Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek, voorgroei met t-neon en bloei met Led!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede kweek, voorgroei met t-neon en bloei met Led!

Inderdaad doristige dames.
    Het zit er bijna op Old Dagga ik vindt het een hele mooie kweek is geworden en ook met plezier gelezen.
    Ik ga je verslagen toch wel missen en hoop dat je in de toekomst weer gaat kweken.

Comment

IMG-20160813-WA0004.jpgIMG-20160813-WA0003.jpgIMG-20160813-WA0001.jpgIMG-20160813-WA0002.jpg
      Dank je witpen, nu is het een kwestie van wachten tot
      het hele spul droog is!

En ik hoop zelf ook dat ik in de toekomst nog eens mag/moet
      gaan kweken allereerst voor mijn vrouw maar zeer zeker
      ook omdat het gewoon een leuke hobby is!

Was weer een flinke klus, maar alles ligt in de droger!
      Mooie toppen maar ook veel fluf en suikerblaadjes,
      vooral op en onder de gaas, maar dat maakt voor mij niet
      zoveel uit, zolang er maar veel olie uit te halen is van goede
      kwaliteit!

De eerste foto is trouwens van een van de gebroken takken
      waar een plakbandje omheen zat, goed is te zien wat
      een klein velletje nog maar vast zat, maar is helemaal
      goedgekomen!

Volgende update zo gauw alles droog is en in de potten zit
      en het korte spul gezeefd en in de vacuum zak!

Groet en veel succes iedereen

O.D.
      Last edited by Old Dagga; 13 August 2016, 21:33.

Comment

Ik wist het wel : Dat dit goed zou gaan komen.

superB om te horen dit O.D

ben echt benieuwd als alles droog is en de potten ingaat

KEEP US POSTED
        sigpic
        LED there be light

Comment

IMG-20160823-WA0003.jpgIMG-20160823-WA0000.jpg20160821_125950.jpgIMG-20160823-WA0004.jpg

Afgelopen vrijdag of zaterdag de fluf en suikerblaadjes
          gezeefd en in de potten gedaan en na een paar dagen
          vacuum getrokken in plastic!

Zondag, maandag en vandaag de droge buds verzameld
          en in potten gedaan:
          4 x 60 gram en 1 x 31 gram
          Fluf en suikerblaadjes totaal 151 gram!
          Maakt een totaal van 422 gram droog!

Dus al met al ietsje meer dan de 406 van de
          eerste ronde, of misschien wel iets minder
          want hier zitten nog wat takjes en nerfjes in
          en vorige keer was alles gezeefd en schoon,
          maar al met al mag ik niet klagen!

Comment

Gefeliciteerd met je opbrengst Old Dagga het was weer en mooi kweek

Comment

Super opbrengst. Dat je vrouw er maar goed veel baad van heeft.

Comment

He dat zijn bijna de zelfde weckpotten als ik gebruik !

Je opbrengst , Tja je weet voor mij niet belangrijk maar GODDAMN O.D das bizar dit man ! ik zou van 1 zo pot al blij worden.
                Ik hoop dat je met dit nog heeeeeeel lang je vrouw een fijner leven schenken zonder pijn en kloten.

dus goed gedaan master!

en blijf het jammer vinden dat je stopt !

sigpic
                LED there be light

Comment

Is een weckpot met zo'n beugel en glazen dop niet beter dan zo eentje met een ijzeren schroefdop

Of maakt dat niet uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
                    Is een weckpot met zo'n beugel en glazen dop niet beter dan zo eentje met een ijzeren schroefdop

Of maakt dat niet uit?
                    Maakt niet uit het is wat je zelf fijn vind!

personelijk vind ik de schroefdeksel fijner als de beugelpotten

waarom omdat als je een beugelpot hebt er vaan THC aan de ring blijft plakken na een tijd en de beugel bij afwassen of in vaatwasser gaat roesten.

Ik zal als ik thuis ben van me werk 1 voorbeeld posten ervan van 3 potten (beugel) die ik van me schoonzusje kreeg
                    Daar had ze rijst en pasta in bewaard en wilde ze niet meer dus ze zegt wil jij ze hebben?
                    Ik rook bij openmaken aan de pot en dacht gadver ik ruik de pasta er nog in en de rijst ook !
                    in de vaatwasser gedaan en omgespoeld met soda erna -> maar beugels gewoon roestig nu !

anyhow bij de action deze schroefdingen nu 1,29 of 1,99
                    sigpic
                    LED there be light

Comment

Comment

1. Dat van led ben ik met je eens , ik heb zelf ook goeie ervaring mee (ondanks er mensen zijn die led haten en shit talk over doen) ook hier op JD jammer genoeg.
                        Ik kweek met een ini mini SPectrabox van 180w en voor wat ik wil en doe is dat echt perfect.

2.Dat van dat scroggen ben ik ook eens met je en zei vorige keer al tegen je ik ben er geen fan van -> ja als je in een vierkant om je tuin heen kan komen voor verzorgen of water geven.
                        Maar zoals ik b.v kan er alleen bij vanaf de voorkant dus dan heb je al een prob. Je kan er gewoon niet bij.
                        Ook de term ja maar meer opbrengst per oppervlakte boeit mij niet ik hoef geen 900GR per keer dat krijg ik in jaren niet weg gestookt.

3. AF's -> iedereen haat autoflowers , Maar ik hou van ze. Makkelijk al zeggen sommige weer van niet -> alleen idd veel licht geven dus dan als je cijfer neuker bent inderdaad duur uit ja (mee eens) maar elke keer coffeeshop zooi wat zonde van het geld is vind ik erger en gemerkt er gaat niks boven eigen teelt.
                        ook de opbrengst die vele beweren is niks bij auto flower ben ik het niet mee eens.2de generatie autoflowers doet bij goed kweken niks onder aan een reg. plant

@o.d -> die weck potten dat dacht ik wel ik zag ze en zei gelijk in mezelf he bekende potten ! no shit maar dat zijn echt fijne potten joh ! ~en ze zien er nog leuk uit ook!

ik had 3 potten van me schoonzusje gehad maar dat waren met zo clip en rubber rand ! ik vind dat net ff minder als deze!
                        Die ff ook door de vaatwassen gedaan en erna in de soda UITGEWASSEN omdat ze er rijst en pasta in had bewaard en ze stonken nog naar dat.
                        Dus na ze wassen en soda, alle clips al roesten! dus in me vakantie naar de Action gereden en daar me ouwe vertrouwde weckpotten gekocht !

kost geen drol daar dus waarom kutten dacht ik !

- > en elke hobby kost gewoon geld of je nou voetballen doet of darten of naar de kroeg of vissen !
                        JE MOET EEN KEER WAT KOPEN? TOCH ? en ik vind 1,29 geen geld voor zo pot!

anyhow goed bezig O.D en echt wel een mooie soort die BBK -> bij mij niet goed gegaan helaas dit jaar ! en deze ronde.

Ik hoop ooit nog is een leuke kweek van je te mogen volgen en dat ga ik zeker ook doen dan !

YOU ROCK

en tweede ronde netjes gedaan man !

OJA ik heb me NLX geoogst een zondag ! wat een stinkerd zeg die dingen
                        Last edited by kanon; 23 August 2016, 18:25.
                        sigpic
                        LED there be light

Comment

Ja, had je verslag gelezen kanon, onbegrijpelijk
                          dat er zoveel verschil in geur kan zitten van de
                          ene soort of de andere!

Moet zeggen dat de BBKs veel minder heftig ruiken
                          dan mijn eerste soortje de Turbo Bud AFs!

Maar veiligheidshalve ga ik toch wachten tot later in
                          het jaar op een heftige herfstdag om van het korte
                          spul olie te gaan trekken, want dat is toch nog wel
                          een behoorlijke geurexplosie!

Groet en succes met je volgende kweekje!

O.D.

Comment

Led heeft na mijn mening de toekomst. En mijn eerste ronde was 1 autoflower. En haalde er net geen 90 gram vanaf.
                            Had misschien meer kunnen zijn maar dat krijg je als je de klok op 12/12 laat staan en begin bloei van t-neon na led veranderd.

Comment

Dat denk ik ook en vele met mij vermoed ik tokkelboer,
                              en gaandeweg omdat de ontwikkeling zo snel
                              gaan zullen ook de prijzen gaan zakken!

Je ziet niet voor niets steeds meer kassenkwekers
                              overschakelen naar led.

Al weet ik niet of voor de gewassen die zij verbouwen
                              het kleurenspectrum net zo nauw luistert als bij
                              onze planten!

Ik denk ook dat de goedkope vaak Chinese lampen
                              het ook nog niet helemaal kunnen opnemen op dit
                              moment met de veel duurdere merken en soorten!
                              Al is het natuurlijk voor iedereen verschillend, hoeveel
                              wil je uitgeven en wat zijn je verwachtingen en behoeftes!

De een stoomt er per week de nodige grammen doorheen
                              en zoals kanon al eens schreef, hij heeft misschien aan enkele
                              tientallen grammen genoeg voor een heel jaar!

Groet O.D.

Comment

Even tussendoor en een reactie -> alle leds komen uit china hoor ! evenals je staafmixer en je tv of je telefoon en noem maar op (of kwa samsung of LG Korea

dat komt dat china wat andere normen heeft kwa uitstoot en mileu eisen zoals in USA of EU.
                                En het daarom dus goedkoper is om het daar te laten doen.Ook uurloon is wat minder als bij ons dus mogen die mensen dagen van 14 uur maken ipv 8 uur.

dan heb je wel verschil hoor in electronica -> je hebt low budget en je hebt wel goed spul er vandaan maar dan kost het meer.

Ik had ooit een goede vriend (werkt nu in USA) die heel veel zaken deed met CHina en een sample van iets opstuurde en liet dat maken.
                                (party tenten , Neon kitjes , bass trollen enz enz)
                                dat wam per container hier en dat verkocht tie aan dingen als nu action en bigbazar.
                                Ik heb dat 15 jaar van dichtbij mee gemaakt en daar reed hij een leuke BMW x5 van en had een leuk huisje.

wat ik bedoel is dat er 99% van de electronica uit China komt en tuurlijk zit daar troep bij als je zegt ik wil goedkoop product zien waar ik marge op kan maken.
                                Tenzij je zegt ik wil high end en net zo goed als we namaken.En dan doen ze dat ook maar zal het product duurder zijn.

Je hebt hier en dan geen flame of offence maar mensen die helemaal anti led zijn! en laat ze lekker !

wat O.d al zegt zelfs de kassen telers werken met led bars bij hun tomaten en komkommers tegenwoordig! reden ? minder verbruik en gewoon een goede opbrengst!
                                sigpic
                                LED there be light

Comment

Bezig...
                                X