Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

    Korting op 420shop
    Tent: Secret Jardin DarkRoom 120 - €139/€189

    Strain: Special Queen x3
    Lights:
    HPS - Gavita - €39/€49 (400w/600w)
    MH - Superveg - €39/€59 (400w/600w)
    Ballast: Gavita - €175/€205 (400w/600w)
    ---> Is een digitale ballast, is er reden om voor een analoge te gaan (behalve iets goedkoper?)
    Hood: €20-€30
    Ventilation: 125mm 300m/h - €79
    Carbon Filter: Can Original 300m/h - €39
    Pots: 1L - 11L - x5
    ---> Gewone, plastic potten? Of is het echt een must om voor smart pots te gaan?


    Soil: Hier was me in de growshop verteld, eventueel 3 weken voorbemest voor de seedlings (denk dat ze Plagron Growmix voorstelden?) en daarna verder op lightmix + nutes
    Graag had ik eventueel bio gegroeid, en las ik online voor eventueel: 3 Weken Lightmix, daarna overschakelen op Batmix, gemengd met 30% perlite om de grond losser te maken en dan na 3 weken met nutrients aanvullen
    ---> Klinkt die Bio course ok? Of toch maar beter voor wat de growshop aanraadde gaan?

    Nutrients: Plagron x3



    En dan een hoop kleine spullen natuurlijk:
    Handschoenen, schaar, 1 - 2 ventilators, plastic onderzeil, stone wool voor het ontkiemen?, thermometer, PH-meter, hygrometer?

    Verder nog essentiele dingen die ik vergeten ben? Tips zijn erg welkom.
    Ga proberen een mooie grow journal bij te houden ook, so stay tuned!

    Grts
    Last edited by UsernamesAreHard; 25 May 2016, 00:43.

    #2
    Nieuw in de kweekwereld ? Dit heb je nodig voor je kweekruimte.

    Succes.
    Last edited by QnQ; 25 May 2016, 07:10.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

      Er zit trouwens al perliet in batmix. Waarom je daar dan nog is 30% perliet zou aan toevoegen? Ik denk dat ze bij Plagron wel weten wat ze doen.

      Batmix, ik groei in niks liever Ik groei wel 6 tot 8 weken voor en zet ze pas op dag 23-24 in de batmix.

      Comment


        #4
        Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

        Ok, dan ga ik zoiezo voor een 600w ballast/lamp gaan en die eventueel (zo nodig) dimmen
        Ben van plan wanneer ik alles gezet heb eerst eens te zien tot welke temp. de tent gaat op 600w en kan ik nog beslissen met 400w te gaan (en dan 's winters of wanneer het koeler word op 600w over te schakelen)

        Er is geen reden om voor een analoge ballast te gaan, behalve dat die iets goedkoper is.
        Got it, EVSA it is

        Ik mis een schakelkast op je lijstje.Die heb je nodig. Een huis-tuin-en-keuken-timer is niet geschikt.
        Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven? De meeste grow diaries die ik heb gezien leken gewoon een stekkerblok met daar zo'n vrij standaard timer in te gebruiken.
        Bedoel je echt zo'n kast zoals de schakelkast met zekeringen waar alle electriciteit op toe komt? Reden zijnde dat als er iets misgaat met de ballast/lichten niet alle electriciteit mee uitgaat of..?

        125mm 300m3 lijkt me wat aan de zuinige kant.
        Met 600W zou ik die een stuk ruimer kiezen (+ het filter natuurlijk)

        150mm 450m3 voldoende bijvoorbeeld?

        Kies een goeie kwaliteit ventilator.
        Beter 1 goeie, dan 2 van die klemdingen die na 3 weken op je planten flikkeren of oververhit raken.
        Was een van de dingen waar ik eigenlijk wat op ging "cheapen", maar zal toch maar uitkijken naar een deftige dan

        Aarde kun je Lightmix gebruiken, daar kun je in ontkiemen, en daar kunnen de planten in groot worden en afbloeien.
        Voordeel is dat er niet zoveel voeding in zit, dus je kunt zelf voeding geven als dat nodig is.
        Batmix raadt ik iedereen af. Heel veel kweekjes met batmix krijgen problemen door die zware en verkeerde bemesting die erin zit.
        Neem gewoon wat zakken lightmix mee. (tip: in 5 potten van 11 liter gaat meer dan 60L aarde)
        Wil je toch met zwaarder bemeste aarde kweken, ga dan voor de Plagron Allmix.


        Als je voor Plagron gaat haal dan de 'Top grow box", daar zit alle voeding in die je nodig hebt.


        Als het 's zomers al warm is in je appartement, dan gaat dat met een flinke kachel (lamp) in een tentje absoluut niet kouder zijn.
        Reken op 5 graden warmer dan de omgevingstemperatuur als je de ventilatie op orde hebt.
        Als dat hoger dan 30 is, begin dan in oktober/november pas, doe de lamp 's nachts aan, overdag uit.
        Hou er rekening mee dat 1 complete kweek minstens 4 maanden duurt.
        Veel nuttige info hier, bedankt ervoor, de top grow box staat genoteerd.

        Mja, dat kan wel eens problematisch zijn midden zomer... de kamer waarin ik ga groeien heeft ook een Aircon unit hangen.
        Dacht dus eventueel 's nachts lampen te laten branden dan overdag zorgen dat mits constante ventilatie en halverwege de dag eens met de aircon temp terug tegen de 25 in de kamer te krijgen het zou kunnen lukken... maar is mogelijk dan weer wat teveel gedoe.
        Ik denk dat ik het toch zeker deze zomer zo eens ga proberen, aangezien ik september/oktober een maand wegben en dus zoiezo al niet tegen einde van de zomer zou kunnen beginnen met een nieuwe kweek...

        Nogmaals bedankt voor de info, ik bekijk zeker ook de topic die je linkte nog eens

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Er zit trouwens al perliet in batmix.
        Oh, dat wist ik niet Goed om weten

        Batmix, ik groei in niks liever
        Interessant aangezien QnQ hierboven helemaal geen fan van de batmix lijkt te zijn en zegt voor lightmix + nutes te gaan...
        Ben er nog niet helemaal uit, iedereen heeft wel een andere mening en zweert bij iets anders

        Laatste vraagje, je zegt dat je ze na iets meer dan 3 weken in de batmix zet, waar zitten ze daarvoor in? De lightmix?

        Comment


          #5
          Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

          Vanalles al geprobeerd. Light, allmix, bio grow van atami, zaai en stekgrond. Uiteindelijk maakt dat niet uit als er maar niet teveel voeding in zit om mee te starten.
          Ik heb batmix altijd het gemakkelijkst gevonden. Moet dan zo goed als alleen bloeivoeding geven. Maar je ziet ze er vaak in verbranden, dat wel.

          Comment


            #6
            Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

            Allright, thanks voor de feedback, zie nog wel wat het word en zal nog wel updaten hoe het allemaal gaat

            Comment


              #7
              Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

              Kan je een voorbeeld geven van een goeie ventilator aub?

              Comment


                #8
                Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

                Comment


                  #9
                  Re: First time grow: Een overzicht van mijn plannen, enkele vragen. Kritiek welkom!

                  Wow, een hele lap tekst quoten om zo'n onbenullige ventilator vraag te stellen. Ocharme de jd server...

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Aub? GFY!
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment

                  Bezig...
                  X