Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evaluatie van de voorbereiding/ en hulp van andere kwekers!
Collapse
X
-
Re: Evaluatie van de voorbereiding/ en hulp van andere kwekers!
Ik denk dat je de lampen moet vergeten, tenzij je de serre verduistert. Anders staat in een paar dagen de politie of iemand van de buren voor je deur.
Verder kan je in een serre zodra het wat zonnig wordt beginnen met kweken, als de planten maar wel voldoende zonlicht binnen krijgen. Een serre op het noorden met alleen schaduw zal minder brengen dan een serre richting zuiden.
-
De serre heeft van de ochtend al indirect zonlicht vanaf 8-9 uur direct tot 5 uur endan weer indirect. De lamp zou ik gewoon aanvullend (regenachtige dagen of zon arme) gebruiken in de ochtendstond en val van de avond en iets langer. En politie is geen probleem totaal geen inkijk in de tuin.
Comment
-
Ik zou ze dan in een grote pot zetten zodat je ze kan verplaatsen. Serre is leuk voor paprika's, pepers etc. Wiet heeft liever direct zonlicht, het serre glas neemt dat weg. Serre is wel ideaal voor ze wat droog en warm te zetten op regenachtige dagen. Maar als de zon volop schijnt in de zomer zou ik ze gewoon buiten rechtstreek in de zon zetten. En die lamp zou ik maar vergeten.
Comment
-
Temperatuur in de serre ?
Kijk eerst eens wat je doel is van de kweek m.a.w. kan je tevreden zijn met 20 gram of reken je al op 2000 gram?
Aan wat voor lamp dacht jij om erbij te plaatsen?
Je vragen roepen bij mij een hoop andere vragen op
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Temperatuur in de serre ?
Kijk eerst eens wat je doel is van de kweek m.a.w. kan je tevreden zijn met 20 gram of reken je al op 2000 gram?
Aan wat voor lamp dacht jij om erbij te plaatsen?
Hoe is je eerste kweek verlopen, wat ging er goed en wat ging er fout?
Je vragen roepen bij mij een hoop andere vragen op
Comment
-
In de serre is het altijd 5-10 graden warmer als buiten. 600watt questie voor mindere zondagen en ook voor de indirecte zonlichturen (meer licht is beter???). Eerste kweek foute voeding en teveel water denk ik. de groei ging goed auto's waren 80cm maar tijdens de bloei gingen er 3 dood eentje ontwikkelde geen buds en de laatste was verschrompeld.
20 gram lijkt mij wat weinig zou graag een voorraadje aan leggen van een 800gr voor mij en mijn vriendin. Hoop dit te bereiken met deze 6.
Of zou ik beter voor 6 white widows gaan?? en van welke seedbank?Last edited by MSTRKRFT; 1 March 2016, 21:36.
Comment
-
De serre zal dus veel te warm kunnen worden, evt. extra licht maakt dat nog warmer.
Is buiten kweek echt geen optie ? Lijkt mij voor jou de juiste keuze, in volle grond geen omkijk naar voeding of water. De oogst in september gaat je met gewone planten ws niet lukken, zoals Beo al schrijft, glas houdt juist dat deel uit het zonlicht tegen waar onze plantjes het nu juist zo goed op doen.
Anders gewoon een tent of hok met goede klimaatinstelmogelijkheden aanschaffen nadat je je heel goed hebt ingelezen.
Ik weet niet of white widow een echte buitenplant is, maar er zijn een aantal buitenplanten waar noobs ook goed mee uit de voeten kunnen.
Comment
-
Het glas is enkel(serre is geplaatst door firma). Ik heb al een ventilator die ik tegen de deur kan zetten trekt zo lucht binnen. serre.jpg Zo eentje hebben wij staan.(1deur is glas en de andere is met muggengaas)
De buitenkweek is mogelijk vanaf dat ik gedaan heb met de examens. Dus mei, juni kan ik ze buitenzetten maar ben ik er niet altijd moest het opeens slecht worden om ze binnen te zetten. tijdens juli en augustus is dit geen probleem, dan zet ik ze zoiezo buiten en 's nachts binnen.
Ik zou graag purple bud en white widow planten van sensi seeds?? (goeie keuze/ qua kwaliteit)
Zou graag een redelijk hoeveelheid eraf krijgen zodat ik een redelijk grote tijd gezet ben. Misschien aantal planten verhogen?Last edited by MSTRKRFT; 2 March 2016, 09:25.
Comment
-
Een serre is voor mij aan een huis vast, je foto maakt een hoop duidelijk
Half mei plantje in de volle grond zetten op een goede locatie ivm evt. geur overlast en ontdekking derden. In de volle grond krijg je de grootste planten vandaar dat ik het daar over heb. Heb je al wat buitenkweek verslagen gelezen?
Ik zal je soortjes even googlen of ze geschikt zijn voor buiten in ons klimaat.
Comment
-
Een kas idd is wat anders dan een serre.
Met je kas uitkijken voor verbranding, wellicht zal je doeken moeten hangen of de ramen witten om het licht wat te filteren.
Kas kweek is verder optimaal, kan je lekker vroeg mee beginnen en bij verlichten is helemaal niet nodig, de natuur regelt dat prima verder.
Als het warm wordt lekker deur en ramen open en bij een hete zomer/voorjaar dus de licht en hitte filteren zo nodig.
Comment
-
Belgie (en nederland) heeft een gematigd zeeklimaat
Zoals je kan zien geeft de breeder zelf al aan dat white widow niet echt geschikt is voor ons klimaat, wat overigens niet wil zeggen dat ze totaal zullen mislukken.
Let wel op vochtneerslag in de kas met bloei ivm toprot.
Volgens seedfinder zijn volgende soortjes geschikt voor in ons klimaat,
je kan hierbij ook zien wat de opbrengsten en rotgevoeligheid zijn.
Staar je er niet blind op, er kan van alles mis gaan.
Ga je buiten voor potten dan zou ik naar 50 liter potten gaan.
Comment
Comment