Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdbaarheid filter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Houdbaarheid filter

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Houdbaarheid filter

    zolang hij niet open en bloot in een vochtige ruimte heeft gelegen,kan je hem nog prima gebruiken
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Houdbaarheid filter

      Yep, dat kan.
      Er zit geen THT op.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Houdbaarheid filter

        Das nou toevallig! Daar wilde ik me nou juist eens in gaan verdiepen omdat ik met dezelfde vraag zat. Ik had zelf ook een 1x gebruikte, (4 jaar geleden) heb een nieuwe gekocht, omdat koolstoffilters voor bijvoorbeeld een gasmasker van een schilder niet meer gebruikt mogen worden als ze een tijd (weet niet hoe lang) niet gebruikt worden en dan niet opgeborgen worden in een speciale verpakking. Dat was iig zo op de scheepswerf waar ik een tijdje gewerkt heb. Vanuit die gedachte heb ik maar een nieuwe gekocht.

        Comment


          #5
          Re: Houdbaarheid filter

          @skomphaze : Ik ga ondanks alle adviezen ook voor 100% zekerheid gaan en toch mijn 80 euro spenderen aan een nieuwe. Hij was opgeborgen, doch ik heb toch schrik van de mogelijkse invloed van vocht. Mag er niet aan denken dat er opeens na 5 weken een "geurtje" begint die, zonder reserve, niet meer tegen te houden is.
          Iedereen dank voor de wijze raad.

          Comment


            #6
            Re: Houdbaarheid filter

            Misschien kan je een zak actieve kool kopen en je filter opnieuw vullen?
            Je afval kooltjes lekker in de kachel of de bbq gooien.

            Comment


              #7
              Re: Houdbaarheid filter

              Waarom probeer je dat niet gewoon? Je merkt dan wel snel of die nog filtert of niet.

              Comment


                #8
                Re: Houdbaarheid filter

                Heb nog beetje rondgesneupt over internet maar als zo'n ding op een niet te vochtige plaats ligt, dus een normaal huis, en in een doosje of iets dergelijks, dan is er volgens de kenners vrijwel geen achteruitgang in kwaliteit. Bij actief gebruik pomp je er duizenden kuubs lucht doorheen voordat 'ie 'op' is. Duurt zeer lang wil stilstaande droge lucht hetzelfde veroorzaken. Ik hou mijn nieuwe bij deze gewoon als back-up/reserve/vervanging. Onnodig weggooien is hoe dan ook zonde...
                Geen betere raad dan voorraad!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Houdbaarheid filter

                    Bij een gebruikte filter zal een en ander natuurlijk ook sterk afhankelijk zijn hoe zwaar deze
                    heeft moeten werken en de luchtvochtigheid!
                    Bij mijn ledlamp draait de afzuigen continue op zo 25% van zijn vermogen,
                    maar voor een paar hps lampen van 600 watt of meer zal de filter veel sneller
                    aan zijn eind zijn denk ik!

                    Comment


                      #11
                      Re: Houdbaarheid filter

                      Je hebt verschillend soorten koolstoffilters en dat merk is beter dan merk. Gemiddeld doet een hobby kweker 3 oogsten per jaar. Dus de filter kan ongeveer 2 jaar meegaan +/-

                      En de oplossing is simpel als je wiet ruikt uit je kweekruimte dan is het tijd om de koolstoffilter te veranderen.

                      Goede hobbykweker geeft reserve filter en lamp zodat hij nooit gefopt is.
                      Last edited by odyssee; 13 March 2016, 08:53.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                      Comment

                      Bezig...
                      X