Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wanneer oogsten

    Een plant heeft geen haar.

    Wanneer oogsten, alles over trichomes en hoe ze te bekijken en beoordelen.>>>KLIKKLIK
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Wanneer oogsten

      Best wit of licht gekleurde potten gebruiken voor in de felle zon, minstens de eerste 5 cm aarde rondom de pot wordt gloeiend heet met slechte gevolgen voor de wortels, karton werkt ook prima ofwel air- en/of smartpotten gebruiken.
      Last edited by Rietslang; 11 June 2016, 06:55.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #18
        Re: Wanneer oogsten

        Bedankt voor jullie reactie's!

        ik heb karton om te potten gedaan.
        Alleen ik zie nu dat de aankomende week erg slecht weer word en nu ook al is,
        ik heb nu de planten onder een afdak buiten staan of zou ik ze binnen zetten omdat de luchtvochtigheid 85% is, ik heb alleen niet de beste lampen ik heb 2 LV lampen dus daarom zit ik te twijfelen om het te doen.
        Wat denken jullie wat het beste is.

        Comment


          #19
          Re: Wanneer oogsten

          De trichomen van autoflowers verkleuren niet altijd zoals die van 'gewone' wietplanten. Hoe wanneer is ze dan rijp?

          Gewoon buiten laten staan. Een bewolkte dag heeft meer licht dan een lamp. Vele malen meer

          Comment


            #20
            Re: Wanneer oogsten

            Bedankt voor de informatie!
            Het lijkt erop dat er 1 plant bijna klaar zou moeten zijn.
            De bladeren beginnen geler te worden en de onderste bladeren sterven ook af.
            Alleen de puntjes van de bladeren worden zwart ik heb iets over gelezen dat hij dan teveel water heeft gekregen weet niet zeker of dat zo is.
            (het karton was nat geworden tijdens de regen ik heb er nu een oud stuk kleed ervoor liggen)
            zwart puntje.jpgzwartpuntje1.jpgwietplantjpg.jpgbijna rijp.jpg

            Comment


              #21
              Re: Wanneer oogsten

              Een plant te vroeg buitenzetten geeft idd niet de dikste toppen, omdat je eigelijk echt "zomerweer" wilt, daarom zijn ze nu wat minder compact/fluffy maar alsnog heerlijk om te roken hoor , overigens is zoals hierboven vermeld een bewolkte dag NIET meer licht als een lamp!! Zoek t zelf maar op
              Een tip: ga die planten nou niet te vroeg oogsten, ik weet hoe moeilijk het is.. Desnoods zet je iedere 3 dagen een fototje hier maar ze kunnen echt nog wel ff hoor , oja en nog iets, een plant als die van jou is niet zo compact en extreem rotgevoelig zo te zien, als je gaat slepen iedere dag met die dingen als ze nat zijn heb je grotere kans dat het vocht in de top komt (schudden met een natte top)

              Comment


                #22
                Re: Wanneer oogsten

                liefst zo veel mogelijk. Daarin speelt mee dat de intensiteit van daglicht vele malen hoger is dan van kunstlicht. Ter vergelijking: straatverlichting is goed voor 5 lux (kleine woonstraat) tot 20 lux (snelweg), in een thuissituatie ligt het verlichtingsniveau gewoonlijk op 150 lux en in fabrieken en kantoren is 300, respectievelijk 500 lux de norm. Vergeleken met daglicht is dat allemaal peanuts: een zonnige dag is goed voor 100.000 lux en een bewolkte dag altijd nog voor 10.000 lux.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Misschien een professionele lamp maar een tl, spaarlamp of led gaat dat niet redden

                Comment


                  #23
                  Re: Wanneer oogsten

                  Ja, een bewolkte dag zal ongeveer hetzelfde zijn als 100watt als je het vergelijkt met HPS.
                  Een 400watt lamp heeft dus 5,5x zoveel lumen in vergelijking met een bewolkte dag, en een zonnige dag zal dus hetzelfde zijn als een 600watt.

                  150 watt-14500 lumen , effectief oppervlakte 0,3 m2
                  250 watt-31000 lumen , effectief oppervlakte 0,5 m2
                  400 watt-55000 lumen , effectief oppervlakte 0,7 m2
                  600 watt-98000 lumen , effectief oppervlakte 1,2 m2
                  1000 watt-115000 lumen effectief oppervlakte 1,7 m2

                  Maar even ontopic, je zegt dat je ze naar binnen wilt zetten omdat je LV buiten 85% is, maar naar mijn idee kan dit makkelijk buiten.
                  Je hoeft niet echt te letten op LV buiten, net zoals temperatuur liever niet te koud maar goed, het zal niet meer gaan vriezen.
                  hou ze groen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wanneer oogsten

                    Bedankt voor de informatie!

                    Ik zie ook dat mijn planten honger krijgen.
                    Kan ik ze bij mesten of voeding geven of zou ik het zo moeten laten?
                    ik heb wat fosfor en kalk op de bovenkant van het potgrond gedaan.
                    maar niet door de potgrond heen omdat ik dat te vroeg had gedaan en toen werden de balderen geel en heb er nieuw potgrond in gedaan zonder voeding erin.
                    het was standaard potgrond van de welkoop.
                    hongerplant1.jpghongerplant.jpg

                    Comment


                      #25
                      Re: Wanneer oogsten

                      Zijn ze nog steeds niet klaar voor de oogst?
                      ze zijn wel 70% bruin.
                      pic.jpgpic4.jpgpic5.jpgpic1.jpgpic3.jpg
                      12 mei gingen ze in de bloei.
                      toen waren ze zo12mei.jpg
                      ik heb er nog 1 die ik getopt heb die later in de bloei ging en die ziet er zo uit
                      pic6.jpg
                      bijna/geen bruine haartjes te vinden dus deze moeten nog wel een poosje.
                      maar bij die andere begin in toch te twijfelen.
                      ik zou morgen een foto met vergroot glas proberen te maken.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wanneer oogsten

                        Van mij mag je oogsten maar die bruine"haren" is van de regen ze werpt volop nieuwe witte pistels dus ik zou wat geduld opbrengen en een loep kopen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Wanneer oogsten

                          Nee, ik denk dat ze nog niet klaar zijn. Ik zit nu met mijn planten in de 12de week en bij mij moeten ze nog wel een paar weken, helaas. Te weinig zonuren. sinds de bloei alleen maar slecht weer gehad hier in het zuiden. Het is moeilijk om te wachten ik weet het. Maar geduld wordt beloond

                          Comment


                            #28
                            Re: Wanneer oogsten

                            Ik heb ze nu binnen staan onder een paar LV buizen.
                            Het weer wat er nu is en er aan komt is zo erg slecht dat ik dacht ik moet ze naar binnen doen
                            want buiten stonden ze maar onder de afkapping waar ze bijna geen licht kregen want de overkapping was bruin.
                            binnen.jpg
                            zou ik zo een week moeten wachten>? of wat moet ik nu doen?

                            Comment


                              #29
                              Re: Wanneer oogsten

                              Zo snel mogelijk weer naar buiten ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: Wanneer oogsten

                                Die doos op dat ronde tafeltje waar je lamp op ligt is leeg mag ik hopen ?

                                GHF

                                Comment

                                Bezig...
                                X