eigenlijk niet zoveel uit, want eigenlijk heb je genoeg aan Canna. Als je Vega en Flores hebt, heb je een complete voeding.
          Een wietplant kun je niet vetmesten, als je teveel voert, doen ze het slechter.

          Ik heb ook weleens zulk blad gezien bij mezelf, maar je kent dat heh...wietroker, dus van z'n geheugen moet je niet teveel verwachten.
          Dus ik weet niet meer wat het precies was. Hitte kan een rol spelen, of tocht, of een tekort.
          Maar ik zie dat ze nog niet bloeien, dus een tekort zou nu niet mogen eigenlijk.

          Verkeerde voeding kan ook nog.
          Je geeft nog geen bloeivoeding, toch ? Ze bloeien nog niet.

          Dus, (wat ik zou doen) even checken dat ze niet te lang met natte voeten staan.
          En die extra voeding laten liggen.
          Ik weet niet welke voeding je hebt, maar bijv. met de Terra lijn zou je nu met 3ml/L Terra Vega ongeveer goed zitten denk ik.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X