Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal die mijn discussie leest!

    Ik heb graag wat hulp nodig voor mijn eigen wietkweek omdat ik nieuw ben in kweken...

    Ik rook het al behoorlijk lange jaren maar wil nu eindelijk voormijnzelf kweken omdat ik dan weet wat ik rook en natuurlijk veel goedkoper uit gaat komen.

    Ik heb mijn hele kamer voor apart gehouden, een HPS & Metal Halide lamp en een kap ervoor ventilatie en een luchtbevochtiger gehaald om mee te beginnen maar ik zal daarvoor wel andere discussies starten om over mijn kweek meer te vertellen en iedereen op de hoogte houden hoe het allemaal verloopt.

    Op dit moment zit ik met een vraag nadat ik zoveel heb bestudeert over het kwelen van wiet en zoveel dingen gelezen en heb er wel een kleine beeld van hoe het gaat lopen

    Maar mijn vraag is dan aan iedereen die me er misschien meer informatie over kan geven, en tips kan geven is ;

    Ik heb nu 2 lampen.
    1 ; HPS 400W.
    1 ; Metal Halide 400w.

    Nu is de ene voor de groei ( meer blauw wit) en de andere voor de bloei ( meer oranje geel)...

    En ok heb op dit momemt alleen de groeilamp erboven omdat ik de 11-05-2016 de planten onder de lamp heb gezet ( 18 uur licht 6 uur donker ) en wil ze 3 tot 7 weken in de voorgroei laten voorsat ik naar bloei overschakel om grote wietplanten te kunnen kweken.( voor binnen dan want ik lees erg veel dat vele kwekers buiten erg grote planten kunnen kweken en binnen een beperkte hooge hebben mou tot ik mijn lamp op maximaale hooge hang heb ik wel 2.30m( dat mog terwijl ik 40cm voor de potten eruithaal en 50 cm voor de lamp!) Grote hoge kamers heb ik gelukkig!20160517_233058.jpg



    Maar mijn vraag is dan aan jullie ; ik wil graag het maximale uit de planten halen en ik vind het jammer dat de bloeilamp zo aam de kant staat te niksen... is het MOGELIJK dat ik nog een kap hang in de plafond en daar mijn bloeilamp ( oranje geel) hang en dan doorga mrt de groei? Dan heb ik 800watt aan lampen en hebben ze meer lumens en DENK IK dat ze per plant meer zullen opleveren! Maartog mijn eerste kweek, ik wil het proffesioneel aanpakken en heb eem goede start gemaakt maar graag zou ik van de leden van jointjedraaien hulp willen! ( ik zie dat de meeste leden bij mensen die vragen hebben goede uitleg geven en ook duodelijk) en dat zou ik erg waarderen! Ik zet er nog een paar foto's bij zodat jullie een inzicht hebben buiten de nieuwe discussie dik ga openen zodat jullie kunnen zien hoe ik kweek waar ik kweek en welke lampen.

    Alvast erg bedankt voor iedereen zn hulp! en misschien zaten meerdere kwekers met deze vraag dan weten hun ook gelijk hoe en wat Fijne dag voor iedereen. Tot snel!20160509_194751.jpg20160510_221651.jpg20160510_154427.jpg20160509_142708.jpg

    #2

    Comment


      #3
      Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

      Danku voor de kleine maar nuttige tip's! Maar heb vsa gehaald omdat ik er niet teveel in wou investeren om te kijken hoe het zal verlopen en of het gaat lukken voor een eerste kweek. 2e vsa heb ik niet en als u positief was geweest over wat ik vroeg dan zou ik de 2e vsa halen direct maar dan weet ik tenminste als het werkt dat ik voor de 2e een evsa ga halen nogmaals bedankt..

      als u ken zien heb ik 2 potten met 1 plant. En 2 potten met 2 planten. En met 4 planten 1 met 5. Dat komt namelijk omdat ik het wou uitproberen en ik heb erg veel gelezen dat mogelijk is maar dat het beter zou zijn om ze allemaal een eigen pot te geven maar alsnog wil ik het zo doen om te kijken oft lukt. Daarom wou ik het proberen en mocht er een mannetje tussen zitten haal ik ze allemaal eruit buiten die plantjes die alleen staan in de pot. da's al voldoende voor mijn 1e kweek maar die anderen zijn om te kijken of het lukt lukt het en zijn er geen mannetjes dan zou het wel iets lekkers kunnen achterlaten

      Op dit moment is het zo goed afgedekt dat er helemaal geen licht naar binnen komt ( woon in het buitenland en in een gebouw met 5 verdiepingen waar ik bovenaan woon met nog een raam in mijn keuken die naar een tussenhol kijkt waar elke verdieping een raamtje maar heeft en boven mijn raam is het de dak die open staat waar lekkere frisse lucht naar binnen kan komen! en heb de raam opengedaan op een kiertje en daarover een dikke gordijn die goed vast zit aan de muur dus daar zou alleen maar lucht naar binnen kunnen komen.

      een tent wou ik niet omdat ik ( net als buiten) grote en volle planten wil en daarom heb ik deze topic ook gemaakt om te vragen of het mogelijk is voor de bloeilamp ernaast nog te kunnen hangen naast de groeilamp voor meer oogst... maar daar heb ik helaas geen antwoord op gekregen van u.

      de geur die gaat vanuit de raam lekker naar boven het pant waar niemand last van zal hebben ( het is een gebouw waar 15 huizen bevinden en waarvan 12 in het buitenland wonen en de 1e verdieping zit een bewoner en de andere op de 3e verdieping en ik de 5e dus denk dat dat wel goed zou komen tog? of heeft u het idee van niet? zoniet waarom niet en MOET ik afzuiging aanschaffen...

      mocht de oogst een succes worden ( ookal is dat 1 plant ) dan zal ik de 2e kweek nog meer mijn best doen maar ik denk dat het wel goed zit op dit moment buiten wat u zei de evsa?
      zoniet hoor ik het graag van u.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

          Wiet stinkt. Als ik de afzuig uit zette dan rook heel mijn huis er naar.

          Planten worden groot door ze de ruimte te geven. Met meer dan 1 per pot hebben ze die ruimte niet. En binnen ben je beter af met kleinere planten. Onderaan wordt het dan toch maar fluff. Er is een reden waarom scrog binnen zo efficient is

          Comment


            #6
            Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

            Old Dagga ; U heeft het goed gelezen maar ik heb het verkeerd uitgelegd geloof ik danku voor uw tip en uitleg van de geurprobleem!

            De verse lucht komt vanbinnen ( woonkamer en andere kamers) en het word weggetrokken vanuit de raam die in de kamer staat waar de planten staan. Maar ik dacht dat ze nog niet zo snel een geur zouden laten dus had mijn filter al besteld maar die is nog onderweg ( een 380m3/s) zou dat voldoende zijn voor de gehele kweek of zou het de geur niet goed affilteren? graag hoor ik het van u.



            beowulff ; Danku voor de uitleg van de ruimte van een plant per pot!
            dat het zoveel zou ruiken dacht ik niet aan de filter is ondw. en kan ik hem ook pas laten starten zodra het wat meer geur achterlaat of zal ik het zodra het aankomt per direct aansluiten op de raam ( waar de geur wegkan? )

            '' Planten worden groot door ze de ruimte te geven. Met meer dan 1 per pot hebben ze die ruimte niet. En binnen ben je beter af met kleinere planten. Onderaan wordt het dan toch maar fluff. ''

            İk snap wat u bedoeld maar is het dan niet een mogelijkheid dat het wel kan? ik bedoel ik heb ze al geplant samen. Als ik ze nou gewoon hun gang laat gaan... Gaan ze me alsnog niet iets opleveren op deze manier? het hoeft niet veel te zijn maar iets? want daar doe je het tenslotte voor!

            Daarnaast zou ik graag ook een uitleg willen krijgen of de lampen een optie is wat ik dus eigenlijk vroeg... want daar heb ik nog geen antw / uitleg op kunnen krijgen en dat is tog het punt waar ik duidelijkheid over nodig heb..

            Nog een kleine vraag ; De vsa die op de grond staat.. Het word erg warm ja en de laminaat ik weet niet of er brandgevaar voor zal zijn ( omdat de vsa wel 70/100 graden kan worden) dat ik het op een betontegel of een ijzerenplaat leg zou dat wat beter kunnen zijn qua veiligheid en qua warmte?

            Mijn kweekruimte is 24 / 28 graden met lamp aan. De warmte bij de plantjes door de 400watt 28 / 32 graden wel wat meer.

            als de lamp uitstaat is het rond de 20 / 23 graden en ik doe per dag een uurtje de ventilator aan om de planten een beetje te laten dansen (bewegen) om ze wat sterker te hopen worden daardoor.
            en ik heb een extra luchtvochtigheidapparaat en die zet ik elke dag of een uurtje aan ( dan word het bij de plantjes 50 / 70% en soms wat langer ( 3 / 5 uurtjes ) en dan is het wel rond de 80 / 95 % de luchtvochtigheid. is dat goed nu me planten meerdere bladeren hebben of is het ook voldoende als ik gewoon om de 2 dagen water geef en moet de LV hoog zijn in verband met dat het nog jonge plantjes zijn ( nog 10 dagen onder de lamp ) en waar moet ik meer op letten ?


            Graag hoor ik het van u beide want nogmaals ; het is mijn 1e kweek. waar ik niet de verwachtingslatje erg hoog staat het is puur omdat waar ik woon de wiet die buiten ( illegaat) verkocht word echte troep is... Ze verkopen wiet met zaadjes en ik als uit NL komer vind het zonde om daar nog eens ook geld voor neer te leggen!

            İk gebruik het ook niet voor niets... Heb een ernstige ziekte opgelopen aantal jaren geleden en de wiet wat ik rook doet me goed dus gebruik het meer als medicijn!!

            Mocht iedereen die me helpt bij deze topic en u beide me verder kunnen helpen zou ik het erg waarderen omdat dit de 1e kweek mijn verwachtingen niet hoog zijn maar als ik zie dat het wat gaat worden dan zou ik eventueel voor mijn 2e kweek meer geld kunnen besteden en wat proffesioneler aanpakken dat is geen punt voorme maar zat er meer mee of dit wel succes zou kunnen worden doordat het een 1e kweek is en het meer is om te kijken hoe ver ik kan komen

            İk hoor graag wat van u beide op mijn vragen en de meerdere vragen en mochten u nog wat willen extra vertellen of uitleggen zou ik erg top vinden van u!
            Niet alleen van u beide maar van iedereen die dit topic leest en me misschien hulpzame info kan verstreken

            Prettige dag gewenst voor iedereen

            Comment


              #7
              Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

              Ben nu met mijn tweede kweekje bezig en kan alleen
              zeggen dat beide keren al na twee weken de geur begint te komen!

              Wat betreft de filter, kan ik niet echt een goed antwoord geven,
              ik heb zelf een tentje van 1x1x2 meter en kweek met een ledlamp
              dus is niet te vergelijken, deze geeft veel minder warmte, dus
              ik hoef ook veel minder af te zuigen!

              Het is en blijft natuurlijk jammer als je nu een ander aanschaft
              wat niet of niet helemaal op elkaar is afgestemd en je moet
              nog extra spullen of straks grotere of andere spullen kopen!

              Ik kweek trouwens om er olie van te maken voor mijn zieke vrouw!

              Sterkte en veel succes!

              Groet O.D.

              Comment


                #8
                Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

                in hoogte telen heeft weinig zin als je amper dieptestraling hebt
                en samen in een pot, dat zal ze sws de lucht insturen als je een kleien pot gebruikt en dan zullen enkele proberen te domineren, achterblijvers dan best uittrekken
                en hoe groot is die pot, 56l of groter of kleiner want er kan gerust een 90 of 120l in en ik zou voor geweven potten gaan, root pouches, smartpots of felt pots
                och ja , die wortelconcurrentie, het ene ras knalt daardoor harder alleen de meeste zullen wel voor de binnenkweker ongunstige stress krijgen en dan moeten ze ocharme paar daagjes langer de lamp aanlaten of denken ze dat ze hun 1:1 missen
                lekker met zijn vijven in een grote pot dan hoef je er zelfs geen uit te trekken, minimale grootte lijkt me 56l
                doe iets aan je klimaat , als nu met lamp aan al 28 tot 32 wordt, wat zal dat op de komende hete dagen dan wel niet gaan geven

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

                  Je zal zowiezo een filter en afzuiger moeten aanschaffen naast dat het je warme lucht en wiet geur afvoert en filter, trekt het ook verse lucht aan. 2 planten in 1 pot horen het eigelijk net zo goed te doen als de rest heb er zelf nooit problemen mee gehad. Daarnaast is het wel aan te raden een tent aan te schaffen daarin kun je naar mijn mening en ervaring net zulke grote toppen uithalen als in de natuur. een groei lamp KAN gebruikt worden in de bloei maar zal niet optimaal benut worden en het is zonde van je branduren

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken met HPS & metal Halide! ( Beginnende kweker,, eigen gebruik!

                    Daarnaast zou ik graag ook een uitleg willen krijgen of de lampen een optie is wat ik dus eigenlijk vroeg... want daar heb ik nog geen antw / uitleg op kunnen krijgen en dat is tog het punt waar ik duidelijkheid over nodig heb..
                    Lekker laten groeien onder die 400 watt Mh en als je op 12/12/ gaat mag je gerust die MH nog erinlaten! Pas als je ware bloei hebt de HPS erin.

                    Comment

                    Bezig...
                    X