Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker met led!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend kweker met led!

    Korting op 420shop
    Ben net voor de kerstmis 2015 begonnen met een kweekje in
    een nieuwe tent met een 450 watt ledlamp!
    Plagron batmix, niet gespoeld maar wel een mokgrote hap stek/zaai grond in het midden!
    Een beetje op het verkeerde been gezet en met AF begonnen!
    Gebruik Canna voeding en houd me zoveel mogelijk aan het schema!
    Begonnen met 6 zaden, alle 6 gelukt, maar de zesde vorige week verwijderd omdat er
    nog steeds geen bloeiverschijnselen waren, alleen de okselharen!

    Probeer wat foto's te plaatsen, en hoop dat ze dit keer niet plat liggen
    De foto's zijn iedere keer precies een week na het opkomen van de plantjes genomen!
    Alleen van week drie helaas niets 12 januari dus


    Op en aanmerkingen worden in dank afgenomen!20160209_094802.jpg20160209_094751.jpg20160202_084642.jpg20160202_084623.jpg20160126_094352.jpg20160119_094035.jpg20160119_094052.jpg20160119_094108.jpg20160105_083446.jpg20160105_083434.jpg20160105_083408.jpg20151228_184910.jpg20160213_100310.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Helaas staan de foto's precies in de verkeerde volgorde en
    weer op zijn kant, kan niet vinden hoe en waarom dat gebeurt of om ze recht te zetten!
    De foto van een van de toppen is van eergisteren.
    Attached Files

    #2
    Re: Beginnend kweker met led!

    Mooie plantjes lekkere topjes ik ga zeker even meekijkenVraagje wat zijn die groene staafjes in je potjes is dat voor je vochtigheid in je pot ?

    Comment


      #3
      Re: Beginnend kweker met led!

      Inderdaad vochtmeters
      Waren niet duur, maar het was ook niks, niet doen dus!
      Heb na een paar weken een goede pluma gekocht, dat werkt tot dusver prima!
      Ben tot dusver uiterst tevreden, nog geen bruin of geel blaadje gezien tot heden,
      alleen een paar gele overvoedingspuntjes!
      Beetje gedrongen planten, maar ik denk door beginners fouten!

      Comment


        #4
        Re: Beginnend kweker met led!

        Ziet er goed uit hoor, ik dacht dat ik ook een tensiometer zag staan en vroeg me inderdaad af of die staafjes wel goed werkte of niet.

        Comment


          #5
          Re: Beginnend kweker met led!

          klopt, en deze heb ik vorige week verwijderd, jammer dat het geen zomer is
          anders had ik hem buiten gezet!
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Beginnend kweker met led!

            mooi groen ,zijn gezonde planten,en dat voor een beginner,goed bezig
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Re: Beginnend kweker met led!

              Dankjewel, ben ook super tevreden, ondanks de AF, maar ben niet de enige ondanks dat
              ik best wel veel gelezen had !
              Tweede fout was misschien om de batmix niet te spoelen?!
              En de derde, te snel de volle mep licht erop en te kortbij, vandaar vermoed ik dat
              ze zo gedrongen bleven en niet kon scroggen, had trouwens een klote net daarvoor!
              Maar ja, alles moet geleerd worden toch?

              Comment


                #8
                Re: Beginnend kweker met led!

                AF en scroggen is ook niet zo'n goeie combo. Denk dat je goed bezig bent. Doe vooral zo verder!
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnend kweker met led!

                  Dank Vaperke

                  Heb wel in het begin (en nog) zoveel gebogen als ik durfde als beginneling,
                  sommige hoofdstammen heb ik tot boven de potrand kunnen dwingen en daardoor
                  nieuwe scheuten afgedwongen, ik leer gelukkig iedere dag nog wat bij denk ik:-

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginnend kweker met led!

                    Voor een AF beter geen bat mix gebruiken daar zit voor 6 weken voeding (ja of je moet goed spoelen) maar een zaailing is niet tegen de vele mest stoffen bestand voortaan beter voor AF een Lichtmix nemen volgende keer van plagron of Bio bizz

                    dan scroggen bij een AF niet doen , daar heeft een AF de tijd niet voor om te herstellen in der korte levens ciclus , ook overpotten , dieven , toppen enz enz niet doen


                    Verder vind ik het echt helemaal niet slecht voor een eerste kweek en je zegt gedrongen (mooi juist in je tentje)
                    Ik zeg staan er lekker bij en mooi van kleur ook.

                    mijn complimenten Peter

                    en fouten PFFFF who cares -> die maak je volgende keer niet meer moet je maar denken en vanaf volgende ronden moet je kijken hoe beter je erin word

                    GOED BEZIG MAN
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginnend kweker met led!

                      Ik vind ze er prima bij staan, en als je de volgende keer weer autoflowers hebt zou ik het op precies dezelfde manier doen. hoezo fouten ?
                      Scroggen is niet voor autoflowers inderdaad, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginnend kweker met led!

                        Dank je , dank je

                        Dan houden we het op beginners geluk, en ik praat ook heel lief
                        tegen mijn meiden, wellicht dat dat ook helpt

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginnend kweker met led!

                          Oorspronkelijk geplaatst door peter1950 View Post
                          Dank je , dank je

                          Dan houden we het op beginners geluk, en ik praat ook heel lief
                          tegen mijn meiden, wellicht dat dat ook helpt
                          nou word ik heel benieuwd wat je dan allemaal zegt tegen de dames
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginnend kweker met led!

                            goed bezig hier peter en dat voor u eerste x? amai ik ben al blij als ik het bijna zo goed krijg ..dikke profitiat al hoop op een super lekker weedje daar bij u greetingsss

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginnend kweker met led!

                              20160216_091414.jpg20160216_091436.jpg20160216_091446.jpg20160216_091520.jpg20160216_091641.jpgDe eerste update na 4 weken zichtbare bloei, rechtsvoor tenminste,
                              linksvoor een paar dagen later, midden zowat een week en de achterste twee
                              zijn bijna twee weken later begonnen!

                              Langzaamaan mede door het koude weer, maar we komen er wel!

                              Hier een paar foto's van vanmorgen, hopelijk staan ze nu wel recht!

                              Comment

                              Bezig...
                              X