Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste keer in GrowTent
Collapse
X
-
Re: Eerste keer in GrowTent
Wat meer gegevens zou wel handig zijn!
welk soort plant,
welke lamp en potgrond heb je?
En is je tent 120x120x200 cm?
Misschien kun je hier ook een aantal antwoorden vinden?
Alle info over het kweken van wiet binnenhuis, in een growbox, kamer of tentje. Indeling van de kweekruimte, kweekschema's en meer!
succes O.D.Last edited by Old Dagga; 19 June 2016, 09:10.
-
De plantenvoeding die je nu gebruikt kun je het beste alleen voor de groei gebruiken. In de bloei heb je niet zoveel stikstof nodig als ik me niet vergis.
En waarom na 2 weken al omschakelen naar 12/12?
EDIT:
excuus, ik dacht dat je een andere voeding bedoelde van de action, maar je gebruikt de biologische plantenvoeding met NK 4-6, toch? Denk dat je die wel gewoon kunt gebruiken. Alleen... mis je wel fosfaat (P) voor tijdens je bloei; dan kun je natuurlijk beendermeel of iets dergelijks toevoegen, maar als je toch al zoveel moeite doet met een kweektent en led lamp, kun je net zo goed gelijk een goede bloeivoeding van een growshop bestellen.Last edited by wessos309; 22 June 2016, 18:33.
Comment
-
In principe ligt die keuze bij jou.
Maar als je pas na een week of 4 - 5 begint met overschakelen hebben de wortels genoeg tijd gehad om zich wat te verspreiden in de pot voordat de bloei begint, en heb je uiteindelijk een grotere plant, want licht = gewicht is het veelgebruikte spreekwoord.
Het zou op zich wel moeten lukken met die biologische voeding en de voeding die je al in je grond hebt zitten, alleen weet ik niet zoveel van kweken op cocos. Het zal wel iets 'luchtiger' zijn dan normale potgrond? Zat die NPK voeding al inbegrepen toen je de cocos kocht? Zo ja, kijk en let ook even op voor hoe lang er voeding bij zit.
Heb je een autoflower of regulier zaadje gehaald? Autoflowers het liefste meteen in zijn uiteindelijke (grootste) pot zetten, die houden niet zo van overpotten omdat ze vaak eerder klaar zijn, en geen tijd hebben om telkens te herstellen.
Als je een reguliere hebt is het natuurlijk ook meer een voorkeur-geval. Maar een goede maatstaaf voor wanneer, is als er worteltjes uit de onderkant van de pot zichtbaar worden. Onthou wel, des te groter je pot, des te groter de plant kan worden (en dat hoeft niet perse iets positiefs te zijn ivm. ruimtegebrek).Last edited by wessos309; 24 June 2016, 15:55.
Comment
-
Ja ik denk dat dat mijn grootste probleem is, met een LED lamp kweken.
Ik heb ze in de potten van 20 l gezet, en 2 gaan heel goed die krijgen al hun 6de blad (onder elkaar) maar bij de andere 2 blijven de bladeren beetje klein en nog steeds beetje witte puntjes op de uiteindes.
Ik zal binnenkort even een foto van ze maken.
En mensen enig idee waar je voor een mooi prijsje een afzuiger kan kopen?. IK heb ook een 400 w lamp liggen (buisje), maar zonder iets waar ik die in kan klikken.
Comment
Comment