Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over volledige kweekbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over volledige kweekbak

    Korting op 420shop
    hoi beste forum leden ik had een kleine vraag,ik zou graag een volledige kweekbak willen in plaats van kweek potten zodat alles in 1 bak kan en niet in 4 of 5 kweek potten maak dit een verschil uit groeten

    #2
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: vraagje over volledige kweekbak

      Er kunnen soms per plant enorme verschillen zijn in grootte en behoefte,
      dat lijkt me dan lastig op te lossen!

      Zag in mijn eerste kweekje dat het soms de helft scheelde, de behoefte aan water!

      Ik zou dan eerder toch kiezen voor zo groot mogelijke aparte potten!

      Per plant controle en minder risico's!

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: vraagje over volledige kweekbak

          Ook rekening houden met het draaggewicht van je vloer. Want na flink watergeven, en een flink watervat, zit je toch op het gewicht van twee keer 'n badkuip vol water.
          Als je de boel op poten zet, zouden die best eens door de vloer kunnen gaan. Als je dat niet doet ook trouwens, want je gaat flink wat vocht onder die bak krijgen waardoor er wellicht rot ontstaat.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: vraagje over volledige kweekbak

            heel hartelijk dank voor julie reacties hier kan ik wel al genoeg mee.
            de kweekbak mag niet groter zijn dan 80x80 of mishien zelfs 75x75 omdat mijn tent 80x80x180 is en heb een 600 watt hps lamp die dimbaar is ook.
            en QNQ had niet verwacht dat er zoveel aarde in kan 500 liter voor 100x100x50 da is aardig wat.
            voor mijn bakje van 75x75 zit ik dan aan 375 liter zo een 8 zakken van 50 liter heb dan nog een beetje over en ik wil in de toekomst voor bio gaan.
            kheb bio wiet gerookt waar ze kippenstront als meststof gebruikte en moet zeggen echt de moeite waard smaak en gevoel.
            ik ga mish toch apparte potten pakken die groot genoeg zijn want het lijkt niet zo makkelijk met 1 grote kweekbak.

            Comment


              #7
              Re: vraagje over volledige kweekbak

              Houdt er ook rekening mee als je die lamp op 600 watt laat draaien,
              wat trouwens heel erg veel is voor 75x75 of 80x80 cm
              de afzuiging en filter ook navenant moet zijn!

              Comment


                #8
                Re: vraagje over volledige kweekbak

                hartelijk dank voor julie reacties iedereen hoi Old Dagga ik weet het het is een zware lamp voor 80x80x180 maar ik kan ze tot 300 watt dimmen zodat ik er wat mee kan spelen met het wattage.
                de afzuiger is een zwaardere dan de standaard die er bij was om voldoende kracht te hebben voor die 600 watter.
                de reden is dat ik die 600 watter erbij gepakt had is omdat ik alleen maar op zolder mijn tent kan zetten.
                spijtig want de temperatuur is moeilijker te regelen op zolder in de winter is het daar te koud en in de zomer te warm.
                daarmee in de winter wat meer wattage en in de zomer wa minder ik probeer zo te temperatuur te regelen en natuurlijk ook met de afzuiger.
                zodat ik niet te veel hoef bij te warmen in de winter met een kacheltje of dergelijke of toch zo weinig mogelijk als de lamp aan is.
                echter als de lamp uit is in de winter dan komt de verwarming wel erbij want het gaat daar anders te koud worden op zolder.
                elke tip is welkom aangezien ik een beginner ben vriendelijke groeten

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje over volledige kweekbak

                    hoi Old Dagga bedankt voor je reactie ik heb ook een zolder met 2 ruimtes met scheidingswand met een deur ingebouwd die ik kan open doen voor verse lucht.
                    mijn tentje staat in de kleinste ruimte met 1 raampje dat ik afgeschermd heb omwille van de buren die kunnen anders meekijken vanuit hun appartements blokken spijtig maar ik kon niet anders.
                    maar in de ruimte daarnaast de grote ruimte dus ook met een dak venster die ik wel kan openzetten voor verse lucht en als het te warm word het raam is afgeschermd met muggenraam voor insecten weg te houden.
                    spijtig dat ik mijn tentje niet in de grotere ruimte kan zetten zodat ik ook rechtstreeks alles van buiten af kan aanzuigen en alle warme lucht kan buiten krijgen via de schoorsteen.
                    ik kan ook spijtig genoeg het luik voor naar de zolder niet open laten voor circulatie en warmte te beheersen omwille van het lawaai van de afzuiger bij bedtijd.
                    maar ik wil in de toekomst een zo stil mogelijke afzuiger en zelf een isolatie kast bouwen er rondom ik ben ook een 4 tal weken bezig nu 2 de week bloei van 5 autoflowers die ik heb.
                    volgende kweek zullen een gewone soort zijn de autoflowers is eens goed om wat onder tussen van het kweken te leren.
                    het is ook zo leuk om te doen spijtig dat we voor eigen gebruik het ook niet mag volgens de wet spijtig maar ja
                    een kweekverslag komt er nog maar moet alles nog op punt zetten.
                    en jij ook succes met je kweekje
                    grtjs

                    Comment

                    Bezig...
                    X