Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker met led!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Beginnend kweker met led!

    4-5 weken bloei nu denk ik, Peter ?
    Als je PK wil geven kun je dat komende week een een paar keer doen.
    Veel meer dan een paar druppels per keer zou ik met autoflowers niet doen, ze staan er nog steeds erg goed bij.


    @Freudx
    "mijn 800W is hps sterkte maar uit led gehaald"
    Je bedoelt zo'n verkooppraatje : "Deze led geeft net zoveel licht als 800W HPS ?"
    Da's niet echt 800W
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: Beginnend kweker met led!

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      4-5 weken bloei nu denk ik, Peter ?
      Als je PK wil geven kun je dat komende week een een paar keer doen.
      Veel meer dan een paar druppels per keer zou ik met autoflowers niet doen, ze staan er nog steeds erg goed bij.


      @Freudx
      "mijn 800W is hps sterkte maar uit led gehaald"
      Je bedoelt zo'n verkooppraatje : "Deze led geeft net zoveel licht als 800W HPS ?"
      Da's niet echt 800W

      je zou er een zonnebank tent van kunnen maken (idee misschien)
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #33
        Re: Beginnend kweker met led!

        Thanks kanon

        Afgelopen dinsdag 5 weken vanaf de eerste zichtbare bloei!
        Net deze week begonnen met pk de voorste twee (minimaal) even aankijken hoe ze reageren
        en dan eventueel nummer drie!

        Achterste twee moeten toch nog even wachten, die liggen zowat twee weken achter,
        komt toch waarschijnlijk omdat uit zaad gekweekt heb, en niet uit stekken!

        Ze staan nu achteraan voor het gemak, maar zijn volwassen geworden, voorin links
        en in het midden rechts, dus het is niet door een of andere lucht of licht probleem!

        Vind het alleen moeilijk te bepalen wanneer ik ga stoppen met de supplementen en moet gaan spoelen!
        Ik zie alleen nog maar heldere trichomes, hoe lang schat jij dat het duurt vanaf dat de
        eerste milky of bruin gaan worden tot het moment van oogsten?
        Rekening houdend dat met dit koudere weer de temperatuur bij mij ook een graad of
        2-3 koeler zal zijn dan met hps bijvoorbeeld?

        Comment


          #34
          Re: Beginnend kweker met led!

          Oorspronkelijk geplaatst door peter1950 View Post
          Zoals ik al zei, beginnend kweker maar wat ik overal lees voor 90x90 tent
          is 250 tot 400 watt max hps en dan nog moet je afzuiger en luchtaanvoer
          fors zijn om de warmte af te kunnen voeren!

          Ik heb 100x100cm en een led van 450 bij toeval gekocht wat ik ging weg
          voor de Kind 350!
          Nadeel voor mij is dat ik nu met dit koude weer moet bijverwarmen en mijn
          passieve inlaat rechtstreeks van buiten niet kan gebruiken!

          Voordeel is dat mijn afzuiger nooit harder hoeft dan 25%
          Ik zet wel de fan 's nachts op 15/15 aan uit!
          En dat zal met 800 watt niet veel anders zijn denk ik!
          Buiten dat kun je ook door overmaat aan licht verbranding krijgen!

          Comment


            #35
            Re: Beginnend kweker met led!

            Lees je eigenlijk wel? Ik zeg , ik heb ook led, een 450 watt!!!!
            Ook AF uit zaad, en ondanks beginners fouten waren mijn planten in 4 weken dubbel zo
            ver en beginnende zichtbare bloei, dus ik zou de krullende bladeren toch zoeken in de fan of
            de overkill lamp, ofwel te dichtbij!

            Comment


              #36
              Re: Beginnend kweker met led!

              Zo, we zijn weer een weekje verder, eigenlijk niet veel bijzonders te melden!
              Jammer dat het buiten zo koud blijft anders ging het misschien iets sneller,
              maar aan de andere kant tot nu toe nog niet het kleinste probleempje gehad!

              Voorste twee staan na een weekje minimaal PK nu voor de vierde dag op afgezuurd
              water, want ze zagen er wel heel erg vet uit!

              Nummer drie krijgt nu mondjesmaat PK omdat 1 en 2 er goed op gereageerd hebben in mijn ogen

              Achterste twee krijgen voeding naar behoefte en beginnen nu toch ook aardig aan de dikken hier en daar!
              Attached Files

              Comment


                #37
                Re: Beginnend kweker met led!

                Nomaals echt wel dikke respect voor een eerste kweek zeg!

                die zien der echt goed uit en super gezond ook.

                en je vrouw gaat dadelijk hier heel erg blij mee zijn Peet (kwa der olie)

                GOED BEZIG MAN
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #38
                  Re: Beginnend kweker met led!

                  Dank kanon, dat hoop ik ook, en als ik gelijk een mooi voorraadje kan aanleggen,
                  geeft me dat gelijk ook een beetje lucht voor de volgende kweek!
                  Iedere 20 gram betekend voor ons weer ongeveer 25 draaglijke dagen!

                  Ben al een beetje aan het kijken welke zaden ik zal nemen!
                  Scroggaas is ook al binnen, alleen nog een frame van/voor knutselen!

                  Wil van de zomer ook een paar AF buitenplanten gaan proberen!

                  Ik kan trouwens nog een enkele verkleuring in de trichomes ontdekken, hoe hard ik ook kijk!

                  Comment


                    #39
                    Re: Beginnend kweker met led!

                    Indien je gaat scroggen best geen AF nemen. Voor de rest staan je plantjes er mooi en gezond bij.
                    Ziet er prima uit voor een eerste kweek, doe zo verder Peter!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41859-Beginnend-LED-kweker-Kweekverslag

                    Comment


                      #40
                      Re: Beginnend kweker met led!

                      Dank Ragnard420

                      Daar was ik inmiddels ook wel achter, maar zoals vele een beetje op het verkeerde been gezet
                      door de berichten dat AF toch wel een stukje makkelijker zou zijn!

                      Maar al met al mag ik niet ontevreden zijn, ik verwacht ook geen kilo's, maar heb me
                      voorgenomen om voor mijn eerste kweekje blij te zijn met 150 gram of iets meer!
                      Dan heb ik er voor mijn gevoel alle onkosten eruit, de ledlamp was puur een gok
                      om mee te beginnen!

                      Comment


                        #41
                        Re: Beginnend kweker met led!

                        plantjes zijn lekker wit gaat lekker daar veel kleine binnen kwekers worden gepakt ,omdat ze gewend zijn aan wietplanten en het dan normaal vinden,om er ook een paar in hun tuin te zetten,kan je verzekeren woningbouw, buren ,politie die vinden het niet normaal.gewoon bij kennisen en vrienden in de tuin zetten,en niet waar je binnen kweekt.
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment


                          #42
                          Re: Beginnend kweker met led!

                          Ik houd het in de smiezen, dankjewel joremkrank!
                          Als ik al wat buiten zet is het toch pas als mijn binnentuintje leeg is,
                          ik denk dat het trouwens hartje zomer boven toch te warm word, we zullen zien!

                          Comment


                            #43
                            Re: Beginnend kweker met led!

                            Oorspronkelijk geplaatst door peter1950 View Post
                            Ik houd het in de smiezen, dankjewel joremkrank!
                            Als ik al wat buiten zet is het toch pas als mijn binnentuintje leeg is,
                            ik denk dat het trouwens hartje zomer boven toch te warm word, we zullen zien!

                            Kweek jij op zolder dan ?

                            Ik vraag dat omdat ikzelf ook nu al tegen een te hoge temp aan gluur en de mijne ook op zolder staat.

                            BTW wat Jorem zegt kan ik me wel in vinden, en je weet hoe mensen zijn heh als je wat buiten gaat zetten
                            ZO heb je op nr 150 gezien daar staan wietplanten en de rest kan je wel raden als verraders of rippers en de lul verhalen omdat ze het niet snappen als er wat als een plant staat.En al helemaal niet waar jij het voor doet (je vrouw)

                            Ik zou graag een buitenkweek doen en wil dat al heel lang maar heb buren joh dat wil je niet weten.Zodra ik nog met de hendel van de schuifpui in me hand sta en 1 voet buiten staan ze al of voor het raam of over de schutting heen te kijken van WAT DOET TOE ? EN WAT GAAT TIE DOEN.

                            Mooiste is een vrijstaande woning met een lekkere achtertuin waar niemand zomaar ff in kan lopen ! en het dan in potten doen die bij regen kan verplaatsen of als er iemand komt die het niks aangaat je ze ff kan verstoppen ergens in of achter.
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              #44
                              Re: Beginnend kweker met led!

                              Bedankt voor het meedenken, buren niet zo'n last van gelukkig, maar de geur blijft
                              altijd wel iets om over na te denken natuurlijk!

                              Ik kweek op zolder ja, geen enkel temperatuur probleem tot nu toe met of dankzij mijn ledlamp
                              natuurlijk, moet 's nachts alleen bijverwarmen!

                              Nadeel is dat de cv ketel (Co2) in dezelfde ruimte staat, maar deze heb ik zoveel mogelijk
                              afgeschermd!

                              Ben Express niet op de zolderkamer ernaast gaan staan omdat ik nu de gratis warmte
                              van de hal beneden en de badkamer kan meepikken!

                              En een rechtstreekse afvoer op de schoorsteen is natuurlijk heerlijk en net
                              naast mijn tentje kan ik een passieve inlaat rechtstreeks op de buitenlucht
                              aansluiten, maar dat is nu te koud de meeste dagen!

                              Comment


                                #45
                                Re: Beginnend kweker met led!

                                Het laat zich hier en daar aanzien dat dan toch de herfst begint,
                                links en rechts wat verkleuring aan de bladeren te zien!

                                Vandaag met dit heerlijke weer ook weer wat huisvlijt gedaan en
                                een scrognet gemaakt voor de volgende ronde!
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X