Ik heb al 1 kweek gedaan een tijdje terug en ga binnenkort voor de 2e. De vorige kweek heb ik gedaan onder een CFL lamp van 300w 'Dual Spectrum' ( soort hele grote spaarlamp ) en dat viel redelijk goed mee. Maar ik ben aan het denken nu om er een HPS lamp van 400w bij te hangen. Zo heb ik meer licht en kan ik ook een plantje extra zetten. Nu had ik al wat opzoekwerk gedaan en heb gevonden dat het geen probleem is om een LED- en een HPS lamp te combineren maar over CFL's vind ik niet zoveel terug. Ik denk dat het wel mogelijk is alvast maar ik weet niet goed hoe ik de lampen dan moet gaan hangen. Aangezien een HPS veel meer warmte afgeeft dan mijn CFL lamp, kan ik ze moeilijk op dezelfde hoogte hangen , denk ik? Of ik moet mijn CFL al zo hoog gaan hangen dat ik er minder lichtopbrengst van heb? De CFL lamp hangt normaal altijd zo'n 25 tot 30cm boven de planten maar dat is veel te dicht voor de HPS.
Ahja, ik weet niet of het van enig belang is maar de vorige kweek waren gewoon feminized planten, de volgende kweek ben ik van plan autoflowers te groeien.
Greets
Ahja, ik weet niet of het van enig belang is maar de vorige kweek waren gewoon feminized planten, de volgende kweek ben ik van plan autoflowers te groeien.
Greets
Comment