Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (buiten)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek (buiten)

Korting op 420shop
    Zoals de titel misschien al doet vermoeden ben ik begonnen met mn eerste paar plantjes.
    Eerst maar even een korte introductie.

Na 10 jaar intensief gebruik vond ik het maar is tijd worden om zelf dat leuke plantje te gaan laten groeien in de achtertuin.

Afgelopen donderdag heb ik via azarius 5 greenhouse feminized big bang autoflowers gekocht met het idee om die vanaf begin mei lekker in de tuin te zetten. alleen zal dit dan de eerste x worden dat ik hier uberhaupt aan begin dus hoopte hier tijdens het hele proces tips en tricks te kunnen krijgen.

Afgelopen maandag heb ik 3 zaadjes geplant in een spongepot die ik weer in propagator heb gestopt (samen met wat watermeloen zaadjes maar daar gaat het hier niet over ).
    Omdat ze in een spongepot staan ging ik er van uit dat ik geen hydrokorrels op de bodem hoefde te leggen maar dat wat water op de bodem voldoende zou moeten zijn.

ik las op vershillende fora dat je uit moet gaan van 4 dagen tot de zaadjes ontkiemen, ik was dus ook blij verrast toe ik zag dat er al een zaadje was ontkiemt na zo'n 36 uur.

Nu 3 dagen verder ziet het er als volgt uit.

ik probeer zo af en toe is een update te posten met de hoop dat er voldoende tips en tricks binnen zullen komen.

Dank alvast voor het reageren
    Attached Files

Re: Eerste kweek (buiten)

Prachtig mooi.
    Zet ze maar snel onder een lamp, voor ze stengeltjes van 10cm hebben.
    Doen je watermeloenen het ook zo goed ?
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

image.jpgGaan ook zeker niet verkeerd

Comment

Eerste plantje ging een beetje strekken dus heb hem maar snel in de definitiefe pot gestopt van 15L en gelijk in de zon gezet(buiten natuurlijk, niet zoals op de foto waar de pot nog binnen staat).
        De 2 andere plantjes zal ik morgen ook maar is gaan overpotten.

Kwam er vandaag na het verpotten achter dat ik nog een zak hydrokorrels heb liggen. Wil de 2 andere plantjes dus graag met wat hydrokorrels in/onder/op de aarde doen maar weet niet goed wat de beste methode hiervoor is, iemand suggesties ?
        image.jpgimage.jpg

Comment

Ik doe ook altijd een laag hydrokorrels onderin 2 tot 4cm ofzo, volgens mij is dat wel een soort van buffer. Zuigen het teveel op en bij te weinig zit er toch nog vocht onderin.
          Wel achterin je hoofd houden dat ze daar liggen, dus zal altijd de pot wat zwaarder doen laten aanvoelen.
          Maar of het goed of kwaad doet, geen idee....

Comment

Heb gisteren dezelfde zaden besteld. Als ze binnen zijn gaan ze de grond in.

Ga een kweekverslag bij houden, kunnen we ze vergelijken. En ook erg handig bij eventuele problemen.

Succes met je plantjes!
            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Comment

Thanks ! Heb al een aantal keer gelezen om inderdaad zo'n 2 cm onderin te leggen en een handje door de grond voor ventilatie en vocht.
              Morgen maar aan beginnen laat de zon maar schijnen !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
              Heb gisteren dezelfde zaden besteld. Als ze binnen zijn gaan ze de grond in.

Ga een kweekverslag bij houden, kunnen we ze vergelijken. En ook erg handig bij eventuele problemen.

Succes met je plantjes!
              Strak plan ! Zal het in de gaten houden, tof idee

Comment

Zelf niet zo'n fan van die spongepots. Lijkt me gewoon een meerkost die vaak slecht uitkomt.
                Veel geluk allesinds, niets zo leuk als buiten kweken!

Moest je er nog zaaien (zeker met AF's), neem gewoon je grote pot en zaai ze direct daarin. Ontkiemen kan, maar is niet broodnodig.
                Tot ze bovenkomen het bovenste laagje vochtig houden en eenmaal boven zet je ze de eerste paar dagen wat in de schaduw (of onder een boom ofzo).
                Eenmaal ze wat steviger worden kun je ze stilaan in volle zon plaatsen.

En nog een weekje of 2 wachten zou beter zijn, maar je hebt nog een volle zomer om bij te planten.
                Nu kan het nog gaan vriezen s' nachts en gaan je eerste 2-3 weken wat povertjes zijn qua zonlicht.
                Grtz en veel succes.
                Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Mijn vriend had ook big bang van greenhouse vorig jaar. Een super lekker wietje. Veel plezier en laat het je smaken

Love,
                  Wunkie
                  Life's a bitch and then you die.
                  So fuck the world and lets get high.

Comment

@modest
                    Vond die spongepotjes opzich wel fijn werken aangezien de zaadjes binnen 48 uur allemaal ontkiemd waren. Alleen ze blijven zo vochtig dat is wel echt minder. Ga nog 3 planten in een tent zetten bij een vriend van me dan maar gelijk het zaadje in de definitieve pot stoppen.

Ps. Het gaat vanavond vriezen aan de grond las ik net, dus haal ze lekker betijds naar binnen.

Bedankt voor je reactie !

Oorspronkelijk geplaatst door Wunkie View Post
                    Mijn vriend had ook big bang van greenhouse vorig jaar. Een super lekker wietje. Veel plezier en laat het je smaken

Love,
                    Wunkie
                    Ben super benieuwd! rook eigenlijk sinds de afgelopen 4 jaar alleen nog maar hash. (haal zelf nooit meer wiet maar meeroken doe ik nog wel) alleen lijkt me het toch fijn wanneer je je eigen wiet kan roken.

Mochten er hier nou toevallig mensen voorbij komen die ervaring hebben met het maken van hash PLEASE LET ME KNOW !

Comment

Verschillende manieren om hasj te maken, uitleg over het maken van hasj, het persen van hasj, hasjolie maken en veel meer.

Welkom!

Comment

Ontkiemen is geen enkel probleem in die spongepots, maar sommige plantjes kunnen in de war geraken en zetten zichzelf in de knoop.
                        Plus je zaadjes vanaf de ontkieming direct de kant geven om de bodem in te duiken geeft je direct een zeer goede start.

Gewoon een tip, veel plezier
                        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

meschien pas na ijsheiligen in de vole grond zetten
                          11/14 mei

Comment

Ik was inderdaad een beetje te enthousiast maar de planten gaan wel in potten waardoor ik ze altijd naar binnen kan halen als het te koud wordt snachts.

Ik heb bij de zaden gelijk voeding bijgekocht aangezien ik die dan goedkoper kon krijgen. image.jpg Lees nu alleen dat autoflowers niet echt "houden" van voeding. Iemand bekend met het merk en met de mening dat voeding "slecht" is ?

Comment

voor het eerst in de tuin, hoop dat ze genoeg zonlicht krijgen hier. (Tuin op het westen, dus rond 10:00 uur zonlicht)
                              Heb ook al een emmer gevuld met kraanwater die ik 24 uur laten luchten, daarna maar regenwater op vangen lijkt me toch iets beter.
                              Ben er wel acher gekomen dat ik het water geven nog wat lastig vind ben al snel bang dat ik teveel geef, probeer gewoon elke dag een klein beetje te geven en er dan niet meer aan te denken ander heb ik de neiging bij te gaan schenken

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

Bezig...
                              X