Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Bladproblemen

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb dus een probleem.
    Ik heb 4 plantjes staan,ik kweek op batmix en gebruik het plagron 100% Natural pakket.
    Ik volg nu al 8 weken het bijgeleverde voedingsschema maar ik merk dat men bladeren veel geler(en droger) staan dan normaal.
    3 van de 4 planten vertonen ook bruine vlekken op de bladeren.
    Wat kan ik doen om mijn bladeren weer een mooie volle groene kleur te doen krijgen?

Dank bij voorbaat.

Re: Bladproblemen

Je potten kunnen te klein zijn,je aarde kan te droog geweest zijn waardoor de ec omhoogschiet of ze hebben te nat gestaan waardoor er wat wortels afgestorven zijn.Want aan de aarde licht het niet,dat weet ik 100% zekerdus vertel wat meer,potmaat watergift ph ec hoelang voorgroei max tempertatuur,minimum lv enz en natuurlijk foto,s
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Batmix + voeding en dat al 8 weken ?? Waarom geen light mix gekozen ?

Ik denk haast dat je de plant aardig aan overvoeden bent. Kun je een foto plaatsen, geeft toch een beter beeld.

Comment

Zonder beeld blijft het raden. "3 van de 4 planten vertonen ook bruine vlekken op de bladeren." klinkt als een kalkgebrek.

Comment

2016-01-13 20.42.23.jpgCream caramel 1.jpgCream caramel 2.jpgcream caramel 3.jpgcream caramel.jpgOG kush 2.jpgOG kush.jpg
          Hier kan je mss wat meer uit afleiden.
          De eerste foto is het voedingsschema dat ik volg.
          De foto's 2 tot 5 zijn mijn 2 cream caramel plantjes die sporen van verbranding tonen.
          En tot slot foto 6 en 7 dat is men OG kush die veel te geel staat.
          Het formaat van men potten is 12 liter, ik geef nu ongeveer een halve liter water per dag per plant,mijn ph waarde check ik steeds met men ph meter en dan verlaag ik die tot +- 6.
          Mijn ec waarde moet ik volgens men plan ( en de eigenaar van de growshop) niet in het oog houden omdat ik bio voeding geef.
          Ik heb ze ongeveer 2 weken laten voorbloeien en de max temperatuur loopt soms wel op tot 33 graden de minimum is 17 graden.

Thx for the help.

Comment

Mijn ec waarde moet ik volgens men plan ( en de eigenaar van de growshop) niet in het oog houden omdat ik bio voeding geef.
            Da's fout nummer 1. Biologische voeding, die opgelost is in water, heeft een EC. Die EC staat gelijk aan de EC bij minerale voeding en is net zo belangrijk.

Waarschijnlijk te vroeg begonnen met bloeivoeding en daardoor klassieke blokkades opgelopen van stikstof en calcium. De pH is in orde, maar heb je ook eens gemeten aan het water dat uit de pot komt?

Misschien staan ze zelfs te nat. Dat kan ook allerlei problemen opleveren die beginnen met stikstof.

Hoe dan ook is het erg laat om bij te sturen. Ik denk niet dat dit nog op te lossen valt. Daar is het een week of 3 te laat voor.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wow...die zijn op stikstofdieet.
              (en weer een kweek op batmix)

Daar heb je toch wat fatale fouten mee gemaakt.
              Welke ? I dunno man, dan zou je uit moeten leggen wat je precies gedaan hebt vanaf zaadje.

Ik heb 's zomers weleens planten buiten staan waar ik dan helemaal niks aan doe, die zien er dan in oktober ook zo uit.

---
              btw. dat zijn geen sporen van verbranding, maar van tekort)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Denk ook combintie van op badmix te vroeg voeden, te vroeg bloeivoeding, te nat. Gevolg een kalk en stikstofblokade.

Comment

Bezig...
                X