Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen over mijn buiten wiet planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: vragen over mijn buiten wiet planten

    Korting op 420shop
    hoi tipgevers ik heb een vraag ik heb twee buiten
    wiet planten de ene staat in een 11 liter pot met aarde van de growshop en ik voeg er op 1.5 liter water 10 ml groei voeding aan toe 2x per week bij deze plant heb ik witte stippeltjes op de bladeren en op sommige steeltjes kleuren de steeltjes paars achtig hoe kan dit

    de andere plant heb ik op laten groeien in een 11 liter pot met aarde van de growshop en 2 x per week 1.5 ml water met 10 ml groeivoeding erbij sinds een dag geleden heb ik hem overgepot naar een spacykuip van ongeveer 65 liter ik heb er ook de growshop aarde in gedaan en heb hem gelijk 4 liter water gegeven en 15 ml groei voeding sinds dien vind ik dat de plant erg vreemd aan het doen is hij lijkt te krimpen en heeft ook witte stippeltjes op de bladeren en op sommige bladeren een klein wit vlekje op sommige plekjes heeft die ook paarsje steeltjes de bovenkant van de aarde in de kuip is nu kurk droog van binne is die nog wel wat vochtig niet extreem voor mij gevoel ik verplaats wel elke avond de plant naar binnen op tafel en dag erna weer naar buiten om de regen te vermijden hoe kan dit heeft iemand tips of raad wat ik kan doen hopelijk komen er goede tips
    Attached Files

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: vragen over mijn buiten wiet planten

      De aarde ziet er behoorlijk nat uit, wat voor aarde gebruik je? De temperatuursverschil tussen dag en nacht kan dit ook veroorzaken.
      Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

      Comment


        #4
        Re: vragen over mijn buiten wiet planten

        Ziet er kut uit, na de komma...
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: vragen over mijn buiten wiet planten

          Ik zie niks bijzonders aan die planten.
          Dan maar wat opmerkingen ..

          Het lijken stekken ? (Amnesia?)
          Stekken van de growshop zijn eigenlijk voor de binnenkweek.
          Hopelijk gaan ze een beetje vroeg bloeien.

          Op dat flesje staat 50ml/10L
          Dat is 5ml/L

          Dat is niet 10ml/1.5L

          De dosering op zo'n flesje is het maximum, dat geef je aan grote gezonde planten.
          Bij zulke planten zit je met 3ml/L al goed denk ik. Dat is de helft van wat je nu geeft.
          Je kunt planten niet vetmesten, als je constant meer geeft dan ze nodig hebben, gaan ze dood.
          Door teveel groeivoeding kan de bloei ook een stuk langzamer gaan.

          Die ene staat in een te klein potje, en dat potje is ook nog eens halfvol.
          Daar zit geen 11L grond in, misschien 6 of 7 liter, maar da's niet genoeg.

          Een beetje regen kan minder kwaad dan elke dag verplaatsen, daar krijgen ze paarse steeltjes van.
          Als er geen noodzaak is mag je ze gewoon buiten laten staan.
          Ik heb een tuin waar alle planten 24/7 buiten staan. Het hele jaar.
          Als het echt gaat gieten kun je de potten een beetje afdekken als de bladeren de pot nog niet helemaal bedekken.

          De bovenste 3-5cm mag best droog worden.
          Daarmee voorkom je ook 'n insectenplaag van bijv. varenrouwmug.

          Witte stipjes zijn sporen van beestjes.
          Bekijk de bladeren aan de onderkant om te zien wat het is.
          Het kan ook een wants zijn, die komt alleen af en toe snoepen.

          Wat te doen ?
          Halveer de voedingsgift.
          Die kleine moet in een grotere pot.
          "Verwaarloos" ze een weekje, dat scheelt ook een hoop werk :
          Je hoeft niet meer te sjouwen met ze elke dag, en als het regent hoef je geen water te geven.
          Alleen als het echt meerdere dagen achter elkaar regent, dan kun je de aarde afdekken.
          Wel meteen weghalen als het niet meer nodig is want plastic, vocht en schaduw trekken slakken aan.

          Ahja, en leestekens, af en toe 2x op enter duwen, hoofdlettertjes enzo..
          Maakt het voor de lezer een stuk duidelijker.

          Voila, hopelijk kun je m'n tips aan.
          Het is altijd goed bedoeld en vrijblijvend, maar sommige mensen gaan meteen huilen als ik zeg waar het op staat.
          Plantjes zien er goed uit, niet te gek mee doen.
          Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X