Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner met tent kweek 120x120x200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginner met tent kweek 120x120x200

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Na mijn tegen vallers van de autoflowers (white diesel haze) heb ik een tent aangeschaft.
    Om mijn fout NIET nogmaals te maken kan ik jullie hulp wel een beetje gebruiken.
    Ik denk dat ik bij de autos in het begin teveel water heb gebruikt of te vroeg ben begonnen 03-04.
    Ik heb nu een complete blackboxsilver aan geschaft en wil het nu daarin gaan proberen.
    Wat zijn de handelingen die ik moet verrichten???
    Ik wil met Canna voeding gaan werken.
    Heb nu Amnesia Haze zaden besteld (geen autoflower).
    Aarde heb ik van Canna en 18lt potten.

    Hoe kan ik ze het beste ontkiemen? Watten of een glas water leggen of direct in de aarde?
    Bij de laatste manier hoe nat moet de aarde zijn en kan dat meteen in de 18lt of eerst een kweekpotje nemen?
    Ik heb evt een kleine kas waar ik ze in kan laten broeien in het donker.

    Wanneer onder de 600watt lamp?
    Bij welke grote van het plantje kan ik ze onder de lamp zetten.
    Ook las ik dat als ze gegroeid zijn tot een aantal cm dat je de hele aarde nat moet maken klopt dit?
    En moet dat met voeding Wortelbooster(Rhizotonic) of gewoon water?

    Moet ik daarna vanaf de waterdichte vloer water geven of gewoon vanaf bovenaf (buitenkant pot gieten)?
    Wat zijn jullie bevindingen hier over?

    Moet je in de tent ook een vernevelaar hebben voor het vochtgehalte of is 1x per dag met een plantenspuit nevelen genoeg om het vochtgehalte op pijl te houden?
    Hoeveel graden moet het ongeveer blijven in de tent?

    Vanaf daarna is het denk ik gewoon de voedingsschema van Canna aanhouden.
    Vooral het begin is belangrijk voor mij vanaf ontkiemen totdat het een klein plantje is, denk namelijk dat het daar fout is gegaan bij de autoflowers.

    foto`s zal ik zo even bijvoegen van de tent en spullen die ik tot zover heb.

    Alvast bedankt voor alle info ik zal het hard nodig hebben gok ik.
    Tips en trucs zijn welkom.

    gr cdwietje

    #2
    Re: beginner met tent kweek 120x120x200

    Direct in aarde werkt het best. (net zoals in de natoerrrrrrrr)

    water geven vanaf boven af maar ze niet verzuipen (ze hebben geen zwem diploma)


    verder is kijken en veel lezen hier kwa kweekverslagen en hoe anderen het doen (leer je veel van)

    suc6 man met je nieuwe setup en kweek
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: beginner met tent kweek 120x120x200



      De laatste foto is van mijn autoflowers zoals ze nu zijn.

      Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: beginner met tent kweek 120x120x200

        Mooie spullen.

        Betreft jouw vragen

        het ontkiemen die ik altijd een bord met daarop een keukenpapier zaadjes erop keukenpapier en dan een bord op zijn kop.
        zijn de wortels eruit dan pas in de grond veel mensen doen gelijk in de 18l ik doe deze eerst kleinere potten van 1L en dan verpotten.

        over de voeding als je geen biologische voeding hebt is een ph en ec meter meer dan aan te rade

        Vanaf de eerste tekenen van de plantje mag de lamp erboven je begint BV op een 100cm van het plantje en je laat hetelke dag een stukje zakken totdat je om 60cmvan de bovenste bladeren zit.

        water geven van bovenaf

        de schema is vaak te veel van het goede en hou je helft maar aan

        het vernevelen is niet perse nodig met zaadjes dit is vooral voor stekjes

        de temp moet niet hoger dan 28 en niet lager 18 graden


        maar aan te raden is een kweekverslag te maken zodat je vragen kunt stellen en veel kweekverslagen lezen

        succes

        Comment


          #5
          Re: beginner met tent kweek 120x120x200

          Volgende keer wel je aarde tot aan de rand vullen van de potten.

          verder netjes je gear man en veel suc6 met deze
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            #6
            Re: beginner met tent kweek 120x120x200

            Nette setup. gaan met de banaan!

            Comment


              #7
              Re: beginner met tent kweek 120x120x200

              In middels heb ik de tent klaar gemaakt om de zaden in de potten te doen als ze zijn ontkiemd.
              Ze liggen nu in een kweekbakje tussen 2 watten en daaronder ligt een warmtematje. Er liggen nu 10 amnesia haze en naast de watten met rode stip liggen 2 white diesel haze auto's. Als ze zijn wakker geworden leg ik ze in de pot met de aarde een beetje vochtig maken en folie erover. Als ik het plantje naar boven zie komen haal ik de folie eraf en gaat de lamp aan. Op 18 uur licht en 6 donker. Vanaf wanneer zeggen jullie de ventilator aan en moet die 27/7aan staan of tegelijk met de lamp aan???
              Verder heb ik toch een vocht en tempratuur meter besteld die ik buiten de tent kan hangen om te zien hoe warm en vochtig het is.
              Een een meter voor in de aarde due aangeeft of ze water nodig hebben en die het zuurstof gehalte aangeeft. Fotos volgen nog daarvan.
              Voor zover nog wat foto's hoe het er nu voor staat.



              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

              Comment

              Bezig...
              X