Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtschema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Lichtschema

    Korting op 420shop
    Hoi hoi,

    Ik heb van iemand lampen gekregen, ik kan helaas nergens vinden wat voor schema ik moet aanhouden. Dat is toch 12 uur aan en dan weer 12 uur uit?

    #2
    Re: Lichtschema

    Wat je denk ik bedoel is dat in de groeifase 18 lamp aan en 6 uur de lamp uit.
    En in de bloeifase 12uur aan en 12 uur laat.
    Als de lamp uit is mag er geen licht meer in de ruimte komen waar de planten staan.

    Ik denk dat het goed is om je goed in te lezen dit is wel een vraagje die je moet weten bij het kweken.

    Comment


      #3
      Re: Lichtschema

      Ja voorheen zette ik ze gewoon voor het raam. Ik weet ook niet echt of ik iets aan de lampen heb, het zijn oude aquarium lampen van een maat van me. Er komt geen warmte vanaf maar hij zegt dat er wel de juiste uv straling vanaf komt ofzo

      Op de lamp staat: Phillips, TL-D, 15w, Aqua T8

      Comment


        #4
        Re: Lichtschema

        Ik weet niet echt veel qua welke lampen ik zelf gebruik t-neon en hps.
        Waarschijnlijk heeft iemand wel een antwoord op jouw vraag betreft de lamp.

        Comment


          #5
          Re: Lichtschema

          UV is zinloos. Daar kan een plant weinig mee..
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Lichtschema

            ow oke, kan ik ze dan beter voor het raam zetten ipv onder die lampen?

            Comment


              #7
              Re: Lichtschema

              Beter gewoon buiten. Ik vraag mij toch telkens weer af waar jullie dan zoeken als je geen antwoord vindt op de vraag hoeveel uren licht ze moeten krijgen...

              Comment


                #8
                Re: Lichtschema

                Ik zie ook nergens staan om wat voor soort het gaat, autoflower of anders, daar zit nogal verschil in.

                Philips Aqua ?
                Ik vind wel de Sylvania Aquastar, of de Philips Aquarelle, die hebben beide een kleurtemperatuur van 10.000K (bron) dus als je al het een en ander gelezen hebt weet je of die geschikt zijn voor wietplanten of niet.

                Als het voor buitenkweek is kun je beter nog 2 maandjes wachten, en dan kun je ze gewoon 24/7 buiten laten staan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Lichtschema

                  Het gaat om de WW autoflower van royal cannabis seeds. Ik heb 5 zaadjes gekocht, 2 daarvan nu in een emmer geplant, de andere 3 wil ik over een maandje of 2 planten als het weer wat beter word en dan wil ik tot het najaar steeds elke keer als ik oogst het weer aanvullen tot 5.

                  Die lampen komen dus van een kleine aquarium en wat ik hierboven neerzette staat op de lamp zelf gedrukt, meer weet ik er niet van.

                  Bij mooi weer buiten en bij slecht binnen onder het lampje?

                  Comment


                    #10
                    Re: Lichtschema

                    Neej die lampen geven je niet meer licht dan de zon op een bewolkte dag, en steeds slepen met je planten is ook niet goed, lekker buiten laten de hele kweek.

                    Comment

                    Bezig...
                    X