Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel zorg is er nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Hoeveel zorg is er nodig?

    Korting op 420shop
    Hallo groeiers!

    Ik ga binnekort beginnen met de eerste keer te kweken.Ik zie dat op dit forum iedereen wel heel bezorgd lijkt met uitmuntend voor hun plantjes te zorgen, en dat is heel mooi! Ik zie dat bijna iedereen hier groeilampen, meststoffen/korrels gebruikt.

    Nu vroeg ik me af, wat is het minimum van zorg dat zo'n plantje nodig heeft om te groeien? Ik zal mijn situatie even uitleggen. Ik woon in een gemeenschapshuis. Hoewel we een tuin hebben, zou ik toch de plantjes in een pot willen zetten om de optie te hebben om deze, hetzij tijdelijk, binnen te zetten. Dit is vooral als er ouders van iemand of politie (voor domicilie te controleren) langs komt om deze uit het zicht te kunnen zetten.

    Langs de andere kant is het ook geen optie om alle 5 plantjes (amnesia haze automatic, RQS) permanent op mijn kamer te zetten, aangezien dit het grootste deel van mijn kamer zou inpalmen.

    Nu ik heb gezien dat je zaadjes in het begin normaal op een watje in een potje, of tussen toiletpapier of wat dan ook eerst moet ontkiemen, maar op de site van de shop (
    http://www.dutch-headshop.com/nl/de-beste-autoflower-wietsoorten-a-155.html?products_id=915) waar ik het gekocht heb zeggen ze dit over autoflower zaadjes

    Vanwege de snelheid waarin een autoflower zich ontwikkeld maar ook omdat een autoflower al na zo'n 3 tot 4 weken spontaan gaat bloeien, adviseren wij om een autoflower niet voor te groeien Het ontkiemde zaadje plant je bij voorkeur in de pot waar de plant haar hele cyclus in blijft staan. Kleine soorten kunnen binnen in een 11 liter pot worden opgekweekt, voor soorten die groter worden zoals de Northern Haze Express adviseren wij een grotere potmaat (20 ltr) te kiezen. Buitenkweek begint ook bij potten met een inhoud van 20 ltr. Over het algemeen hebben autoflowers een lagere voedingsbehoefte dan reguliere wietsoorten. Meestal volstaat naast wortelstimulator in de groeiperiode, enkel voorzichtig opbouwen van bloeivoeding. Het is ook mogelijk om gebruik van een bloeibooster zoals Green Sensation in de bloeiperiode te maken.


    Kan er iemand dit bevestigen? Alsook is het NOODZAKELIJK om lampen boven uw plantjes te hangen in het begin en al die voedingstoffen daar in te kappen, of ga je dan gewoon potentere cannabis kweken als je dit wel doet?

    #2
    Re: Hoeveel zorg is er nodig?

    Alleen al door de geur zal het waarschijnlijk niet gaan lukken,
    iemand die de geur kent ruikt dit nog lang nadien zowel
    binnen en/of buiten!

    Comment


      #3
      Re: Hoeveel zorg is er nodig?

      Ik zit wel vrij ver vanachter in de tuin in een kamer, dus de geur zal geen probleem zijn. Het zicht wel.

      Comment


        #4
        Re: Hoeveel zorg is er nodig?

        Als je gewoon 1 juni buiten start met autoflowers hoeft er geen lamp boven en kunnen ze 24/7 buiten blijven.
        Voordeel is dat je de vakantieperiode meepakt, dan is het misschien rustiger ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Hoeveel zorg is er nodig?

          Wauw
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Re: Hoeveel zorg is er nodig?

            Ok QnQ, dank je voor dat mooie antwoord! En als het op voedingsstoffen aankomt? Hebben die autoflower zaadjes daar even veel van nodig als gewone?

            Wat is er Wauw De Witte? :p

            Comment


              #7
              Re: Hoeveel zorg is er nodig?

              Dat ligt eraan welke grond je gebruikt, en hoe groot de potten worden, als het niet teveel regent heb je genoeg aan bloeivoeding.
              Dat kun je eventueel ook zelf maken (groeivoeding ook).
              Dat staat vast wel ergens in de afdeling "voeding" of op de bio-afdeling van 't forum.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Hoeveel zorg is er nodig?

                Fles bio voeding in den aldi kost 1,99 euro. Heb mij zo eentje gekocht eerder deze week, is zowat hetzelfde donkere stinky spul als de merken.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoeveel zorg is er nodig?

                  Mooi! Ok, voel me al een beetje zekerder dat het gaat lukken! Ook een heel goede en geldbesparende tip Beowulf, vooral ook omdat ik het niet al te breed heb en zeker op kosten wil besparen indien mogelijk .

                  Comment

                  Bezig...
                  X