Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

    Korting op 420shop
    Beste hobby en pro kwekers,

    Dit is mij eerste wiet kweek, en ik zou graag willen vragen of er members zijn die mij een beetje willen sturen dit groei seizoen.

    Ik heb een houten kast gebouwd van MDF, binnen zijde wit geverfd en de wanden afgewerkt met radiator folie.
    Ik heb aan de achterzijde van de kast twee lucht gaten gemaakt (laag) met een ventilator en tussen schot om luchtcirculatie te stimuleren.
    Als ik dan ook bij de lucht gaten voel dan zuigt het linker gat en blaast er andere gat.

    verlichting:
    de eerste opkweek heb ik gedaan met (LED)TL verlichting en gisteren overgepot naar 11l emmers (gaten in de onderzijde geboord)
    de verlichting in de kast is 1 groei/bloeilamp led 15W en 2x 25w spaarlampen hoogte van de potten ca. 30-40cm.



    Plantje 1) Bubblegum XL premium
    dit plantje heeft moeite met groeien heeft ook verdoorde plekken aan de randen van zijn blaadjes.
    Komt dit door stikstof overschot? Wat kan ik hier het beste aan doen? (heb vorige week pokon bio voedig gegeven (vehoogt stikstof gehalte en kalcium)
    Andere plantje vonden het wel fijn behalve deze. die liet na 2 dagen zijn blad hangen oogt verschompeld maar donker groen van kleur.


    Plantje 2) Bubblegum XL premium
    Dit plantje doet het aardig alleen lijkt het als of hij aan het omvallen is blaadjes staan naar het licht gedraaid maar de stam staat onder 45 graden alsof hij afstand aan het zoeken is tot het licht ?!



    Plantje 3) Diesel automatic, autoflowering
    gaat als een tierelier alleen ook hier staat de stam onder ca. 30 graden

    plantje-3-diesel.jpg

    Plantje 4) Royal Bluematic, autoflowering
    Dit plantje doet het het beste van de 4.

    plantje-4-royal-blue.jpg

    #2
    Alle info over het kweken van wiet binnenhuis, in een growbox, kamer of tentje. Indeling van de kweekruimte, kweekschema's en meer!


    succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

      Ik denk dat € 500,-- een beetje te vriendelijk ingeschat is voor een sjieke set.
      aangezien er van mijn buget al zo'n € 150,- zit in de kast, hout, platen, grondverf, hang en sluit werk, isolatie etc.

      De geur treed toch pas echt in tijdens de bloei? Daarnaast staat de kast helemaal achter in een bedrijfshal, dus mijn huis zal niet stinken

      Maar een lucht filter is wellicht iets om over na te denken en toe te passen als de geur te gek wordt, bedankt voor de tip!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
        Alle info over het kweken van wiet binnenhuis, in een growbox, kamer of tentje. Indeling van de kweekruimte, kweekschema's en meer!


        succes O.D.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

          Wat raad je aan? wat raad je zeker af?

          Volume van de kast is 120x120x210 (binnen maten)

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

              Hier staan er maar twee of drie bij van boven de 500€,
              keuze genoeg:



              Alles op elkaar afgestemd, paar zakken grond, zaadjes en wat klein spul
              en groeien maar!

              Succes O.D.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ventilatie alleen onderin? Dat is fout nummer 1. Klauwend blad, geen warmte-afzuiging van de lamp, vloeistofdynamiek geldt ook voor gassen; de weg van de minste weerstand.
                ohh ok dus ik heb verkeerde logica toegepast door lage lucht invoer en uitvoer te maken, ik was van mening dat de warmte dan beter zou blijven hangen.
                Ik kan dus beter nieuwe lucht gaten maken hoog, zo hoog mogelijk?

                De t-neon set waar je het over heb is geschikt voor welk oppervlakte?

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Te vroeg voeden.. Tsja.. Je loopt een beetje in alle sloten tegelijk. Voeden doen we pas als de lobblaadjes af zijn gevallen, of na een week of 3-4-5 na ontkiemen. Je probeert nu een 12-gangen maaltijd met bijpassende wijnen in een baby te proppen, bij wijze van.
                Zal ik niet meer doen!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                  Lucht onderaan erin en boven eruit.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
                    Lucht onderaan erin en boven eruit.
                    thx ga ik gelijk aanpassen!

                    wat raden jullie aan voor licht, ik begrijp dus dat ik niet voldoende genereer.
                    ik ben wel opzoek naar laag stroom verbuik en betaalbaar, de volledige kast is 120x120x200, maar om te beginnen voldoende voor de 4 huidige plantjes?


                    Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                    Hier staan er maar twee of drie bij van boven de 500€,
                    keuze genoeg:



                    Alles op elkaar afgestemd, paar zakken grond, zaadjes en wat klein spul
                    en groeien maar!

                    Succes O.D.
                    wat je eigenlijk probeert te zeggen is stoppen met freubelen en zoiets aanschaffen en in de kast zetten?
                    dan ben ik voordeliger uit dan losse onderdelen aanschaffen?

                    Het leveren van alle hobby kweek producten. Licht, Lucht, Water. Groten merken, zoals Secret Jardin, Gavita, Lumatek, Philips,G-Tools, Rhino filters, Canna, Metrop, Hypro, Hotbox pH en EC meters, alles snel en goed geleverd. Natuurlijk een goede service
                    Last edited by Joopie; 7 June 2016, 14:52.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                      ik ben wel opzoek naar laag stroom verbuik en betaalbaar, de volledige kast is 120x120x200, maar om te beginnen voldoende voor de 4 huidige plantjes?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                        Ik zal even een nachtje moeten slapen omtrent jullie adiezen, maar mijn idee neigt dan toch naar volgend product:

                        Het leveren van alle hobby kweek producten. Licht, Lucht, Water. Groten merken, zoals Secret Jardin, Gavita, Lumatek, Philips,G-Tools, Rhino filters, Canna, Metrop, Hypro, Hotbox pH en EC meters, alles snel en goed geleverd. Natuurlijk een goede service


                        Stel ik schaf deze tent aan, heb ik dan een degelijk product in handen?
                        Heb ik dan nog extra zaken nodig zoals extra ventilatoren?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                          Ik heb precies dezelfde maar met een andere lamp!
                          De veel duurdere zullen wellicht ook wel iets beter zijn!
                          Niks mis mee tot op heden, paar trekdingetjes van de ritsen kapot,
                          zit nu een koordje aan!
                          Kan mooi aan drie zijden open, makkelijk op te bouwen en voldoende
                          openingen voor licht, lucht en kabels!
                          Ben ook blij met de twee meter hoogte, had voor mij zelfs nog wat hoger
                          gemogen maar weet niet of er die zijn en ik kan geen hogere kwijt!
                          Ik kop nu af en toe tegen de filter aan!

                          Succes O.D.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Met losse onderdelen kun je een eind komen, maar dan moet je weten wat je wilt en hoe je het wilt doen. Ik vind het zelf goedkoper met losse onderdelen, maar ik ben dan ook redelijk goed met m'n handen (niet met elektra).
                            4 planten onder 600W verlichting, met flinke afzuiging en filter, levert een aardige oogst op. Maar dan moet je er wel weer wat geld op stuk smijten.
                            T-neon is relatief duur, vergeleken met HPS. Alles heeft zijn voordelen en nadelen, behalve LED, dat is meer nadelig. Vooral duur. Erg duur. En het werkt niet beter dan ouderwetse verlichting.
                            LED hoeft niet duur te zijn. Je haalt ergens een oude pc voeding vandaan(10 euro), je koopt een boost converter (18 euro), wat fans (80/120mm is 1-2 euro de stuk) wat goedkope cob led's (1,50 per stuk), een heatsink of twee (20 euro) en je hoeft alleen nog maar je gereedschap.

                            Tappenset
                            Boormachine
                            Multimeter
                            Soldeerset
                            Evt. Wat aluminium profielen om de behuizing te maken
                            En nog wat kleine dingetjes

                            Tegelijkertijd heb je meer keuze qua spectrum, dus dat doet de plant ook goed met LED.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                              Ik heb precies dezelfde maar met een andere lamp!
                              De veel duurdere zullen wellicht ook wel iets beter zijn!
                              Niks mis mee tot op heden, paar trekdingetjes van de ritsen kapot,
                              zit nu een koordje aan!
                              Kan mooi aan drie zijden open, makkelijk op te bouwen en voldoende
                              openingen voor licht, lucht en kabels!
                              Ben ook blij met de twee meter hoogte, had voor mij zelfs nog wat hoger
                              gemogen maar weet niet of er die zijn en ik kan geen hogere kwijt!
                              Ik kop nu af en toe tegen de filter aan!

                              Succes O.D.
                              JA knoop doorgehakt! Spaarvarken kapot geslagen en de tent besteld wordt morgen al geleverd per kourier.
                              nette toko! ik dank u allen voor jullie adviezen en pointers kan niet wacht tot morgen om de spulletjes optezetten.

                              keep ya'll posted

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door wessos309 View Post
                              LED hoeft niet duur te zijn. Je haalt ergens een oude pc voeding vandaan(10 euro), je koopt een boost converter (18 euro), wat fans (80/120mm is 1-2 euro de stuk) wat goedkope cob led's (1,50 per stuk), een heatsink of twee (20 euro) en je hoeft alleen nog maar je gereedschap.

                              Tappenset
                              Boormachine
                              Multimeter
                              Soldeerset
                              Evt. Wat aluminium profielen om de behuizing te maken
                              En nog wat kleine dingetjes

                              Tegelijkertijd heb je meer keuze qua spectrum, dus dat doet de plant ook goed met LED.
                              Interesante insteek maar dat gaat mij iets te ver met electra knutsellen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X