Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu nog zaaien....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nu nog zaaien....

    Graag gedaan.

    Ik zal je nog meer gerust stellen. Laat gezaaide komen er kwa rot en insecten vraat vaak veel beter vanaf. Een in maart met min lichturen opgegroeide plant is meer gestrekt is meer verhout en heeft veel meer blootgestaan een schimmelsporen . Daarnaast stond ze al buiten toen er voor de luizen nog maar weinig te eten viel behalve dan die vroege zaailingen van die gekke mensjes. Zaai je een maand later groeien ze een maand korter maar zijn minder verhout hebben minden schimmeldruk gehad en zijn veel minder geplaagd door zuigers omdat die ook genoeg te zuigen vonden naast je plant.

    Je krijgt dus een kleinere plant omdat ze minder lang in de vegetatieve fase blijft, Ze groeit echter wel met maximaal zonlicht dus korte internodes en investeerd veel in bladaanmaak. De bloeitijd blijft het zelfde vanaf midden september ist pas 12/12 buiten dus je oogst op het zelfde moment, eind oktober begin november buiten enkel een kleinere plant maar wel een gezondere plant.

    Dus ik zou zeggen gogogog al kun je gerust ook nog een maandje wachten.

    Comment


      #17
      Re: Nu nog zaaien....

      Oorspronkelijk geplaatst door Chicorico View Post
      ...Ik heb ondertussen 230 kweek verslagen gelezen hier. Spijtig genoeg nooit geen datums rond deze tijd, en spijtig genoeg kweek verslagen die nooit afgemaakt worden.
      ...
      QNQ2014204.JPG QNQ2014449.JPG
      Uit mijn Qweekbelevenissen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Nu nog zaaien....

        dan zou je nu weten dan maan en mars standen heel belangrijk zijn
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #19
          Re: Nu nog zaaien....

          Mars- en maanzaad

          Comment


            #20
            Re: Nu nog zaaien....

            Je kan nog zaaien, begin juni kan je nog ff groeien.
            Ik heb t over een seizoensplant he om verwarring hier te voorkomen forum .

            Veel geluk en planten de zaadjes .
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

            Comment


              #21
              Re: Nu nog zaaien....

              Weer wijzer geworden. Heb er zin in nu haha CHEERS

              Comment


                #22
                Re: Nu nog zaaien....

                Blijft het toch schattig vinden, een zaadje bestellen...
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #23
                  Re: Nu nog zaaien....

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  [ATTACH=CONFIG]295816[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]295817[/ATTACH]
                  Uit mijn Qweekbelevenissen
                  Ik heb nu 8 pagina's door gelezen.
                  Leest leuk weg!
                  Maar ga nu toch maar even arbeiden .
                  Bedankt voor de info!
                  Ben nu een stuk meer gerust gesteld om te gaan zaaien.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                  Blijft het toch schattig vinden, een zaadje bestellen...
                  Want.... bij jouw komen ze zo uit de lucht je tuin in vallen... haha

                  Comment


                    #24
                    Re: Nu nog zaaien....

                    Je autoflowers kan je nu ontkiemen en dan over een week of 4-5 nog een stel ontkiemen. No problem.
                    Snelle planten kan je ook zelfs over een maandje nog zetten. Die (een aantal soortjes) zijn immers net zo snel als een gemiddelde autoflower.

                    Langzame planten zou ik niet te lang mee wachten. In september - oktober - november kan het behoorlijk nat zijn en vooral de nachten zijn erg vochtig, dus ook weer grotere kans op toprot.
                    Zien we ook iedere keer weer terug bij de aardappelboeren...weekje langer wachten voor grotere piepers en ja hoor ....bakken regen, niet kunnen oogsten en tonnen rotte aardappelen.
                    Last edited by BigMart; 2 June 2016, 09:51.

                    Comment


                      #25
                      Re: Nu nog zaaien....

                      Nee hoor, ik bestel er meteen 10 of 15, duw ze wat in de grond en de rest doen ze zelf. Voor de rest laat ik planten zo veel mogelijk doen. Ik kweek wel het hele jaar door, ik doe niet aan kweken in een kwakkelklimaat. Lampje brengt niet zoveel gedoe met zich mee.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #26
                        Re: Nu nog zaaien....

                        Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                        Nee hoor, ik bestel er meteen 10 of 15, duw ze wat in de grond en de rest doen ze zelf. Voor de rest laat ik planten zo veel mogelijk doen. Ik kweek wel het hele jaar door, ik doe niet aan kweken in een kwakkelklimaat. Lampje brengt niet zoveel gedoe met zich mee.
                        Als je je verdiept zou hebben zie je toch dat ik er direct 10 besteld heb.1 al in de tuin stond,en er nu nog 4 regulier onderweg zijn omdat ik niet wist of deze nog haalbaar waren voor dit jaar... niet iedereen kan zich in een huurhuis een kweek kast veroorloven.
                        Het is mij het niet waard om eruit gezet te worden in ieder geval.

                        Comment


                          #27
                          Re: Nu nog zaaien....

                          Eigenlijk is het al gezegd, maar het kan. Autoflower of regulier. Genoeg mensen die nu doen. Je hebt tot in juli de tijd. Zelf zou ik in de maand Mei doen, of zelfs april (binnen). Maar deze tijd is ook nog goed, sterker nog, ik ga ook nu nog zaden ontkiemen
                          Ik vindt guarilla altijd erg tof, houd je ons op de hoogte? Het liefst doormiddel van een kweekverslag met foto's? Ik wens je succes dude

                          Comment


                            #28
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #29
                              Re: Nu nog zaaien....

                              Dit topic staat het verslag ook niet en komt het ook niet, zoek even een ander topic daar staat al het 1 en ander.
                              Dit was een apart topic, om het kweek topic ontopic te houden. De andere is te vinden in de beginners hoek

                              Comment

                              Bezig...
                              X