Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

Korting op 420shop
    Beste JD's

Ik ben op het moment alweer 4 weken bezig met mijn eerste kleine kweekje en heb al een hoop geleerd van alle topics op het forum. Nu kwam eergisteren ik tot mijn schrik dat mijn plantje wel heel slapjes erbij stond. De bladpunten hangen helemaal door en ik weet niet goed of ik teveel of te weinig water heb gegeven. Ik geef sinds kort meestal water van onderen en laat ze liever wat droger dan te nat. Geef ze meestal tussen de 250-400 ml en ze zit in een 11 liter pot onder 220watt tneon.

Mijn tempratuur is 27,5 max met licht aan en 17 minimaal met lichten uit. Zou het aan de tempratuur kunnen liggen? Ik kan evt. 'S nachts wat extra bij verwarmen. Hieronder wat foto's. Hulp zou erg worden gewardeerd!
    Attached Files

Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

Ze zien er mij uit als te veel water. Weeg je je potten? Welke potten heb je?
    400ml per dag? Is dat 4 weken op 12/12 of 4 weken vanaf zaadje/stekje?

Wat is je LV? Je afzuiging?

17 is wel laag hoor, dat zou je toch beter omhoog krijgen. Er is ook teveel verschil tussen licht uit en licht aan.

Maar ik denk voornamelijk water teveel als ik naar je bladen kijk, maar zonder alle informatie en duidelijk foto's is het moeilijk raden.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bedankt voor je snelle replay! Ik stel het erg op prijs.

Ik zal proberen de informatie wat aan te vullen;
      Ze staan in vierkante 11 liter potten, lv schommelt tussen de 35% en 60%, gaf ze inderdaad rond de 300-400ml per dag.
      Ventilatie is geregeld door een actieve inlaat met 2 pc fans en de afzuiging is geregeld met een koolstoffilter en een buisventilator. In de kweekkast blazen ook nog 2 kleinere pcfans onder de tneon armaturen door voor verkoeling. De ventilatie en afzuiging staan 24/7 aan.
      Ik heb m'n potten ook nog nooit gewogen en altijd maar op gevoel water gegeven.

Het plantje waar het over gaat is een Big Bang autoflower staat nu 4 weken onder een 17-7 licht cyclus vanaf zaad.

Wat zou je me aanraden?
      Bij verwarmen in de nacht uren en de komende 2 dagen geen water geven en kijken of ze opknapt? Daarna potten wegen als ze droog staat en uitrekenen hoeveel ik haar kan geven?

Sorry van de wat onduidelijke foto, ik kan na het werk als de lichten weer aan zijn wat nieuwe foto's plaatsen van de situatie. Als iemand aan of opmerkingen heeft hoor ik het graag!
      Last edited by JimVer; 29 December 2015, 12:27. Reden: Toevoegingen

Comment

Het verschil tussen teveel of te weinig water is heel simpel zelf uit te dokteren :
        Til de pot een stukje op.
        Zware pot : te nat
        Lichte pot : te droog

In plaats van bij te verwarmen -wat veel stroom kost- kun je ook afwegen om de lamp een stuk langer aan te laten.
        Het is een autoflower dus die kun je ongestraft best 20 uur licht geven tot het eind.
        btw. Het gaat om de temperatuur bij de wortels.
        Het mag in de ruimte best 15 graden zijn als de worteltemperatuur boven de 18 blijft.
        Het verschil tussen dag en nacht is wel wat groot idd.

Ik zie trouwens weinig bijzonders aan de bladeren.
        Ik zie wel wat aan het licht, dat lijkt me nogal geel, heb je er bloeilampen in zitten ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Electrisch bijverwarmen kost inderdaad wat meer maar dit is slechts een tijdelijke oplossing. Ik heb laatst al een tube-heater besteld voor de nacht uurtjes maar deze komt pas na 4 januari binnen dus moet het dan maar tijdelijk anders oplossen. Het probleem is dat er langs deze autoflower een normale plant staat (geen autoflower) en ik al een tijd zit te twijfelen om die weg te halen ivm de verschillende lichtcyclusen of gewoon alles over een paar weken op 12/12 te zetten met wat minder opbrengst als gevolg.

Het licht op de foto ziet er inderdaad wat geel uit dit komt omdat er in die 2 armaturen in elk een groei en bloeilamp zit. Dus in totaal 2 groeilampen en 2 bloeilampen. (Ik heb maar 2 groeilampen op het moment) In de bloei verwissel ik alles naar 4 bloeilampen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg
          Hier de foto van de hangende bladeren. Wat denken jullie?

Comment

Dat ze slapen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Dat ze slapen.

Doen ze dat echt als ze slapen? het was mij ookal opgevallen dat de bladeren altijd hangen als de lamp pas terug aan is ...

Comment

yep, ze zijn hun dag aan het verwerken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Windsor View Post
                  Doen ze dat echt als ze slapen? het was mij ookal opgevallen dat de bladeren altijd hangen als de lamp pas terug aan is ...
                  Wat zouden ze dromen in hun slaap
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Geen idee jij wel een idee?

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het een combinatie van te weinig water was en dat ze lagen te slapen. Als ik ga kijken net na dat de lichten aan staan hangen ze nog een beetje. Dan geef ik ze 300ml water en een uurtje daarna staan ze al een stuk vrolijker met hun bladeren. Ze staan volgens mij al goed in de bloei, wanneer zouden jullie er 4 bloeibuizen in de Tneon draaien?
                      Attached Files

Comment

ze zien er mooi uit, en wanneer je ze wil laten bloeien is volledig aan jou, je tent ziet er al aardig vol uit, dus je kan misschien al beginnen denken om ze in bloei te zetten, want ze groeien ook nog even door als je ze op 12/12 zet.

Comment

Zijn dit niet al pistels dat ik zie? Ik kan het niet zo goed zien, maar ik denk dat ze al in de bloei zijn.
                          Ze staan al goed dik, dus persoonlijk zou ik ze op 12/12 zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JimVer View Post
                            ...wanneer zouden jullie er 4 bloeibuizen in de Tneon draaien?
                            Als ze uitgegroeid zijn.
                            Vanaf dat moment ook pas aan bloeivoeding gaan denken.

Comment

Een kleine update:

De dame staat al mooi te bloeien, alleen hebben sommige bladeren een licht gele verkleuring aan de randen, het is moeilijk te beschrijven maar heb er een foto van gemaakt. Zou iemand hier de oorzaak/oplossing van weten?
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X