Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water geven

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal een nieuw lid er bij.

    Ik heb vorige week een stekkie gehad en dit is eigenlijk me eerste plantje die ik heb,het is een haze.
    Ik heb haar in een pot van 35 liter gedaan met voedende aarde en vervolgens op advies van een vriend zo een beetje 2 en een halve liter water bij gedaan.
    Ik heb mij laten vertellen dat ik ongeveer een week tot maximaal 2 weken moet wachten met water geven en ik wil graag weten wanneer ik dus het beste weer water kan geven.
    Het is nu precies 8 dagen geleden dat ik het eerste water heb gegeven en ze doet het nog steeds goed,de aarde onder in is nog heel lichtvochtig(ik heb gevoeld aan de onderkant bij de gaatjes in de pot)maar als ik me vingers helemaal van boven af in de aarde douw,dan is die droog.
    ik weet dat je aan het gewicht van de pot kan voelen wanneer je ongeveer water moet geven maar ik ben dat helemaal vergeten te doen toen ik al water had gegeven.
    Iemand tips en kan ik weer 2 en een halve liter water geven of minder?
    Alvast bedankt

    #2
    Re: Water geven

    Welkom

    https://www.nomercyshop.nl/product_i...ds3hkdjn429ul3

    Meten is weten.

    Comment


      #3
      Re: Water geven

      Mooi apparaatje maar ik wil het meer gevoelsmatig doen,ik heb het plantje meer voor de lol maar wil er uiteraard goed voor zorgen en dan kijken of ik er volgend jaar mischien een paar meer neem.

      Comment


        #4
        Last edited by wessos309; 29 May 2016, 11:10.

        Comment


          #5
          Re: Water geven

          Die 2,5 l water was om de pot in te wateren. Das sowieso al een liter te weinig. Een pot water je in met 10% van de inhoud. Geen pic's of andere info dus je kan er gerust nog wel een lter bij doen . Langs de kanten geven. Niet direct op de stam of daarom heen . Als het geen autoflowerhaze is , heb je een leuke uitgangspositie. Suc6. Gr JB
          Keep em green

          Comment


            #6
            Re: Water geven

            Dat is sterk dat je vanop afstand kan inschatten hoe vochtig die grond was... Ik heb al zakken grond gekocht die te vochtig waren om mee te beginnen. Uw raad -en dan zeg je het zelf, zonder verdere info- kap er nog gerust een liter extra bij?

            Als ik die 10% regel zou aanhouden dan had ik tot nu toe al men zaailingen al verzopen.

            Comment


              #7
              Re: Water geven

              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              Dat is sterk dat je vanop afstand kan inschatten hoe vochtig die grond was... Ik heb al zakken grond gekocht die te vochtig waren om mee te beginnen. Uw raad -en dan zeg je het zelf, zonder verdere info- kap er nog gerust een liter extra bij?

              Als ik die 10% regel zou aanhouden dan had ik tot nu toe al men zaailingen al verzopen.
              u is echt goed
              Keep em green

              Comment


                #8
                Re: Water geven

                haha...ondertussen ben ik zuinig met water geweest,ze is bijna 3 weken oud en heeft bij elkaar 3 liter water gehad in een pot van 35 liter inhoud...ze doet het nog steeds goed.

                20160608_171202.jpg

                de foto is gedraaid...

                Comment

                Bezig...
                X