Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Me allereerste kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Me allereerste kweekje

    Als de temperatuur onder de 30 blijft is het inderdaad een waterprobleem denk ik.
    Teveel of te weinig ? Til die pot op dan weet je het.
    Licht = te weinig
    Zwaar = te veel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: Me allereerste kweekje

      Slap blad en slappe stengels is dacht ik onderwatering, stijve stengels en slap blad overwatering. Volgens mij hebben ze water nodig.
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #33
        Re: Me allereerste kweekje

        Okey thx ze hebben inderdaad slappe stengels dus heb ze wat water gegeven hoopt dat het helpt. Het voelt niet als 30 graden maar ga dit vandaag ff meten. De potten voelen redelijk licht maar ze begonnen met dit probleem zon 1,5 week geleden. Toen heb ik ze tussen door water gegeven en het werd niet beter. Misschien heb ik toen te weinig water gegeven. Ik hoop dat het gaat helpen bedankt.

        Comment


          #34
          Re: Me allereerste kweekje

          Bedankt nogmaals was inderdaad water te kort. De bladeren die er last van hadden worden niet echt beter en heb deze weg gehaald. Bij andere bladeren komt het zover niet meer terug. En de plant is volgens mij in de tijd dat ik hem weer genoeg water gaf 5 cm gegroeid

          Comment


            #35
            Re: Me allereerste kweekje

            Zag vandaag voor het eerst beestje zitten kan geen foto's vinden wat er precies op lijkt. Ik plaats hier onder ff een foto. In het echt ziet ie er wat licht groenig uit. Ik heb helaas nog geen microscoop ofzo maar zie het alleen op de grond lopen. Ik ga vandaag een microscoop bestellen want misschien lopen ze er wel.Image1464292596.909303.jpg

            Voor de rest hebben de planten last van gele topjes op de bladeren.
            Image1464292699.359397.jpg

            Ook ben ik begonnen met 4 nieuwe dames genaamd girl scout cookies( BC Bud Depot), Euphoria(Royal Queen seeds), Cannatonic(resin seeds) en CBD Mango Haze(CBD Crew)
            De girl scout cookies en de Euphoria zijn sinds vandaag net iets boven de grond gekomen.Image1464293001.730487.jpg Ben van plan om deze buiten neer te zetten in de volle grond. De girl scout cookies laat ik misschien binnen omdat dit niet echt een buitenplant schijnt te zijn.

            En dan nog ff wat foto's van de huidige dames.

            Image1464293131.351528.jpgImage1464293148.620078.jpgImage1464293168.040511.jpgImage1464293185.224872.jpgImage1464293201.634021.jpg

            Comment


              #36
              Re: Me allereerste kweekje

              Springstaartjes

              Comment


                #37
                Re: Me allereerste kweekje

                Okey bedankt dan kan ik al iets meer. Nu ben ik ga zoeken naar springstaartjes en sommige zeggen dat dit juist goed kan zijn voor de grond. Andere zeggen dat ze de wortels kunnen beschadigen. Wat voor mening hebben jullie hier over? Ik kwam op het internet tegen dat ze niet van citronella houden. Als ik hier mee spray zou dat slecht voor de plant zijn?

                Comment


                  #38
                  Re: Me allereerste kweekje

                  We hebben 3 honden hier en die hebben veel last van teken. Hier voor hebben we halsbanden gekocht die ze weg moeten jagen. Op de verpakking staat dat dit tegen meerdere insecten werkt. Hier zitten geen giftige stoffen in alleen geur. De overblijfselen van de halsbanden heb ik er bij gelegd misschien hebt dit.

                  De honden
                  Image1464339858.073571.jpgImage1464339920.124090.jpg

                  Comment


                    #39
                    Re: Me allereerste kweekje

                    Wat een mooie honden!

                    Comment


                      #40
                      Re: Me allereerste kweekje

                      Haha. Jij hebt mooie honden, mooie plantjes, en je bent creatief. Wat er ook gebeurt: 'Vooral doorgaan!'

                      Comment


                        #41
                        Re: Me allereerste kweekje

                        Springstaartjes eten normaal dood plant materiaal maar bij gebrek aan gaan ze ook aan de wortelmutsjes eten. Dit laatste is natuurlijk onwenselijk. Om ze weg te vangen zou je bijvoorbeeld wat dubbelzijdige plakband op een stuk karton kunnen plakken en hiermee
                        vlak over de aarde gaan. De springstaartjes springen dan op en plakken aan de dubbelzijdige plakband. Springstaartjes houden niet van licht an gaan dieper de strooisellaag in overdag. Dus de plakband methode werkt het beste vlak voor lamp aan.

                        Citronella op je plant spuiten zou ik niet doen. Je kan wel wat citroengras zaaien.

                        Comment

                        Bezig...
                        X