Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag een eerlijke mening van kenners.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag een eerlijke mening van kenners.

    Korting op 420shop
    plantje1.jpgplantje2.jpgplantje3.jpgplantje4.jpgplantje5.jpgNu 5 weken geleden heb ik 2 zaadjes cream Mandarine autoflower xl laten ontkiemen.
    Een week geleden waren twee blaadjes aangetast door een vlieg ( zie foto) Door een topic hier heb ik de aangetaste plekjes weggeknipt.

    Wat ik vreemd vind is dat beide zaadjes op hetzelfde moment ontkiemt zijn en geplant werden toch niet gelijk groeien. De ene in een grotere pot dan de andere.
    Ze staan sinds een dag of 3 in bloei.

    Mijn vragen:
    Zien ze er goed uit, zoals het moet?
    Moet ik nu speciale voeding geven? Ze krijgen enkel flessenwater, het water hier is onvoorstelbaar kalkrijk en bevat veel fluor.
    Zullen ze nog groter worden ( dit in verband met het geraamte dat er omheen staat, doen we dat niet dan houden we ze geen 2 weken.
    Hoelang gaan ze nu bloeien?
    Last edited by Gerarda; 1 June 2016, 17:26.

    #2
    Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

    ik zie geen Foto
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

      Sorry, ging blijkbaar fout. Ik probeer het terug.

      Comment


        #4
        Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

        Een soort kan verschillende phenotypes hebben, vergelijk het met een gezin waarbij het ene kind op moeder lijkt, een ander kind op opa en weer een ander kind op de melkboer Daardoor kun je van 1 soort verschillende plantjes krijgen. Daarnaast kan een plant door verschillende oorzaken wat achterstand oplopen, ik zou mij daar geen zorgen om maken.
        Blaadjes wegknippen is onverstandig, tenzij het geinfecteerd is met schimmel.
        Bij een mineervlieglarve wip je de larve eruit, die vaak aan het einde van zo'n kronkelgangetje zit. Met een naald is dat zo gebeurd.

        In welke aarde heb je je plantje staan en hoelang is deze voorbemest?
        Welke breeder ?

        In principe zou je wel wat kunnen voeden, je pot is ook niet zo groot ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

          In aarde uit de growshop hier. Voorbemest? Geen idee.

          Comment


            #6
            Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

            Weet je de naam nog van de aarde?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

              Je had het net over " breeder" noem me dom, maar geen idee wat je daarmee bedoelde.
              De andere vragen kreeg ik ook geen antwoord op, stel je me gerust of maak ik me alvast zorgen?
              De aarde heet " Tierplant " universeel substraat, daarmee heb ik opgevuld. Initieel was de aarde en Nederlandse aarde die hier ingevoerd wordt uit de Grow shop.

              Comment


                #8
                Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                Leuke plantjes, geef je ze wel genoeg zon? Ze staan zo naast de tuin.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Waar heb je ze eigenlijk staan? Ik zie zelfs geen stukje tuin?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                    Hier 11regen index, mischien even zon...elke dag.
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                      Daarom woon ik daar niet meer haha. Wees gerust, de plantjes kunnen echt niet de hele dag in de brandende zon staan, dat zou fataal zijn.
                      Vraag me nu af, groeien ze nog hard? Anders moet het kader groter gemaakt worden.
                      Tot hoe lang bloeien ze nog, nu zo'n goede week bezig ( alles samen 5,5) weken.
                      Moet ik naar de Growshop om voeding te kopen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                        Breeder is het 'zaadhuis' dus maw, wie heeft de zaden gemaakt?
                        Je kan dan zoeken naar kweekverslagen van hetzelfde soortje en zo de verschillen of gelijkenissen zien.

                        Heb je hem minstens in 12 liter pot staan? Autoflowers houden niet zo van verpotten maar ruime pot vind elke plant lekker. Ik kan niet voorspellen of ze nog veel de hoogte ingaan, maar de toppen zullen nog zeker een stuk dikker moeten worden, denk ik.

                        Ik zou zeker naar de growshop gaan voor wat voeding die evt. past bij de aarde die je hebt, want weet nou niet of deze zwaar voor bemest is of niet.
                        Hou wel rekening met evt. EC of PH meten, wil je dat niet dan moet je dat expliciet aan de growshop meedelen. Laat je niet gelijk van alles aansmeren

                        Geen zorgen dus voor zover ik kan zien

                        Houdt het gaas niet teveel licht tegen?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                          ik denk het niet, met een idex van 11. Ik ga morgen naar de grow shop, leken me betrouwbare mensen. De grootste pot is dacht ik 20 lieter, de andere minder dan de halft. Is het daarom dat dat plantje kleiner is? Ik heb gelijk geplant in de pot , niet verpot. Denk je dat de toppen nog een 3 tal weken moeten?
                          Ik ga op vakantie 20 juni. Niet dat de plantjes dan aan hun lot over gelaten worden maar ik hou het allemaal liever zelf een beetje in de hand.

                          Comment


                            #14
                            Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                            20 juni gaan ze nog niet klaar zijn, dus je kunt vast oppas regelen.
                            Weekje of 6-7 mag je nog wel op rekenen denk ik.

                            Pfff..daar wonen en dan op vakantie gaan..ghehe
                            Wil je niet een paar weken van woning ruilen ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Graag een eerlijke mening van kenners.

                              Oppas geregeld
                              Nog een week of 6-7 ??? Ik dacht autoflower, max. 9 weken?
                              Ik zal morgen een foto uploaden, het gaat supersnel nu. Morgen eerst de beschermingskast hoger maken, de grote plant zit zo goed als tegen de bovenkant.
                              Werkende mensen gaan wel eens op vakantie voor ons is dit hier " thuis" dus ga ik naar waar het anders is.

                              Comment

                              Bezig...
                              X