Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Definitie groeiperiode...???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Definitie groeiperiode...???

    Korting op 420shop
    In ontkiem in een Plagrond seedbox... Na 3 - 6 dagen heb ik meestal wel ontkiemde mini-groentjes.
    Na een 10 tal dagen gaan die in een potje met stekgrond.(om het geheel nadien over te planten in een 12 liter pot met royalmix)

    Mag ik deze 10 dagen bijtellen bij mijn 2 weken groeiperiode of valt dit daar helemaal buiten?
    Mag alles al onder een HPS lamp gebeuren, of liever de eerste dagen in het donker, ik lees hier 101 meningen over...???

    #2
    Re: Definitie groeiperiode...???

    Vanaf het plantje ontkiemd is en boven de grond komt begint de groei, de kieming is immers voorbij.
    Of dat belangrijk is ?
    Nope, eigenlijk niet......je kunt geen tijd aan de groeiperiode plakken, de ene groei je 2 weken, de andere 6 weken. 't Is maar net hoe een plantje zich ontwikkelt.
    Ik tel het aantal dagen dat ze groeien eigenlijk nooit. Alleen als ik er een verslag van maak kijk ik even de datum terug op de foto's.
    * eea geldt natuurlijk niet voor autoflowers, daar hoef je eigenlijk helemaal niks te tellen, omdat je er als kweker weinig aan kunt doen, de plant bepaalt of ze groeit of bloeit.

    Er mag (moet) meteen licht op zodra je een zaadje in de grond doet, of je dat met HPS doet of met spaarlampen of TL of TNeon of een zaklantaarn is je eigen keuze.
    Meteen onder HPS met de lamp op de juiste hoogte +10cm geniet de voorkeur, daar groeien ze het snelst van en ze hoeven niet te wennen.
    Spaarlampen of Tneon zijn goedkoper qua stroomkosten, maar de ontwikkeling van het plantje gaat vaak langzamer.

    Als er ergens 100 oplossingen voor zijn, kun je er wel weer een topic over openen, maar als je alle goeie antwoorden zou krijgen, dan kom je weer op 100 mogelijkheden uit.
    Lees de kweekverslagen, kijk wat de resultaten zijn en trek je eigen plan, da's vaak het best.
    Keep it simple, alles is al eens voor gedaan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Definitie groeiperiode...???

      Ik noem de hele periode dat een plant niet bloeit maar groeit de groeiperiode ookal groeien ze ook nog als ze bloeien.
      Volgens mij word officieel de groei vanaf dag 1 meegeteld.

      Waarom eerst in donker? De plantjes komen boven de grond om licht op te vangen. Doen ze in de natuur ook en hebben ze al duizenden jaren zo gedaan.

      Comment


        #4
        Re: Definitie groeiperiode...???

        @QnQ : bedoel je serieus 10 cm boven plantje... een 600 watt HPS? Ga ik boeltje niet verbranden op die manier?
        Dank voor je advies maar mijn idee was bij een 600 dat er minimum 50 cm afstand moest zijn. Met mijn T-neon werk ik wel op 10 cm...
        Of bedoelde je "normale hoogte" + 10 cm?
        Sorry voor de verwarring, doch na 4 jaar niet kweken ben ik precies terug van nul aan het beginnen... en trek ik mogelijks overal verkeerde conclusies...

        Comment


          #5
          Re: Definitie groeiperiode...???

          Ja, met 600W op 10cm ga je de plantjes BBQen, da's mooi, als je graag kiemgroente eet, maar als je plantjes kweekt niet zo.
          Het staat er heh, de normale hoogte + 10cm
          600W moet op minimaal 60cm (niet 50) + 10cm in dit geval.
          En dan ga je de lamp pas verhogen als ze last van de temperatuur krijgen.
          Ga je elke dag de lamp verhogen kweek je strekkers.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X