Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Basic vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Basic vraagjes

    Korting op 420shop
    Ik wil graag afghani gold beginnen kweken.
    Heb nog nooit eerder gekweekt en las op internet dat die soort geschikt is voor beginners.
    Hierbij heb ik nog enkele basic vraagjes.
    Is de gekoosde soort autoflowering?
    Zo niet, waneer moet ik overgaan naar 19u licht/12 uur duisternis? (Bloei)
    Wat is boven en onder temperatuur en hoe bereik ik de juiste temperatuur in mijn kweekruimte?
    Hoe bereik ik de juiste Ph waarde? (Hierbij hebben ze het toch over de grond,toch?)
    Als grond verkies ik Plagron batmix (vleermuizen en wormenmest)
    Waar vind ik stikstof en of fosforkorrels?

    #2
    Re: Basic vraagjes

    Wij kunnen ni weten of de soort die jij koopt autoflower is... Staat meestal opt pakje. Voor de rest hangt alles af van uw ruimte en welke lichtbron je gebruikt en dat staat er ni bij.

    Complete groei en bloeivoeding vind je in de growshop.

    Voor de rest, lees eens wat kweekverslagen en stickies door en dan beantwoord je zelf al die beginnersvragen.

    Comment


      #3
      Re: Basic vraagjes

      De basis van wietkweken:
      1. Het idee.
      2. Research.
      3. Planning, meer research, denken aan kopen van dingen.
      4. Dingen zelf uitzoeken en bevestigen.
      5. Daadwerkelijk aankopen van materialen en zaden.
      6. Planten van zaden en tuinieren.
      7. Research over bladproblemen, bloeimoment, oogstmoment.
      8. Tuinieren.
      9. Wachten.
      10. Wachten.
      11. Oogsten.
      12. Wachten.
      13. Wachten.
      14. Roken.

      Je zit dus bij deel 1, half op 2 (maar die stap wil je ons laten doen, getuige dit topic). Ondertussen ben je ook al met stap 5 en 6 bezig.
      Protip: we hebben alle stappen voor je uitgewerkt. Meerdere malen, in meerdere vormen, en zelfs in meerdere talen.
      Als je het makkelijk wilt, dan ga je naar de coffeeshop. Als je mee wilt doen met de hobby, dan zul je toch eens rond mogen neuzen op het forum.
      We kunnen je alle informatie kado doen, maar dan begrijp je niet waar je mee bezig bent. Als er dan een probleem ontstaat, kun je jezelf of je planten niet helpen. Stel dat niemand zin heeft om je te helpen, dan is het feestje zo voorbij.
      Om die reden dwing ik mensen graag om zelf op zoek te gaan naar info, en om zelf te leren begrijpen wat en waarom bijvoorbeeld die fosforkorrels alleen jou niet gaan redden.

      Welkom op het forum! Omdat er hier veel chaggrijnen rondlopen, die je zonder pardon op de vingers tikken als je iets doet wat ze niet aanstaat, heb ik besloten een paar tips te maken voor beginners. Niemand heeft mij hierom gevraagd, maar persoonlijk vind ik dat het nodig is. Als je deze gids hebt doorgelezen, en je houd je

      Buitenkweek van Cannabis De een doet niet anders, de ander doet het anders. Er zijn duizenden, misschien wel tienduizenden verschillende manieren om buiten te kweken. In pot, volle grond, balkon, tuin, kas, guerrilla etc. De een gaat met autoflowers aan de gang, de ander gaat verduisteren om de natuur een handje te helpen en weer een ander oogst in oktober of november. Maar allemaal hebben ze enkele overeenkomsten; de kweker zet zijn planten buiten neer. Na 15 mei (ijsheiligen) komt er vrijwel geen nachtvorst meer voor en is de aangewezen tijd om buiten met kweken aan de gang te gaan. Sommige durfallen beginnen al ruimschoots voor die tijd, helaas vaak met tegenvallend succes. Hoe je het ook aan wilt pakken, er zijn een paar essentiële dingen nodig voor een geslaagde buitenkweek. Het klinkt overbodig, maar we beginnen met de basis: zaad.

      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


      Kijk eens in de links hierboven, lees daar eens een dagje doorheen met de vragen die je hebt. Dikke kans dat je alles begrijpt, en nog een beetje meer dan dat.
      Als je die pagina's werkelijk helemaal hebt doorgespit, dan kun je elke plant kweken, op welke manier dan ook.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Basic vraagjes

        LR2 neem de info van lr2 te harte duidelijker kan hij het je niet meegeven
        K-007
        Kishan's kijkdoosje

        Comment


          #5
          Re: Basic vraagjes

          Bedankt LR2.
          Het is duidelijk dat ik alle info vind hier op het forum.
          Toch zit ik nog met 2 vraagjes die ik graag rechtstreeks beantwoord zou hebben.
          Vraag 1: als er geen licht van buitenaf naar binnen mag,hoe kan je dan je plantje verzorgen?
          Vraag 2: is volgende lamp geschikt om cannabis mee te kweken? :
          250W sunmaster dual spectrum met powerlux reflector

          Kweektent: g-tools g-kit 250 bonanza


          ?

          Comment


            #6
            Re: Basic vraagjes

            Het antwoord op vraag 1 is groen licht, dat nemen de planten niet op. En dus stoor je ze niet.
            Het leveren van alle hobby kweek producten. Licht, Lucht, Water. Groten merken, zoals Secret Jardin, Gavita, Lumatek, Philips,G-Tools, Rhino filters, Canna, Metrop, Hypro, Hotbox pH en EC meters, alles snel en goed geleverd. Natuurlijk een goede service


            De 250w sunmaster zit bij het compleet pakket van de g-kit 250 bonanza. Dat is volgens mij wel goede lamp om wiet onder te kweken hoor.
            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Basic vraagjes

                Vraag 1: als er geen licht van buitenaf naar binnen mag,hoe kan je dan je plantje verzorgen?
                Als aardappelen onder de grond groeien, hoe kun je ze dan eten?

                Tijdens de dagperiode is de lamp aan. Dan mag er best licht van buitenaf komen.
                Het 'verboden' licht van buitenaf gaat over de nachtperiode in je hokje. Als daar teveel licht bij komt, dan krijgt de plant zijn rust niet goed. Dat is, net zoals bij mensen, nogal stressverwekkend. Alsof je 's nachts met een claxon even iemand wakker maakt.
                Gestresste wietplanten willen nog weleens in gender-identiteit problemen komen; de vrouwtjes gaan dan mannelijke bloemen maken met tot gevolg dat je wonderschone toppen vol (onbruikbaar!) zaad zitten. Dan heb je niets meer te roken.

                Toch kun je af en toe best eens in de donkerperiode kijken, het liefst zo kort mogelijk nadat de lamp is uitgegaan. Maar wat later moet ook gewoon kunnen, zolang het niet wekelijks gebeurt levert dat weinig problemen op. Sommige soorten reageren er niet op, sommige nauwelijks, en sommige soorten extreem. Dat is van tevoren niet te zeggen, vandaar dat we dat willen beperken tot een minimum.

                Over lampen weet ik weinig. Maar ik raad je aan eens te kijken in topics waar die lamp wordt gebruikt, vaak kun je daar wel zien of het een beetje lekker werkt of niet. Ik denk dat van elk lamptype wel een topic te vinden is, waarschijnlijk moet je daar via google even naar zoeken. Dan krijg je wat beter resultaat dan de zoekfunctie van het forum (die functie van het forum doet vaak alleen titeltekst, en laten forummers nou ontzettend slecht zijn in duidelijke beschrijvende titels schrijven).
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Basic vraagjes

                  Bedankt voor je uitgebreide antwoord
                  Ben ik zoet mee

                  Toch nog een laatste vraagje..
                  Hoe bereik ik de juiste temperatuur in mijn kweekhok?
                  En moet ik voor de groei en bloei een andere lamp gebruiken? zo ja, de welke?
                  Last edited by Growingweed93; 15 February 2016, 18:11.

                  Comment


                    #10
                    Re: Basic vraagjes

                    Een goede afzuiger kun je op max temperatuur instellen, zo gauw hij
                    daarboven komt gaat hij harder draaien!
                    Te koud, dan zijn er legio middelen te koop om bij te verwarmen, maar veel hangt af van je lamp!
                    Dus eigenlijk een kwestie van combineren afhankelijk van de grote en isolatie en
                    de plaats van opstelling van je kweekruimte!
                    Maar eigenlijk is alles op het forum wel te vinden!

                    Comment


                      #11
                      Re: Basic vraagjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door peter1950 View Post
                      Een goede afzuiger kun je op max temperatuur instellen, zo gauw hij
                      daarboven komt gaat hij harder draaien!
                      Te koud, dan zijn er legio middelen te koop om bij te verwarmen, maar veel hangt af van je lamp!
                      Dus eigenlijk een kwestie van combineren afhankelijk van de grote en isolatie en
                      de plaats van opstelling van je kweekruimte!
                      Maar eigenlijk is alles op het forum wel te vinden!
                      Bedankt voor je antwoord.
                      Als kweektent gebruik ik G-Tools Bonanza.
                      Heeft deze een goeie afzuiging?
                      Kan ik daar een andere lamp op aansluiten?
                      Last edited by Growingweed93; 15 February 2016, 18:23.

                      Comment


                        #12

                        Comment

                        Bezig...
                        X