Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend LED kweker - Kweekverslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginnend LED kweker - Kweekverslag

Hallo Ragnar,

Ziet er leuk uit, lijkt net op het mijne, oh wacht ik heb ook Special Queen nr.1 onder een LED. Haha.
    Paarse bladeren is voor mij normaal onder een led (heb eerst onder een HPS gekweekt en had toen nooit paars blad).
    Bij mij gaan ze om na 8 weken 12/12 het is echt wel een kortbloeier hoor. Ze zijn dan ook op sterven na dood (bijna) en zet ze de laatse dagen zo koud mogelijk, het licht lager en korter zodat ze in een ultieme poging om alsnog bevrucht te worden nog meer thc produceren. Ik vind ze daar van nature geen kanon in (thc) maar zocht dat ook niet.
    Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd.

Greetz, Snoep1

Comment

@Snoop1

Ooh ook Special Queen nr.1 onder een LED Heb je Special Queen al vaak geprobeerd of is dit de eerste keer?
      Ik heb een vermoeden dat de paarse kleur op de bladeren komt door het optimale kleurenspectrum van de LED's. De paarse kleuren zijn een ware lust voor het oog!
      Zet je stoel er maar bij, vanavond volgt er nog een update aangezien bloeiweek 4 net gedaan is en bloeiweek 5 net begonnen.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41859-Beginnend-LED-kweker-Kweekverslag

Comment

Update:

Week 4 van de bloeiperiode is net achter de rug en week 5 is begonnen en daarom is het weer hoog tijd voor een update.

De plantjes beginne wat tekorten te krijgen. Enkele bladeren beginnen een gele kleur te krijgen. Normaal gezien ga ik morgen naar de shop achter voeding zodat ik hier zo snel mogelijk mee kan beginnen.
        IMG_20160319_175529.jpg

2 plantjes hebben reeds mooie paarse kleuren op de bladeren bovenaan de plant rondom de hoofdtop en dit begint nu ook bij een 3de plantje stilaan te komen.
        IMG_20160319_175506.jpg IMG_20160319_175650.jpg

De toppen hebben reeds een mooi wit glinsterend laagje en beginnen netjes aan te dikken! Hieronder enkele foto's om te bewonderen
        IMG_20160316_180604.jpg IMG_20160316_180612.jpg IMG_20160319_175513.jpg IMG_20160319_175521.jpg IMG_20160319_175635.jpg
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41859-Beginnend-LED-kweker-Kweekverslag

Comment

22 maart (bloeiweek 5)

Vandaag ben ik achter bloeivoeding gegaan in de growshop en heb een fles Plagron Alga Bloom & Plagron Green Sensation gekocht.
          Om 18u als de lamp aan ging heb ik voor de 1ste maal voeding bijgegeven. Dit was nu echt wel nodig aangezien de 2 mooiste dames reeds enkele bladeren hadden die als maar meer ondervoedingsverschijnselen kregen.

De plantjes drinken nu elk ongeveer 100ml per dag wat een totaal van 0,6l is dagelijks. In deze 0,6 liter water heb ik 2,5ml Alga Bloom en 1ml Green Sensation gedaan om te beginnen en zien hoe de plantjes reageren.

Deze dosis zou ik nu dagelijks geven. De dosis zal ik verhogen of verlagen afhankelijk van hoe de plantjes er volgende week uitzien bij het begin van bloeiweek 6.

Comment

Hoe hoog is je dag en/of nacht temperatuur en LV?

Net even nagekeken, maar mijn AF gebruikten in dat
            stadium (bloeiweek 5) veel meer vocht per dag 400-600 ml pppd in de
            11 liter potten!

Comment

Last edited by Ragnar420; 31 March 2016, 16:53.

Comment

Comment

Ja de buitentemperatuur mag gerust wat omhoog, dan kan ik mijn dames eindelijk in mijn kweektent zetten. Deze staan nog steeds in een berging omdat de ruimte van de tent wat te koud is en er geen mogelijkheid tot CV is.

Middernacht is inderdaad wel wat laat om nog te gaan kijken/verzorgen. Van 8 tot 8 zou wel ideaal zijn, kan je s'morgens rustig water geven net voor de lamp aangaat en in de loop van de dag nog wat extra gaan geven. Ik verkies toch van 18u tot 6u omdat dit heel wat stroomkosten bespaard. Ik heb eens uitgerekend hoeveel mijn lamp zou verbruiken (met nachttarief) voor 11 weken bloeiperiode en dit was rond de 40 euro aan kWH vandaar dat ik het bij 18-6u hou.

Comment

Ok, zo ieder zijn aparte voorkeuren toch?

Ben dit huidige kweekje eerder deze week getart met 18/6 smorgens om 6
                    uur tot middernacht!
                    Morgen nacht word de klok verzet, maar ik laat dat zo totdat ik kan schakelen
                    naar 12/12, dus ik heb nog wel een paar weken bedenktijd!

Comment

Ik denk dat Ragnar , Peter zijn skills een beetje onderschat?

je hebt zijn vorige verslag en oogst gezien ?
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

Ho-ho-ho

Het is nog niet zo ver, de huid niet verkopen voordat de beer
                        geschoten is, die toppen in de droger worden met de dag kleiner!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                          Ik denk dat Ragnar , Peter zijn skills een beetje onderschat?

je hebt zijn vorige verslag en oogst gezien ?
                          Kanon ik weet niet waarom je die indruk krijgt maar dit is niet zo hoor. Peter heeft mij hier en daar zelfs wat raad gegeven en uitleg indien ik vragen had.
                          Deze man heeft ondanks nog maar 1 kweek gedaan te hebben reeds groene vingers! Het verslag van zijn eerste kweek heb ik dan ook goed gevolgd omdat Peter ook met LED kweekt en enkele weken voor zat op mijn kweek en dit hierdoor een ideaal voorbeeld was voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ragnar420 View Post
                            Kanon ik weet niet waarom je die indruk krijgt maar dit is niet zo hoor. Peter heeft mij hier en daar zelfs wat raad gegeven en uitleg indien ik vragen had.
                            Deze man heeft ondanks nog maar 1 kweek gedaan te hebben reeds groene vingers! Het verslag van zijn eerste kweek heb ik dan ook goed gevolgd omdat Peter ook met LED kweekt en enkele weken voor zat op mijn kweek en dit hierdoor een ideaal voorbeeld was voor mij.
                            Ik bedoelde het niet lullig Ragnar

als jij dat wel dacht of het kwam zo over dan sorry
                            sigpic
                            LED there be light

Comment

Wil graag nog even terugkomen op een eerder stukje van jouw:
                              Ik geef nooit water voordat het licht aangaat om meerdere redenen,
                              je lekt dan licht naar de dames of je moet met groen licht werken
                              en het schijnt veel beter te zijn om pas te wateren en te voeden zo
                              ongeveer twee uur na zonsopgang!

En ik ben al 5-10 minuten bezig 's morgens voordat ik bij alle planten
                              het vocht gemeten heb, even kijken of ze voeding willen, temp en LV noteren etc.
                              Even goed naar de bladeren, toppen, ed. ,kijken voor eventuele misstanden!

Dan het benodigde water op temperatuur maken, eventueel voeding erin en afzuren,
                              en dan het toedienen, maar dat is zo gebeurt!

Vorige ronde had ik in het begin 6 planten en wil nu met vier verder gaan, maar
                              door de scrog die ik wil doen zal het eerder nog meer tijd gaan kosten straks!

Comment

Ik geef ook pas water na dat de lamp aan is, meestal is dit een uurtje tot max 3 uur na het aanspringen van de lamp. Groen licht, had hier ook al wat over gelezen. Groen licht is voor de plantjes wat vergelijkbaar met ultraviolet licht voor de mens waardoor de plantjes geen stress ervaren hiervan.

Ik denk dat 4 optimaal zal zijn voor je scrog maar dat je ze iets langer zal moeten laten groeien voor je scrognet mooi gevuld te krijgen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het is weer eens tijd voor een update!

Wegens tijdsgebrek heeft het een tijdje geduurd voor de volgende update. De vorige update was 3 weken geleden. Toen zaten de dames in bloeiweek 5 maar ondertussen zitten we al in de 8ste week.

De toppen hebben inmiddels een heerlijk zoete geur en bij de kleinste aanraking kleven mijn vingers. Ik heb een vermoeden dat de plantjes niet meer zo lang hoeven te staan aangezien nu 50 a 60% van de stampers van wit naar bruin verkleurd is. Vorige week heb ik toch al 1 dame omgedaan omdat ongeveer 80% van de stampers reeds verkleurd was. Dit was 1 van de kleinste planten en is reeds geknipt. Deze zijn bijna droog en kunnen ver beginnen met curen. Het gewicht van de natte buds was 24g.

Heb hier en daar wat grote bladeren weg gesnoeid zodat de kleinere toppen onderin wat meer licht opvangen en de luchtcirculatie goed verloopt, dit om schimmels te vermijden in de laatste weken van de bloei.

Omdat het grooste deel van de stampers reeds verkleurd is en het als beginnend kweker moeilijk in te schatten is wanneer ik moet oogsten ben ik reeds enkele dagen gestopt met bloeivoeding en Plagron Green Sensation te geven en krijgen de dames alleen regenwater.

Hieronder enkele van de toppen die reeds geoogst zijn
                                IMG_20160409_173703.jpg

Na de paarse bladeren beginen er hier en daar wat paarse kleuren in de toppen te komen
                                IMG_20160412_225241.jpg

Toen de dames een week of 3 in bloei stonden viel mij op dat de 2 mooiste exemplaren boven in de hoofdtop witte 'plukjes' hadden. Mijn eerste gedacht was schimmel omdat mijn luchtvochtigheid naar de hoge kant was maar toen ik wat beter keek was ik opgelucht dat dit geen schimmel (meeldauw) was maar ik heb een vermoeden dat dit plekken zijn zonder pigment.
                                IMG_20160412_225729.jpg

Nog wat budshot:
                                IMG_20160412_225351.jpg IMG_20160412_225840.jpg IMG_20160412_225452.jpg IMG_20160412_225445.jpg IMG_20160412_225426.jpg

Comment

Bezig...
                                X