Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweektent verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: kweektent verwarmen

    Korting op 420shop
    Goedemorgen.

    Ik zit met een vraag over de verwarming van mijn kweektent
    Ik ben begonnen met een tent met 2 lampen alles ging eigenlijk vrij
    Goed.maar nu werd het te koud snachts in de tent
    Heb ik een ventilatorkachel gekocht en die met een tijdschakelaar
    Aan gaat als de lampen uit zijn maar nu is het me opgevallen
    Dat de kachel aanslaat bij 19 graden en uitslaat bij 25 met natuurlijk het gevolg dat het continu warm en weer koud word in de tent is
    Dit lijkt mij niet goed het is de bedoeling dat de temperatuur constant blijft lijk me? Overdag is het 26 graden.

    Dus kan het kwaad dat de temperatuur snachts zo schommelt.? Zo ja wat is hier de oplossing voor ?

    Hoop dat ik wat tips krijg!
    Grtz

    #2

    Comment


      #3
      Re: kweektent verwarmen

      Oke bedankt voor je reactie
      Zijn er dan kachels waar de marge wat minder groot is?
      Zodat de temperatuur wat constanter blijft?
      ik heb er nu eentje van de bouwmarkt van 2 tientjes.

      Comment


        #4
        Re: kweektent verwarmen

        Ik heb ook zo een ding en die kan je niet fijn genoeg regelen.
        Je hebt iets beter nodig van kwaliteit dan 2 tientjes.
        Heb me een 3 stand gekocht ,iets duurder 5 tientjes stand 1 volle bak is perfect ,slaat nooit af waardoor het even warm blijft ,het geeft een minimale maar constante warmte ,dat heb je nodig.

        Geluk ermee


        Cannabis Strain Testing 420 CST#420

        Comment


          #5
          Re: kweektent verwarmen

          bij de tuincentrum & growshop hebben ze ookverwarmingsmatjes (dat zijn die dingen net als een waterbed verwarmer. Deze matten zouden uitstek moeten bieden voor je probleem.

          De regel is namelijk dat kou warmte ontrekt, en warmte stijgt.
          K-007
          Kishan's kijkdoosje

          Comment


            #6
            Re: kweektent verwarmen

            Oke dus eigenlijk gewoon een halen zonder termostaat?
            Lijkt me dan.

            Comment


              #7
              Re: kweektent verwarmen

              De thermostaat in je verwarming is niet echt nauwkeurig genoeg. 6 graden tussen aan en uitslaan is wel erg veel. Er bestaan ook losse stekker thermostaten. https://www.conrad.nl/nl/renkforce-u...c-1373757.html bijvoorbeeld. De in het voorbeeld genoemde heeft een gevoeligheid van 2 graden tussen aan en uit.

              's Nachts niet onder de 18 graden zakken als het even kan. Onder de 20 graden heeft cannabis al moeite met phosfor transport. Hoe groter het verschil tussen de dag en nacht temperatuur hoe meer de plant zal strekken. Een klein verschil tussen dag en nacht temperatuur is dus wenselijk.

              Comment


                #8
                Re: kweektent verwarmen

                Oke bedankt voor de hulp ik heb nu een 3 standen kachel gekocht
                Die continue doorgaat op stand 1 hoop dat dit de.goede temperatuur is hou het vanacht in de gaten en anders Zou ik dus een preciezer thermostaat moeten kopen.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: kweektent verwarmen

                    Oorspronkelijk geplaatst door de poli View Post
                    Buiten de tent heb ik een olie gevulde elektrische radiatorkachel
                    Wim
                    Kan niet gezond zijn voor je planten ,als je met olie gevuld een petrolium kacheltje bedoelt zou ik die snel uitzetten
                    en verwijderen uit je kamer waar je tent staat.
                    Als het dat niet is ,wat is een olie gevulde elektrische radiatorkachel dan wel ??

                    Groet PSK

                    Foto's zeggen soms meer ...

                    Comment


                      #11
                      Re: kweektent verwarmen

                      Hallo PSK,

                      ik vermoed dat mijn beschrijving enige verwarming heeft veroorzaakt.

                      Radiatoren worden meestal verwarmd met warm water uit een CV Ketel. Bij een elektrische Radiator als de door mij beschreven radiator, zijn de radiatorribben gevuld met een olieachtige vloeistof, die door elektrische verwarmingselementen worden verhit.
                      Het oliereservoir systeem is een gesloten systeem. Olie houdt de warmte langer vast dan water, waardoor zo'n radiator veel zuiniger is in het elektriciteits-verbruik. Van enige vorm van oliedamp of iets dergelijks is geen sprake.

                      Ik zal vanavond proberen even een foto te maken en te plaatsen.

                      Groet,
                      Wim

                      Comment


                        #12
                        Kan niet gezond zijn voor je planten ,als je met olie gevuld een petrolium kacheltje bedoelt zou ik die snel uitzetten
                        en verwijderen uit je kamer waar je tent staat.
                        Als het dat niet is ,wat is een olie gevulde elektrische radiatorkachel dan wel ??
                        Wat zou er ongezond aan een zibro kachel moeten zijn dan? de verbrandingsproducten zijn water en co2.
                        Last edited by FlintStoned; 21 January 2016, 14:27.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweektent verwarmen

                          Aangezien ik onder een ledlamp kweek die niet teveel warmte afgeeft, zeker niet genoeg met die paar echt
                          koude dagen vorige week, heb ik een kleine tube heater van 55 watt bijgeplaatst!
                          Ik laat deze gewoon vol aanstaan en alleen als de tent even openstaat word hij warm en 's nachts natuurlijk!
                          Toen het zo koud was, zette ik de afzuiger op minimum, en hield het zo toch nog boven de 16 graden!
                          Nu met dit weer is het 's nachts ongeveer 22 graden en overdag niet warmer dan 27 anders
                          gaat de afzuigen vanzelf harder draaien!

                          Comment

                          Bezig...
                          X