Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Een autoflower mag eigenlijk niet verpot worden en er mag ook niks nada aan geknipt, verbogen worden, omdat de plant groeit met een deadline die het moet halen. Hij bloeit automatisch, dus dwangmatig in zijn groei houden / of laten genezen van verpotten/toppen gaat em dus niet worden. Dus wat je zegt klopt.
Niet verpotten of buigen... Je leest toch wat ze. En toppen kan trouwens ook perfect, hangt allemaal af van de genen. Heb zelf al autoflowers getopt om te zien wat het gaf.
Een autoflower mag eigenlijk niet verpot worden en er mag ook niks nada aan geknipt, verbogen worden, omdat de plant groeit met een deadline die het moet halen. Hij bloeit automatisch, dus dwangmatig in zijn groei houden / of laten genezen van verpotten/toppen gaat em dus niet worden. Dus wat je zegt klopt.
Ik zag dit even passeren en had toch een bedenking, het is waar dat een autoflower geen tijd heeft om te herstellen bij het toppen , maar bij het buigen of knakken verander je de route van de sapstroom je kan dit doen zonder schade aan te brengen. Het doel hier is niet meer vertakkingen maar licht aan de kleinere toppen en rond de hoofdtoppen.
Ben zelf dit jaar daar nu mee bezig , en als ik ze knak naar beneden duurt het 12 h en ze staan weer goed omhoog hier lijkt de bloei er niet onder te lijden wel 1 takje om de 2 dagen
Ik laat, ben te groen ( nog) de natuur zijn gang maar gaan. Ik moet ook alles" vertalen" naar de temperatuur en de lichtintensiteit van hier ( reden waarom ik zo vaak twijfel)
Misschien volgende kweek durf ik wat meer te wagen
Voor nu is water geven( hoeveelheid) al twee keer per dag een groot waagstuk.
Net als voeding. De grow shop raadt me aan niks te doen( aarde heeft genoeg)
Mijn eerste kweek moet nu niet meer fout lopen. Na 1 juli start ik 3 zaadjes op om dan met 1 wat te experimenteren.
Ik zie de grote plant gewoon groeien, de kleinere( kleine pot) is breder maar groeit ook prima. Geur? Niks van gemerkt. Zal wel aan mij liggen.
Met name de toppen zullen nog dikker moeten worden. Welke voeding heb je gekocht ?
Edit; een growshop die geen voeding wil verkopen, die kom ik niet vaak tegen
Let op evt. verkleuringen van de blaadjes en plaats er hier een foto van dan kunnen we meekijken of je plant honger krijgt.
De info op seedfinder is over de cream mandarine van sweet seeds, zijn jouw zaadjes ook van sweet seeds ? Een andere breeder kan namelijk op andere ( of helemaal geen ) kenmerken geselecteerd hebben.
ik las het ergens, gelukkig waren het maar twee blaadjes. Slechts het aangetaste deel weggehaald. Zal het niet meer doen begreep nu hoe het wel moet.Hoe lang denk je nog voor ze klaar zijn?
Hoe lang zou die nog bloeien? 2 weken, 3 weken?
Nu hele plant erbij, van 6 juni, 3 dagen geleden dus.
Witte vliegjes zijn blijkbaar weg. 6 juni 1.jpg6 juni.jpg
Comment