Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[1ste kweek] Help met bladeren/voeding? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding? :)

    Korting op 420shop
    AUoyY5P.jpg8mj9JSG.jpgyNWLxhL.jpgESo1GZr.jpg4BS3W2e.jpg

    #2
    Re: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding?

    Aloha, welkom!
    Het lijkt erg op een Mg tekort, maar omdat je zegt dat je CaMg geeft kan dat bijna niet.
    Een oorzaak van een Mg blokkade is een te lage pH, maar daarmee zit je ook niet superlaag. (meter gekalibreerd?)(misschien even 6.3 proberen?)
    Op foto 4 lijkt het of het blad ook bruin wordt, maar tis een beetje wazig.
    Heb je de lampen niet te laag hangen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding?

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Aloha, welkom!
      Het lijkt erg op een Mg tekort, maar omdat je zegt dat je CaMg geeft kan dat bijna niet.
      Een oorzaak van een Mg blokkade is een te lage pH, maar daarmee zit je ook niet superlaag. (meter gekalibreerd?)(misschien even 6.3 proberen?)
      Op foto 4 lijkt het of het blad ook bruin wordt, maar tis een beetje wazig.
      Heb je de lampen niet te laag hangen ?
      Ik heb wat rond gekeken, en ben tot de conclusie gekomen dat mijn PH inderdaad niet juist is en hierdoor Mg tekort heb ofwel Zink tekort.
      4de foto is idd wazig, mijn excuses, hij is idd bruin en gedroogd.
      Ik denk dat ik ze is moet "flushen" maar hoe doe ik dit eigelijk? Hoeveel liter water zou ik moeten gieten voor 1 pot van 10L te flushen? Moet dit water op de juiste PH zijn of zou mijn leidingwater geen probleem veroorzaken? Ik had gelezen ergens dat Plagron Royalmix de juiste PH voor zichzelf regelt maar dat ziet er niet zo uit met mijn 2 plantjes ..

      Ik heb de lampen idd niet te hoog hangen, mits ze LED zijn word er niet zoveel hitte veroorzaakt, ze zijn ook zelf gekoeld. Ik zal wel proberen om hun 10CM te reizen

      Comment


        #4
        Re: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding?

        Bedenk wel dat een pH verschil zorgt voor een blokkade, en niet een tekort in de bodem. Doorspoelen met regenwater (2x de potinhoud) zou moeten werken om alles zonder pH meter weer op niveau te krijgen. Maar daarna moeten ze wel goed drogen. Anders rotten de wortels weg.
        Welke van de trio aan voedingen geef je nu mee?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding?

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Bedenk wel dat een pH verschil zorgt voor een blokkade, en niet een tekort in de bodem. Doorspoelen met regenwater (2x de potinhoud) zou moeten werken om alles zonder pH meter weer op niveau te krijgen. Maar daarna moeten ze wel goed drogen. Anders rotten de wortels weg.
          Welke van de trio aan voedingen geef je nu mee?
          Ik gebruik ze alle drie, half sterkte als aanbevolen, ik mix eerst de Flora Micro in het water en vervolgens de rest
          De aarde op dit moment is vrij droog en ik hun zo flushen met regenwater. Hopelijk lost dit het probleem op

          Comment


            #6
            Re: [1ste kweek] Help met bladeren/voeding?

            Plant laat idd Mg probleem zien. Mg Ca en K concurreren kwa opname met elkaar. Een teveel van het ene blokkeerd het andere.

            Comment

            Bezig...
            X