Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Voorlopig zo opgebonden met een brochettestokje en naaidraad zonder het plantje aan te raken
had ook gelezen dat dit kan te maken hebben door koude lucht aan te zuigen dat ze platvalle of klopt dit niet?
Dat ze platvallen komt door de zwaartekracht ,doe je niks aan effe stokje ernaast en klaar, overbemesting zal geen probleem zijn ze staan toch op die seedmix? als ze daar eenmaal doorheen zijn zijn ze groot zat om de batmix aan te kunnen.
Als kiemplantjes zo omvallen is er vaak een wortelprobleem, ondersteunen helpt niet.
Laat het plantje gewoon liggen, als het niet 'gezond' genoeg is om zelf (weer) rechtop te staan zal het een probleemplantje blijven. Wel leerzaam om te volgen, maar ik gooi ze nu liever weg.
De bovenkant van de aarde zal altijd droog blijven door het uitdrogen door het warme licht. Hieronder kan het echter kletsnat zijn ! Te natte aarde werkt wortelproblemen en blokkades in de hand.
De eenvoudigste methode is het optillen van de potten met de hand of wegen met een weegschaal. Je voelt of ziet dan wanneer de plant te zwaar(nat) of te licht (droog) is.
Hoh ik geef 2u na de lampen 20cl bekertje per plantje
ph6.0
momenteel heb ik dit dus iedere dag gedaan
ik heb ook gekeken met een stokje als ik die in de aarde duw dat die nat is
maar dat is droog iedere keer
temperatuur gaat naar 27 graden en lv is 52-55%
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik ga gewoon nog wat zaadjes laten ontkiemen !
heb er nog 2 voor het geval van
1tje zit al in de grond op voesingsloze seedmix voor 2 dagen dus zou vanavond al boven kunnen komen
en de andere 2 ga ik ook straks nog laten ontkiemen
20 cl is 200 ml ! 2 ml per dag is al veel voor zo'n kiemplantje.
Steek je vinger eens in de aarde 5 cm naast het plantje, voelt dat ook droog ? Denk dat je ze zwemles moet gaan geven
Van droogte komen ze sneller bij dan van vochtig, dus hou ze aan de droge kant!
Comment