Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combineren van CFL- en HPS lamp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Combineren van CFL- en HPS lamp ?

    Korting op 420shop
    Ik heb al 1 kweek gedaan een tijdje terug en ga binnenkort voor de 2e. De vorige kweek heb ik gedaan onder een CFL lamp van 300w 'Dual Spectrum' ( soort hele grote spaarlamp ) en dat viel redelijk goed mee. Maar ik ben aan het denken nu om er een HPS lamp van 400w bij te hangen. Zo heb ik meer licht en kan ik ook een plantje extra zetten. Nu had ik al wat opzoekwerk gedaan en heb gevonden dat het geen probleem is om een LED- en een HPS lamp te combineren maar over CFL's vind ik niet zoveel terug. Ik denk dat het wel mogelijk is alvast maar ik weet niet goed hoe ik de lampen dan moet gaan hangen. Aangezien een HPS veel meer warmte afgeeft dan mijn CFL lamp, kan ik ze moeilijk op dezelfde hoogte hangen , denk ik? Of ik moet mijn CFL al zo hoog gaan hangen dat ik er minder lichtopbrengst van heb? De CFL lamp hangt normaal altijd zo'n 25 tot 30cm boven de planten maar dat is veel te dicht voor de HPS.

    Ahja, ik weet niet of het van enig belang is maar de vorige kweek waren gewoon feminized planten, de volgende kweek ben ik van plan autoflowers te groeien.
    Greets
    ONLY USERS LOSE DRUGS

    #2
    Re: Combineren van CFL- en HPS lamp ?

    Als je HPS gaat gebruiken dan wordt die CFL overbodig.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      ONLY USERS LOSE DRUGS

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Combineren van CFL- en HPS lamp ?

          Op zich is het best een goed idee om ook een CFL in je tent te hebben. Dan kun je de HPS uit zetten en de CFL aan als je in de tent bezig bent, zodat je je ogen niet verpest.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Combineren van CFL- en HPS lamp ?

            Thanks man! Nu is het allemaal klaar en duidelijk voor me Ik wist dat ik een hoogteverschil tussen de lampen ( CFL en HPS ) ging hebben en dat dit zowiezo voor een soort schaduw ging zorgen maar misschien dat dit wel op te lossen viel ofz. Ik had die CFL lamp speciaal gekocht voor mijn eerste kweek omdat ik moest letten op het verbruik ten eerste en ook omdat er een pak minder warmte vanaf komt, tov van een HPS lamp. Hierdoor kan ik in mijn kast de temperatuur beter op peil en constanter houden. Maar nu weet ik wel wat te doen met mijn verlichting enz. Nogmaals , bedankt om dit even op te helderen voor mij! Greetz !

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ja, licht dat van een CFL afkomt is inderdaad zachter voor de ogen maar mijn binnenkant van mijn kast is heel reflecterend dus als je daar te lang in bezig bent, ga je ook lichtjes scheel kijken hoor haha
            ONLY USERS LOSE DRUGS

            Comment

            Bezig...
            X