Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding serrekweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereiding serrekweekje

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Voorbereiding serrekweekje

    wat een hoop vragen, weet niet op alles een antwoord maar zal eens een poging doen

    juni is niet telaat, maar je kan dan mss denken in de richting van een feminized autoflower. ( als je beslist hebt om voor fem zaad te gaan anders reguliere autoflower)of een gewoon plantje duurt wel wat langer dan maar je kan nog altijd je serre verduisteren om ze te helpen bloeien... dus het kan allemaal
    ja er is een reden waarom de meeste regulier zaad gebruiken, alleen weet ik die nietmeer ikzelf gebruik sinds kort ook feminized zaad en heb er tot nu toe nog niet van te klagen
    om de hoogte te beperken kan je ook toppen of fimmen, je kan dan evengoed in de volle grond, maarja pot is ook geen slecht idee
    en natuurlijke grond is goed, maar als je in een pot kweekt kan de voeding in de pot wel opgeraken... dus misschien toch volle grond?
    en soortjes zijn er wel genoeg te vinden, er zijn een paar topics die erover gaan.
    Succes ik hoop dat je er iets aan hebt

    Comment


      #3
      Re: Voorbereiding serrekweekje

      hartelijk bedankt Windsor . Ben inderdaad aan het overwegen om een autoflower te zetten, maar toch heb ik een lichte voorkeur voor een 'gewone' soort (waarom weet ik niet, waarschijnlijk omdat het authentieker aanvoelt ofzo ). Ik ga dus zeker eerst wat rondzoeken naar gewone planten die niet zoveel tijd nodig hebben, en anders zet ik wel een autoflower. Ik laat zeker nog weten welke keuze ik gemaakt heb.

      Comment


        #4
        Re: Voorbereiding serrekweekje

        Als de zon staat te branden op die serre, hoe houd je de temperatuur dan onder de 30 graden C?
        Denk daar eens over na..
        Gewoon even praktisch is het super onhandig om een serre te bouwen. Als het hard waait dan gaat die kapot. Als de zon er goed op staat, dan wordt die te heet..

        Ik denk dat je de geur wilt tegen gaan.. Dat gaat niet lukken.
        Nee, er zijn geen soorten die niet ruiken/geuren.

        De nadelen van feminised zijn dat ze nogal instabiel zijn qua geslacht als er stress optreedt door licht of bodemproblemen.

        Als je wilt voorkomen dat de planten te groot worden, dan snoei je een stuk af, of je buigt ze naar beneden. Ik heb indica's gehad van bijna 3 meter..

        Verder kan ik niet veel meegeven behalve dat ik je succes wens met je tentamens! Het verzorgen van een plantje kan trouwens erg ontspannend zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Voorbereiding serrekweekje

          Je haalt inderdaad enkele goede argumenten aan om toch niet voor de serre te gaan. Ik ga er nog eens goed over nadenken Bedankt alleszins !

          Comment


            #6
            Re: Voorbereiding serrekweekje

            Witvast
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Voorbereiding serrekweekje

              je hebt toch ook van die serre's van plastiek wel, maar die kan je oprollen van onder aan de zijkanten voor wat verluchting, kan dat helpen voor de temp wat omlaag te krijgen? En wat is nu eigenlijk het beste voor een serre, glas of plastiek?

              Comment


                #8
                Re: Voorbereiding serrekweekje

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Thanks geen lakens meer dit jaar

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbereiding serrekweekje

                  Voordeel is dat dat spul een soort van doorzichtig wordt als het regent, waardoor het op dat moment wat meer licht door laat.
                  Je moet het dus wel op de buitenkant smeren.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X