Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan ik water uit de vijver gebruiken om mijn planten water mee te geven ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water: kan ik water uit de vijver gebruiken om mijn planten water mee te geven ?

Korting op 420shop
    Hallo ,
    Nu mijn regenwater op is en ik dringend water zou moeten geven kan ik dan water uit de vijver halen ?
    het water heeft een ph van 7.93 bevat 93% zuurstof gh en kh zijn 5
    bevat wel 12.5 nitraat en is vrij van fosfaat nitriet en ammoniac ...
    of kan ik beter naar de carwash gaan en osmose water gebruiken
    alvast bedankt voor de tips
    mvg Ikke

Re: kan ik water uit de vijver gebruiken om mijn planten water mee te geven ?

Ph van 7,9 is te hoog voor planten moet tussen de 5.8 en 6.3 zijn als Ph waarde.

Regenwater is iets van 6.0 of 6.1

waarom niet gewoon water uit de kraan? dit een dag laten staan zodat de chloorresten eruit kunnen en dan afzuren naar gewenste ph (zo doen heel veel mensen dat hier en werkt prima)
    sigpic
    LED there be light

Comment

Ik gebruik altijd kraanwater zonder wat te doen, werkt prima. Stress niet zo :0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
        Ik gebruik altijd kraanwater zonder wat te doen, werkt prima. Stress niet zo :0
        en wat voor Ph waarde heeft uw kraanwater als ik vragen mag?
        sigpic
        LED there be light

Comment

Ik heb geen idee, zal ong 7 zijn.

Comment

ja kijk das al een ander verhaal als hier, wij hebben namelijk 8.3 ph als leiding water (dus ik zuur af)

verder weet ik niet of je ze voeding geeft maar boven de ph 7 word dit slechter opgenomen als je ph van water te hoog is door de wortels.
            sigpic
            LED there be light

Comment

Ph waarde van kraanwater hier is gemiddeld 8 (gelezen op internet), wat voor gevolgen heeft dat dan denk je ten opzichte van een waarde van 6 ? (Jaja, ik weet het, lees het forum...)

Vorig jaar ook alleen kraanwater gebruikt.

Comment

Hangt af van de soort voeding die je gebruikt he. Biologische wordt op een andere manier opgenomen dan bio minerale voeding. Ik heb vorige twee rondes ook enkel kraanwater gebruikt van 8, zonder af te zuren. Wel op biologische voeding en met batmix. Op bio minerale moet je afzuren.

Comment

Ik geef mijn buiten planten regelmatig water uit de vijver en regen ton
                  God was never on your side..

Comment

Ik gebruik ook gewoon kraanwater ph8, niets mis mee, afzuren geeft hier gele bladeren. Scheelt een hoop geprul, water en voeding, klaar...
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ik geef water uit het aquarium wat elke week ververst word met een ph van 8.1. Planten doen t prima en mooi groen. Staan in potgrond. Elke jaar zelfde ph en nooit gedonder.

Comment

Bezig...
                      X