Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

    Heeft niemand een idee? Mijn bladeren beginnen van onderen ook steeds meer te vergelen. Dit zijn wel de blaadjes die het minste licht krijgen onderaan. Moet ik mezelf hier druk om maken?

    Comment


      #17
      Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

      Dat opkrullen van de randjes komt door een te hoge temperatuur. Misschien de afzuiger wat hoger (als dat kan)

      bron:
      Kweekvraag: in mijn kweekruimte heb ik drie plantjes staan die last hebben van opkrullende wietblaadjes, twee andere planten hebben geen last. Heb jij enig idee hoe dit kan?
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

      Comment


        #18
        Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

        dat wit lijkt op een voedingsprobleem, kijk je Ph6 na en de EC1 als hierin afwijkingen van de norm zitten kan je daaruit actie ondernemen. Mocht je geen toegang hebben tot zulke middelen (75euro inclusief callibiratie vloeistof) dan zou je de plant kunnen flushen als laatste redmiddel en dan heel voorzichtig weer beginnen met voeding.. 0.1 ml op een liter suc6

        owja ken ook zijn dat je voedingsprobleem is ontstaan door te natte grond
        K-007
        Kishan's kijkdoosje

        Comment


          #19
          Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

          Bedankt voor je reactie, ik maak gebruik van Canna Bio voeding en van wat ik allemaal heb gelezen werd mij duidelijk dat ik volgens mij hoef ik hierbij de ph niet te meten toch? Met flushen bedoel je de komende dagen alleen water geven en na een weekje weer beginnen met lage doseringen?

          Comment


            #20
            Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

            Jup paar daagjes waterdieet


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #21
              Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

              image.jpgimage.jpg

              Hier nog enkele foto's van de vergelende bladeren.. Ik denk zelf misschien een magnesium tekort? Is het aan te raden om morgen evt bitterzout met het water mee te geven of zou dat misschien wel slechter uitpakken?

              hulp wordt erg gewardeerd!

              Comment


                #22
                Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                Iemand een idee? Ik ben bij de apotheek geweest maar nergens hadden ze bitterzout? Misschien toch beter iets op het internet bestellen?

                Comment


                  #23
                  Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                  Zonder dat ik wil bevestigen dat Bitterzout de oplossing is. (ben zelf n00b)

                  Ik had het bij "De Tuinen" vandaan, ook bekend als Epsom Salt of zout.

                  GHF

                  Comment


                    #24
                    Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                    Zijn alle bladeren zo, of alleen de onderste?
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #25
                      Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                      uit mijn 4jaar ervaring met tl lampen die jij gebruikt heb ik 1 iets geleerd, minder water geven! omdat tl minder stralingswarmte afgeeft verdampen de bladeren minder vocht. hetzelfde doet zich voor bij led verlichting. ikzelf geef onder tl 1 dag 300ml 1 dag niets, zodat de plant de rijd heeft om het water op te nemen. er zijn beweringen dat je omdat je plant minder water opneemt de voedingswaarde van het water mag verhogen zodat de plant in zijn levenscyclus evenveel voeding kan opnemen maar met minder water, heb dit zelf geprobeerd en heb ondervonden dat het inderdaad werkt maar je goe moet opletten voor overvoeding en veel flushen (spoelen met neutraal water) voor de oogst en tussen voedingsbeurten in. dit zijn natuurlijk maar mijn ondervindingen.... grtz wullox

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      ohja en dat de onderste bladeren vergelen en afsterven is normaal, tl licht is slechts goed om te groeien/bloeien op maximum 20cm dus in combinatie me bovenste bladerdek en minder stark licht gaan de onderste bladeren dood door gebrek aan licht... had dit ook, bij tl is het best om te scroggen en de onderste bladeren en scheuten te verwijderen zodat je een mooi gelijk belichtingsoppervlak hebt.
                      grtz wullox
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                      Comment


                        #26
                        Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                        Zijn alle bladeren zo, of alleen de onderste?
                        Alleen de onderste bladeren maar het begint steeds meer naar boven te trekken. Ik geef ze nu alleen water ph 6 omdat ik denk dat mijn kraanwater te hard is en hierdoor een voedingsblokkade optreed wat misschien lijdt tot het tekort? misschien blijft he tprobleem hierdoor beperkt.

                        ik geef ze nu nog steeds wel 300-400 ml per dag maar weeg de pot dagelijks en ze zijn elke avond na 2 uur licht al redelijk droog licht geworden. Ik geef nu ook 1x per week bio flores mee (1ml op 1 liter).

                        Ik zal zometeen een foto plaatsen van de bovenzijde om zo een beter beeld te geven

                        Comment


                          #27
                          Re: Help!? Blad punten hangen slap? Teveel of te weinig water?

                          waar blijft die foto dan?

                          Comment

                          Bezig...
                          X