Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

    Ok de tent is geplaatst, het valt me alleen op dat de temperatuur snel stijgt, en de luchtvochtigheid snel naar de 40% dropt

    Wat zijn goede trucken om het klimaat in de tent te reguleren?

    specs: 100x100x200 tent met 400w LPS, en 600Kub afzuiging.

    Tijdelijk een paar bakken water in de tent gezet zodat er water kan verdampen.
    onderzijde van de tent open gezet (voorflap).
    hierdoor blijven de volgende waarden redelijk stationair

    Temperatuur gemeten onder de lamp op de aarde (35-36C)
    Temperatuur gemeten in de schaduw 26.5C
    RV in beide gevallen 50%

    is de temperatuur niet nog te hoog en de rv te laag?
    Last edited by Joopie; 11 June 2016, 09:32.

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

        Raampjes van de tent open zetten. Die zijn daarvoor bedoelt, als extra pasv. inlaat.
        Temp. meet je in de schaduw, op planthoogte, dus die is in orde.
        Rv van 40-50% is niks mis mee, je kweekt toch niet met stekken?

        Goed dat je voor hps gegaan bent, met leds moet je toch de goeie hebben en die zijn stukken duurder in aanschaf dan een hps setje. (30-50 euro per cob)
        Op 100x100 heb je er wel een stuk of 9 nodig van deze.
        Die cobs van 1.50 zijn leuk enzo, maar dan moet je er minstens 300 hebben om dat tentje voldoende te verlichten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

          Thx guys dat zijn geruststellende woorden,

          Had gisteren al het een en andere gelezen op verschillende forums maar de waarders lopen nogal uiteen.
          en yes Old Dagga ik had de lamp idd in eerste instantie veel te laag hangen heb hem nu bijna in de nok hangen ca. 10cm vanaf de afzuiginstallatie.
          Ik heb de termostaat van de afzuiginstallatie idd wat hoger gezet en geconstateerd dat 24C behalen mis iet te optimistisch was en staat nu op 26C.
          nu gaat de afzuig installatie iedere 30min 5min aan om overbodige warmte af te zuigen en slaat hij weer netjes af.
          Ik heb de ventilator beter voor de passive inlaat en op zwenken gezet zodat de plantjes wat wind krijgen wat de opname van water stimuleert.
          De tent staat in de kast die ik al gemaakt had, heb vandaag ff snel een 125mm pvc pijp gehaald en deze zo gelegd dat de passive inlaat direct lucht ontrekt aan de buiten ruimte i.p.v. via de kast.
          Vanavond als de plantjes naar bed gaan zal ik de kast nog eens onderhanden nemen en de lucht intake aanzienlijk vergroten.
          en O.D. yes ik heb grote bakken met water in de tent gezet, rondom de planten potten om water damp te stimuleren, scheelt tot nu toe toch een % of 2 RV.

          Toch nog een klein vraagje omtrendt de sonde van de afzuig installatie wat is volgens jullie de beste locatie om deze te plaatsen?
          Ik heb hem nu op de grond liggen tussen de potten in, dus uit het licht maar ook de diepste plek waar de temperatuur natuurlijk pas het laatst behaald wordt.
          Wat is hierover jullie mening?

          dan heb ik nog een vraag, ik had nog een goede tip gelezen om de dag en nacht cyclus om te draaien, hoe kan ik dat het beste doen, de tijd klok vanaf nu iedere dag een uur vooruit zetten (uurtje extra licht voor de verschuiving of iedere dag de klok een uurtje terug draaien uurtje langer duisternis, de klok staat nu op 18/6 van 22:00 tot 04:00 duisternis.
          Ik zou het liefst naar een cyclus toegaan van 10:00 tot 16:00u duisternis, de gebouwde kast kan de verduistering overdag wel aan.
          Last edited by Joopie; 12 June 2016, 14:16.

          Comment


            #20
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek (indoor) seizoen support gevraagd

              Dus de sonde zo hoog mogelijk plaatsen of is plant hoogte beter?

              heb je linkies of voorbeelden ben niet vies van een beetje zelfstudie

              zoals deze? http://www.canna.nl/files/1613/6197/...tilatie_10.pdf
              Last edited by Joopie; 12 June 2016, 14:53.

              Comment

              Bezig...
              X