Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (buiten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek (buiten)

    Vandaag heb ik mijn big bangs in de grond gestopt.
    Mijn kweekverslag kun je hier vinden: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ckberry-auto-s

    Hoe staan je plantjes er nu bij? Ben benieuwd!
    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek (buiten)

      Het word inderdaad weer tijd voor een update !

      ondanks dat het zo super slecht weer was/is hebben de planten het nog best goed gedaan zo voor het raam.
      Ik geef nu om de dag zo'n 0,1L per plant maar omdat ze binnen staan probeer ik ze zo weinig mogelijk te geven.
      Vind zelf alleen de steeltjes heel erg dun en hoop dat ze niet door midden knakken zoals mn watermeloen heeft gedaan (R.I.P.)

      vanaf volgende week weer zon op de voorspelling met 19 graden op vrijdag ! dan zijn de plantjes 3 weken en wil dan maar is gaan kijken of ik toch maar wat biotabs de grond in duw.
      image.jpgimage.jpg

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek (buiten)

        *UPDATE*

        Alweer ruim een week geleden voor het laatst iets gepost dus het word weer tijd voor een update.
        Op de laatste foto zijn maar 2 plantjes te zien omdat ik in eerste instantie had bedacht om 2 planten in de tuin te zetten, heb alleen wel 3 zaadjes geplant en ontkiemt met het idee dat ik dan een buffer had mocht er iets mis gaan.

        Ik was aan het begin van de week toch een beetje bang dat mn plantjes het niet zouden redden aangezien de bladeren van het best groeiende plantjes verdorde puntjes kreeg en bij het andere plantje leken de blaadjes naar binnen gevouwen.
        het "back-up" plantje in een veel te kleine pot leek het alleen wel geweldig te doen(was zo onderhand het grootste plantje) dus heb deze toen toch maar in een 11l pot gestopt.

        Nu ongeveer een week verder zijn ze enorm gegroeid en zelfs het plantje met de verdorde bladeren heeft zich weer recht weten te trekken (heeft nog steeds de verdorde puntjes terwijl het eerst leek alsof de hele blaadjes er aan zouden gaan). Er is wel een reden dat mn 2 eerste plantjes het wat minder goed doen, ik ging veel te enthousiast met voeding aan de gang wat denk ik een overdosis was voor de nog te jonge plantjes denk zelfs dat het kleinste plantje het niet meer gaat redden.

        vraag me trouwens ook wel af wat de wat minder groene blaadjes betekenen.

        Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

        image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek (buiten)

          De grootste plant is gevallen ! (Lag ineens op de grond) waardoor een lobblaadje en een blad zijn geknakt, is zo onderhand 3 dagen geleden gebeurt. De plant lijkt het nog steeds goed te doen en is dus gewoon door gegroeid. Hoop alleen wel dat hij de schade kan herstellen.
          Het andere plantje groeit goed door en ziet er goed uit.
          Het plantje met de gekrulde bladeren groeit heel langzaam en heeft nog steeds de raar kronkelende blaadjes.

          Nu maar hopen dat het niet elke dag gaat regenen de komende week.

          Cheers !




          image.jpgimage.jpgimage.jpg

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek (buiten)

            *Update*
            2 weken geleden alweer, was een week weg en de planten hebben al die tijd gewoon buiten gestaan, bij terug komst zag ik alleen wel dat slakken 1 van mn plantjes wel heel erg lekker vonden. Ze hebben enorme schade toegebracht, nu maar koper tape halen en eierschalen in de grond doen.
            Andere plantje gaat wel super goed !

            image.jpgimage.jpgimage.jpg

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek (buiten)

              image.jpgimage.jpgimage.jpg



              Ben een 8 dagen op vakantie geweest en de planten hebben zelfs in het slechte weer in NL buiten gestaan.
              Maar het lijken totaal andere planten bij terug komst.
              Overal beginnen toppen te ontstaan en de witte haartjes zijn een kost voor het oog.
              zag ook dat er slakken slijm in de planten zat maar er zijn verder geen grote happen meer uit de planten genomen, heb wel gelijk een rol koper tape aangeschaft met de hoop dat ze niet weer een vreetkick krijgen.

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek (buiten)

                *UPDATE*

                weer 2 weken voorbij met een luchtvochtigheid van zo'n 80% gemiddeld en een heleboel regen.
                De planten lijken het heel erg goed te doen en hoop dat ze nu nergens last van krijgen (toprot/meeldauw) Big Bang schijnt best goed bestand te zijn tegen rot maar ik hou het natuurlijk goed in de gaten.

                De planten zijn 14 juni in bloei gegaan dus ze staan nu al ruim 2 weken in bloei helaas zullen ze nog wel even moeten wachten aan de micro foto's te zien.

                Heb ook nog wat foto's gemaakt met mn pocket microscope, hoop dat jullie de foto's tof vinden

                Tips en tricks zijn natuurlijk altijd welkom, helemaal in de laatste periode.

                Tot de volgende !


                image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek (buiten)

                  Zien er super uit. Als je wilt wil ik je ook wel update geven van mij plantjes zijn nu bijna 3weken wil vandaag beginnen met bloeien zet wel ff wat 2 foto.s dan kan je ze bekijken 20160703_140043.jpg20160703_140038.jpg

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek (buiten)

                    De mijne staan ook al even in bloei, heb ook wel een fotootje

                    image.jpgimage.jpg Leuk man.
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek (buiten)

                      Wow zien er goed uit. Mooie blonde coupe heeft je plantje ook

                      staan ze gewoon in de tuin en hoe lang moet je nog denk je ?

                      ps. Foto is nooit vervelend en laat ik er nou net 1 gemaakt hebben.
                      image.jpg

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Gezellig samen in 1 pot hoop dat het niet te knus voor ze is. Zie al wel een hapje uit het onderste blad, probeer dit in de gaten te houden(ik spreek uit ervaring) heb zelf geen last meer van slakken sinds ik mn potten heb omwikkeld met koper-tape
                      en alle kleinere beestjes zijn voor de spinnetjes die ik meestal wel laat zitten.

                      Ik las trouwens ook dat je in oostenrijk woont, super tof !
                      hoop alleen wel dat je een wietje hebt dat niet al te hard gaat *stinken* vinden ze daar wat minder volgens mij(helaas natuurlijk)

                      ik zal af en toe is even kijken hoe het met ze gaat !
                      Last edited by Juicyy; 3 July 2016, 18:32.

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek (buiten)

                        Bedankt voor je reactie juicyy.. zal gelijk morgen ff langs de baumarkt rijden voor z'n rolletje te kopen. Wil het wel voorkomen dat er meer aan gevreten word. Goed idee Van je. Zal idd wat knus worden is het nog mogelijk om 1 van de 2 over te zetten ze zijn 3weken nu.

                        Ik woon nu sinds maart in oostenrijk omgeving graz heb het super naar me zin hier heerlijk tussen de bergen. Ja ze zijn hier super streng daarmee. hoorde laatst dat ze je kind daarvoor uit huis kunnen plaatsen gelukkig heb ik nog geen kinderen. En ik rook al sinds me 15de wiet stoppen doe ik verlopig niet �� wiet kost hier ontzettend veel geld vandaar dat ik zelf begonnen ben. Ik zal je op de hoogte houden over me plantjes en een foto plaatsen

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek (buiten)

                          Ik ben een beetje aan het twijfelen of de plant in de kleinste pot geoogst kan worden, de bladeren beginnen namelijk slap te hangen en ze worden geel.

                          De andere planten zijn nog mooi groen en het zou me goed uitkomen als ik de plant met gele bladeren alvast kan laten drogen

                          Dus de vraag is oogsten ja of nee ?

                          Hoor het graag van jullie !

                          1468228259099-580964395.jpg

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek (buiten)

                            Nee nog niet oogsten de plant laat de gele bladeren geel worden om dat ze die niet meer nodig heeft en al haar aandacht aan de toppen kan geven
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek (buiten)

                              Super bedankt voor je snelle reactie dat verklaart de gele bladeren. Ik hield al rekening met oogsten als de AF's herfstkleuren krijgen, alleen nu beginnen dus de bladeren er ook bij te hangen. Ben een beetje bang dat de wortels te nat hebben gestaan omdat ze gewoon 24/7 in de tuin staan.

                              Zal denk ik nog maar even moeten wachten voor een week of 2.

                              Comment

                              Bezig...
                              X