Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektentje, heb ik alles?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektentje, heb ik alles?

Korting op 420shop
    Beste kwekers,

Ik wil binnenkort een tentje op gaan zetten voor 5 plantjes. Kweken zelf heb ik buiten al veel gedaan. Lekker simpel onder de zon. Wat een keuze aan spullen zeg voor binnen... duurde even maar volgens mij weet ik nu wel ongeveer wat ik hebben moet. Hieronder mijn goed gevulde winkelmandje en nog drie vragen.

manjde.PNG

1. De tent komt in een kamer te staan van ongeveer 20m2, er staat sowieso altijd zo'n ventilatie schuifje open. Is het nodig om standaard ook het raam open te zetten en de lucht in of uitlaat naar het raam te leiden? Lijkt me vooral in de winter niet erg praktisch..

2. Zoals jullie zien ontbreken er in ieder geval nog 2 dingen op mn lijstje een lamp en relais. Relais haal ik bij een andere winkel (geschikt voor 2x600w, met contact voor kachel). Ik kan daar ook nog de philips lampen krijgen (son T pia agro 6 of 400) zijn wel wat duurder, de 600 zit op 40 euro. Ik kan ook lampen mee bestellen met deze bestelling maar welke? Het zijn er zo veel! https://www.growshoponline.nu/verlichting/lampen/
    een lamp die jullie me kunnen aanraden? En betaalt een witte lamp voor de groeifase zich uit, zo ja welke kan ik het beste nemen? daarnaast lees ik op de ene plek dat 600w zorgt voor een betere opbrengst en ergens anders dat het overkill is en 400w beter is.

3. Als ik dit allemaal goed aansluit, ruik ik dan helemaal niks als de tent dicht zit?

Voeding ed. heb ik allemaal nog van mn buitenkweekje, Gout basis A en B, Gout wortelstim, Gout bloeistim. Licht bemeste plagron haal ik ook bij de growshop

Last edited by Old Dagga; 22 April 2016, 21:43.

Comment

Re: Kweektentje, heb ik alles?

Thanks voor je reactie Old Dagga, afmetingen van de tent zijn 120x120x200 zoals in de screenshot van het mandje

Maar even kijken hoe ik de afzuiger sneaky bij het raam kan plaatsen dan, knutsel wel wat moois in elkaar

Comment

Daar hebben ze deze lampen voor:

Of de elektronische, die kun je ook dimmen, 's zomers bijvoorbeeld:

Daar horen deze lampen bij:

Er staat ook 'n setje te koop:

Dan heb je in 1x: de vsa, lamp en kap.
        Die moet je zelf aan elkaar verbinden met een stuk snoer, stekkertje eraan zetten etc..
        Dat moet je sowieso doen bij een analoge ballast.

Dat is de versie van m'n reactie voor een 600W lamp.
        Als je kweekoppervlak 120x120 is, heb je die nodig.
        Een 400W lamp is geschikt voor tentjes van maximaal 100x100

Een 400W lamp KAN wel in een 120x120 tent, maar het is niet optimaal.
        Daar heb je dan een 400W analoge of electronische VSA voor nodig.

Een groeilamp (MH lamp of HPI lamp) maakt wel wat verschil.
        De plantjes groeien iets compacter in het begin.
        Die lampen zijn wel een stuk gevoeliger voor schokken enzo, dus sneller kapot.
        Kun je zonder een aparte groeilamp ?
        Absoluut, met alleen een HPS lamp kun je daar ook vette paprika's onder kweken !

Succes met uitzoeken en excuus voor het lange bericht.

**
        Da's niet een foto van jezelf toch, je avatar ? Want dat zou niet zo handig zijn.
        Ik kwam deze foto wel op nog een paar plekken op de interwebz tegen. Met dezelfde naam trouwens.
        Zolang wietkweken illegaal is moet je eigenlijk een beetje om je privacy denken, ey..
        Ik dacht, ik vraag 't maar, maarja, als niemand anders het doet zal het wel een bekende acteur of popartiest zijn ofzo

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Kweektentje, heb ik alles?

Lang bericht is goed bericht . Bedankt voor je advies! Denk dat ik eerst nog maar even voor de simpele analoge VSA ga. Goeie tip van die slang. Kan nu eindelijk aan de slag, heb er zin in

*
          Foto ben ik niet maar het is zeker geen acteur of popster
          .
          http://www.dailymotion.com/video/x242vpr_probleemwijken-assen-oost_shortfilms
          De beste man is een beroemdheid uit de serie probleemwijken
          Maar goeie tip heb mn naam en foto op andere plaatsen op internet al even veranderd.
          Kweek sowieso niet op mn thuis adres dus dat scheelt

Comment

Bezig...
          X