Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, moeite met bepalen trichome kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, moeite met bepalen trichome kleur

Korting op 420shop
    * UPDATE ONDERAAN*

beste allemaal,

dit is mijn eerste keer wiet kweken en heb 4 verschillende autoflowers staan in een kast binnen.
    de plant op de foto is " mary" en is wat eerder in bloei gegaan dan de andere 3.
    nou lees ik hier heel veel over trichomes en de kleuren, en "haartjes" en hun kleur.
    staat sinds 12 mei in de grond

nou vind ik het voor men eerste kweek toch lastig om te bepalen of het allemaal de goeie kleur heeft en zou graag wat feedback willen van jullie over hoelang deze plant nog moet/kan.

Mvg,
    Harm

DSC_1004.jpgDSC_1005.jpgDSC_1006.jpgDSC_1007.jpg

geprobeerd nog foto van trichomes te maken met vegrootglas
    DSC_1012.jpgDSC_1008.jpgDSC_1013.jpgDSC_1009.jpgDSC_1015.jpgDSC_1010.jpg
    Last edited by ZiekeGeest; 7 July 2016, 09:45. Reden: uitgebreidere info

Re: Eerste kweek, moeite met bepalen trichome kleur

image.jpg
    Vind het ook nog steeds moeilijk bepalen, recht op de bolletjes kijken zijn ze altijd wit, proberen er van de zijkant op te kijken.
    Zo probeer ik het te doen met microlensje op me gsm.

Vette nick!

Heb net in mijn eerste kweekverslag van de Santa twee kiekjes gezet en ga ze zo oogsten,
    Wel type model auto mary heb je? En heb je daar al wat verslagen van gevonden?
    Last edited by Greyvol; 24 June 2016, 10:29.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Je zal toch ook een TOP moete hebben wil je oogsten trichomen op blaadjes daar heb je niks aan die rook je tog niet
      je mag nog wel paar weken hoor
      God was never on your side..

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Je zal toch ook een TOP moete hebben wil je oogsten trichomen op blaadjes daar heb je niks aan die rook je tog niet
          je mag nog wel paar weken hoor
          heb net paar foto's bijgevoegd van bovenste top met vegrootglas

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

geen idee welk type auto mary, heb voor eerste kweek een mixpack bij azarius besteld, stond alleen " mary" op verder geen specifieke info over het zaadje.
          goed idee om even te gaan kijken naar andere kweek verslagen van mary inderdaad.

Comment

juni als oogstmaand zit er niet in lijkt me
            de meeste van je trichooms zijn milky lijkt me
            nu dat kopje erop wat laten aandikken en wat wachten totdat je amberkleurige trichomen gaat zien en dan mag de schaar erin

post over 5 dagen nog eens een close-up
            camera op stabiele ondergrond en macro)zoom derop, die wat uitvergroot en je ziet meer dan geneog
            een mini microscoop aanschaffen als je van plan bent verder te growen

en leuk er eentje te hebben die wat vroeger is, dat wordt lekker van je eigen wiet roken vanaf half juli

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
              juni als oogstmaand zit er niet in lijkt me
              de meeste van je trichooms zijn milky lijkt me
              nu dat kopje erop wat laten aandikken en wat wachten totdat je amberkleurige trichomen gaat zien en dan mag de schaar erin

post over 5 dagen nog eens een close-up
              camera op stabiele ondergrond en macro)zoom derop, die wat uitvergroot en je ziet meer dan geneog
              een mini microscoop aanschaffen als je van plan bent verder te growen

en leuk er eentje te hebben die wat vroeger is, dat wordt lekker van je eigen wiet roken vanaf half juli
              Bedankt voor de reactie, ik zal over 5-7 dagen even een nieuwe foto posten dan.
              ik ga gelijk even kijken voor een mini microscoop want de bedoeling is wel om deze kast 365 dagen per jaar te laten draaien

Comment

Zit nog vol met witte pistils, dus dat duurt nog wel meerdere weken voor die klaar is.
                Trichomen hoef je pas te checken na 7-8 weken echte bloei.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mijn visie is : dat deze nog wel even kan

amber is what we want to see
                  sigpic
                  LED there be light

Comment

Moeten de haartjes ook niet wat bruiner zijn? Niet om te kijken wanneer ie oogstklaar is, maar wanneer je weet dat je in de laatste weken zit? Anyone?

Comment

Update:
                      ik heb een klein microscoopje aangeschaft en denk zelf dat de trichooms enigzins amber kleurig worden.
                      zou iemand hier even naar willen kijken voor mij?

DSC_1061.jpgDSC_1060.jpgDSC_1062.jpgDSC_1063.jpgDSC_1066.jpg

Comment

Nou de Zuster denk dat je de plant nog wel even mag laten staan hoor zal je zien dat je topje heerlijk dik zal worden
                        God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          Nou de Zuster denk dat je de plant nog wel even mag laten staan hoor zal je zien dat je topje heerlijk dik zal worden
                          bedankt voor je reactie,
                          zou je me mogelijk ook een indicatie kunnen geven hoelang nog ongeveer? deze staat sinds 12 mei

Comment

Als je ff kijkt hoelang ze volgens de breeder moeten en 2 weken extra telt zit je al relatief dichtbij. De 3 autos die ik tot nu toe oogste en de 3 nog in bloei lijken me allen (verschillende breeders) gemiddeld 2 weken langer te moeten dan op papier staat. Mijn critical + auto staat sinds 15mei en ik gok nog een 2 tot 3 weekjes. ze zwellen behoorlijk die laatste weken. Beter iets later dan tevroeg! Bekijk u trichs op een paar plaatsen. Mn eerste heb ik tevroeg geoogst volgens de tijd die de zaadbank gaf. omdat ik dacht amber te zien. Resultaat is een extreem luchtig fluffy niet zo potent wietje, was wat jammer. Maar snap het hoor, die schaar lacht naar u, je wilt het drogen, proeven...
                            verslag 1, verslag 2

Comment

Mijn lowryders zouden normaal na 8 a 9 weken oogst klaar zijn.
                              staan momenteel 10 weken eentje binnen en de andere buiten,
                              en zouden toch nog even moeten staan .
                              Ben van plan die buiten staat en het minste is dit weekend om te doen.
                              De andere misschien volgende weekend
                              Dat je nooit moet geloven naar de beschrijving van het zaad weet ik nu ook weer.
                              bijna een maand langer als aangegeven en in plaats van 30-50 cm is deze 78 cm groot.
                              Last edited by Max420; 7 July 2016, 12:11.

Comment

Bezig...
                              X