Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ben newbee en doe mijn best om antwoorden te zoeken voordat ik vragen stel, maar kan geen duidelijke info vinden over wel/niet verduisteren en water geven van autoflowers (buitenkweek) tijdens de laatste bloeifase. Misschien doe ik iets niet goed maar het zoeken op trefwoord gaat ook niet echt lekker (veel irrelevante hits).

    Ik heb een paar plantjes (Amnesia Haze Autoflower, buitenkweek in potten) in de laatste bloeifase.
    Ik wil nog even wachten tot de trichomes gedeeltelijk amber kleuren; de meesten zijn nu milky/cloudy.
    Heb verhalen gehoord en gelezen dat je autoflowers in deze fase het beste een tijdje kunt verduisteren en stoppen met water geven, maar de info daarover was tegenstrijdig en vaag.
    Weet iemand hier meer over?

    Ik moet wel zeggen dat de planten traag groeiden en de bloeifase gaat ook vrij traag.
    Dat komt waarschijnlijk door het beroerde voorjaar. Heb de dames deze week maar weer naar binnen gehaald omdat het volop regende (kans op toprot?) en er geen/nauwelijks zon was.
    Geen kunstlicht, staan nu al een paar dagen onder een zolderraam; redelijk licht maar geen zon.
    Geef ze al ca. 2 weken geen bloeivoeding meer. Veel (grote) bladeren verkleuren nu naar lichtgroen/geel.

    Klopt het dat je in deze fase geen water meer moet geven en/of beter kunt verduisteren (autoflower dus)? Of is dat een broodje aap?

    Alvast bedankt!
    Drugs against war...

    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

    #2
    Re: Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

    je hoeft niet te verduisteren. Lijkt me ook helemaal geen voordeel te geven.

    Comment


      #3
      Re: Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

      Foto?
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

        20160526_091551.jpg20160526_091612.jpg20160526_091619.jpg20160526_091639.jpg

        Ben op tournee dus nu niet op mijn growstek.
        Deze foto's zijn van ca. 1 week geleden (nog transparant trichomes). Daarna snel veranderd; inmiddels veel lichte/gele bladeren en milky/cloudy trichomes.
        Drugs against war...

        >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

        Comment


          #5
          Re: Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

          Ik ben zelf geen pro, maar ben je zeker dat deze in de laatste bloeifase zijn? Het lijkt of ze wel nog even te gaan hebben of heb ik het volledig mis?

          Comment


            #6
            Re: Verduisteren en bewateren autoflower tijdens bloei

            Bedankt voor de reacties tot nu toe.

            @ Belga: ik weet niets zeker. Ik ga een beetje uit van vorig jaar, mijn eerste keer, maar toen deed ik alles 'op gevoel' (geen microscoop). Dat leverde wel een prima wietje op.
            De foto's zijn meer dan een week oud. Daarna al snel gele bladeren en cloudy trichomes. Dan denk ik nog ca. 1-2 weken?
            De zaadjes zijn rond 1 april ontkiemd.

            Moet nog veel leren, sta open voor alle suggesties...
            Drugs against war...

            >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

            Comment

            Bezig...
            X