Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Amnesia haze bladprobleem!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Het blad probleem is begonnen in de eerste week bloei,
    met name de onderste blad verkleurde naar bruin op de bladpunt en de randen verschrompeld en valt eraf.

Ik kweek op cocos van biobizz kant en klare.
    Gebruik 11 literpotten
    temperatuur min 19 max 28
    LV nu op 50%
    Tussen lamp en top 60cm
    600watter.

8 dagen groei gegeven. Ik had ze voor dat ik ze uit had gezet, van te voren goed ingewaterd op ec 1.2 en
    ph 5.8, Regulator, A en b groei, startboster.
    Bij het uitzetten van de stekken Rhizotonic gegeven.
    Als voeding gebruik ik basisvoeding Dutchpro A B de rest van Aptus.

Dit is de eerste keer dat ik op cocos werk, daarvoor op aarde nooit deze problemen gehad.

In week 1 bloei 12/12 nam ik een grondmonster, ik meette toe een ph van 7.4, ik dacht dat is hoog...
    spoelen maar met als gevolg een verzadigde cocos, ik kreeg denk ik dat blad probleem de onderste,
    Ze stonden naar mij gevoel stil, normaal schieten ze snel de lucht in. Ik heb ze toen met rust gelaten bijna 7 dagen.
    Ik heb ze in tussen tijd twee keer aan toe blad voeding gegeven van dutchpro leaf green.
    Daarna heb ik ze een ec van 1.6 en ph 5.6 met een beetje n27 gegeven omdat ze licht groen waren.
    Ze waren daardoor wel wat bijgetrokken.

Nu zit ik in 14 dagen bloei 12/12, maar ik signaleerde wat verbrandingsverschijnselen op de middel blaablaadjes.
    Het lijkt net of ze zich verplaatsen naar het blad dat na het onderste zit.
    Vandaag alleen afgezuurd water gegeven.

Willen jullie aub met mij mee kijken en oordelen wat het probleem is met de dames?
    Attached Files

Re: Help! Amnesia haze bladprobleem!

Ik weet niet of er veel beginners zijn die hier wat aan kunnen zien. (je topic staat in kweken voor beginners)
    Het had beter op z'n plaats geweest bij de helpdesk, daar staan bladproblemen, ziekten en beestjes.

Hoe kom je aan een pH van 7.4 in cocos ?
    Dan heb je te hoge pH gegeven denk ik ?

Bladproblemen lijken veroorzaakt door natte voeten, teveel fluctuerende pH, en natte blaadjes tijdens de lichtperiode, en wellicht overvoeding of te vroeg bloeivoeding. (?)
    Foto's zonder HPS licht kunnen we meer op zien, ze zijn nu vooral geel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ph van de cocos an bikbizz staat een ph van 6.8 , de ph die ik nu meet van een grondmonster is 6.5.
      Ik zal proberen dit bericht te verplaatsen, maar weet nog niet hoe..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ph van de cocos van biobizz staat een ph van 6.8 op de zak , ik heb juist vanaf het begin
      een ph van 5.6 gegeven, de ph die ik nu meet van een grondmonster is 6.5. Het zou moeten kunnen.
      Ik zal proberen dit bericht te verplaatsen,maar weet nog niet hoe..

Qnq,

Breidt zich het probleem verder uit?

Comment

(klik even op dat 3hoekje /!\ dan kun je vragen je topic te verplaatsen)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb in mijn verhaal hierboven exact vertelt wat ik tot nu toe aan voeding heb gebruikt.
          Tot nu toe heb ik alleen groeivoeding gegeven met laatst twee keer 2.5ml op 10l stikstof,

Kan ik nog een halve week nog groeivoeding geven afwijkend van de schema?

Comment

je moet helemaal niks meer geven,tot de potten weer lichter aanvoelen
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

De potten zijn ak intussen lichter, maar ik heb nog steeds geen duidelijke
              antwoord wat de oorzaak was??? Wie kan mij dst vertellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ik weet niet of er veel beginners zijn die hier wat aan kunnen zien. (je topic staat in kweken voor beginners)
                Het had beter op z'n plaats geweest bij de helpdesk, daar staan bladproblemen, ziekten en beestjes.

Hoe kom je aan een pH van 7.4 in cocos ?
                Dan heb je te hoge pH gegeven denk ik ?

Bladproblemen lijken veroorzaakt door natte voeten, teveel fluctuerende pH, en natte blaadjes tijdens de lichtperiode, en wellicht overvoeding of te vroeg bloeivoeding. (?)
                Foto's zonder HPS licht kunnen we meer op zien, ze zijn nu vooral geel.
                Allereeerst fijne kerstdagen toegwenst!

Zoals gevraagd de pica's zonder Hps licht.
                IK HOOP DAT HET NU BETER TE ZIEN IS.
                Attached Files

Comment

Niks mis mee,,de onderste blaadjes zijn ook de oudste is normaal dat die niet meer fris zijn,gaat gewoon goed
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bedankt voor je reactie Joremkrank,

Gezien ik dit namelijk niet eerder zo heb meegemaakt op aarde, nu kweek ik op cocos...
                    De onderste blaadjes worden geler en verdorten in een verre stadium, ik zit nu op 16 dagen 12/12. Is dat niet een beetje te vroeg?

Zou er mischien geen link zijn met mijn andere topic zijn ivm ph???

Comment

Mischien heb je teveel planten staan in je ruimte en kunnen ze daardoor niet goed verdampen en niet goed kunnen drinken.
                      Hoeveel afzuiging heb je hangen, en hoeveel frisse lucht invoer heb je?
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bedankt voor je reactie...

Comment

De ph waarde van je cocos is gewoon veel te hoog denk ik ,en dat krijg je alleen naar beneden door je ph in je water lager te doen ,zal ook niet op twee beurtjes water op goeie ph komen te staan.

Oudste blaadjes onderaan zullen ook eerder gaan dan hoger gelegen blad.
                          Niemand bewaart z'n bladeren allemaal perfect gedurende de kweek.
                          PotHead SK

Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

Comment

Broodkwekers kunnen naar wietforum.nl

Comment

Niet op reageren Misteryman ,die doet altijd zo als er meer staan dan bij hem.
                              Er zijn hier mensen genoeg die jou wel graag verder willen helpen.

Groet Pothead

Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

Comment

Bezig...
                              X