Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

creatief drogen, zou dit werken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten en Drogen: creatief drogen, zou dit werken?

Korting op 420shop
    beste medekwekers,
    Ik heb halverwege mei buiten wietplanten geplant. Aangezien ik deze van mijn ouders niet binnen mag drogen wil ik dit graag buiten doen, ik heb hierover al veel gelezen en weet dat het niet de beste manier is om het te doen maar er zit voor mij niks anders op. Na het lezen van meerdere fora kreeg ik het idee om een doos te maken van waterbestendig hout, hierin verschillende lagen gaas in te maken waar de wiet op te leggen en als laatste een groot aantal silicagel zakjes in de doos te leggen. Deze zakjes kunnen de luchtvochtigheid naar ongeveer 40% brengen wat volgens mij een goede luchtvochtigheid is voor het drogen van wiet. Door een deksel in de doos te bouwen die open kan maar de doos nog steeds goed luchtdicht afsluit kan ik de zakjes vervangen als ze te vochtig zijn geworden. In de doos ben ik ook van plan een oude laptop ventilator op batterijen te leggen zodat er goede luchtcirculatie is. Dit is nog maar een ruw plan en ik weet totaal niet of het kan werken, daarom post ik het hier. Ik zou graag jullie mening hierover weten en als jullie eventuele verbeteringen of tips hebben zou ik het graag weten.

groetjes Secondshoe

Re: creatief drogen, zou dit werken?

Tip: http://www.silica-gel-shop.nl/
    Want met een paar zakjes ga je het niet redden.
    Je zult wel een kilo nodig hebben misschien ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb inderdaad op die site rondgekeken om een groot aantal zakjes te kopen.

Comment

voor dat geld kun je net zo goed een mini afzuiger+filtertje kopen toch

Comment

maar als het buiten is zuig je toch vrij vochtige lucht naarbinnen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
          Gelieve niet te dubbelposten AUB!
          mvg west

plus een kilo kost maar ongeveer 10-15 euro
          Last edited by westport; 27 June 2016, 23:09.

Comment

Kijk hier eens.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt! Dit is bijna hetzelfde idee als dat ik had maar nog 1 kleine vraag. Als ik de doos buiten neerzet is het dan wel slim om er ventilatiegaten in te maken?

Comment

Ik neem een grote verhuis doos maak daar met touw lijntjes in hang daar mijn toppen op gooi der flink wat zou onder in
                boden zeker 5 cm dik en doe dan de doos dicht met ducktape en 6 weken later open en al mijn toppen zijn droog en je ruik niks.
                Als je toppen heel erg nat of vochtig zijn raad ik je aan om in begin de doos elke dag even te luchten even open doen paar keer wapperen
                en hup weer dicht. Dan ruik je wel wat bij het open doen maar die geur is snel weg ls je even raam open zet.
                God was never on your side..

Comment

bedankt voor jullie tips, ik heb nu een goed idee over wat ik wil gaan maken.

Comment

Ik ben ff naar de bouwmarkt wat dikke isolatieplaten (pur ofzo) gaan halen. Aan elkaar getaped in hoge rechthoek bak met isolatietape. Wat metalen staven doorgeprikt om takken aan te hangen, deksel erop met pc fanneke op timer die ieder uur es paar min de box verlucht. voor buiten zou ik onderin met mes aanzuiggaatje maken met stukje gaas en stoffen zak rijst ervoor langs binnenkant ( die grote van paar kg waait de box ook niet weg), zodat vocht uit de lucht gehaald word als hij binnenkomt, en onder afdakje ofzo plaatsen. Let wel op een plaat te nemen die lichtdicht is en geen geur of gas afgeeft! Ikzelf heb de binnenkant met een laagje folie bekleed. Staat wel binnen hier maar werkt perfect onder afdakje of plastic zeil buiten vermoed ik. Dagje of 10 erin dan weckpot. Ondertussen 3x plant in gedroogd, werkt goed. Door de isoplaat kan je op hete dagen wat koelboxelementen in washandje eringooien zo blijft ie onder 20graden. Let wel ik heb er een sensor met temp/lv inhangen. Koelelementen enzo doen u vocht stijgen, hier blijft het een constante 50/60% lv in de box op deze manier. Als u wilt post ik foto mss makkelijker.
                    Last edited by ergonaut; 3 July 2016, 00:04. Reden: Woordjes
                    verslag 1, verslag 2

Comment

Graag een foto
                      God was never on your side..

Comment

DROOGBOX
                        Fotos zijn van een extra bak, momenteel in de maak (moet nog bekleed met folie enzo) post ff deze omdat de (simpele) constructie duidelijker zichtbaar is.
                        Met folie zie je niks qua naden, geen valse luchtaanzuig door kieren... Het droogrekje voor kleine topjes is een zand/aardezeef uit bouwmrkt (90 cent) met een stukje vliegengaas ingelegd(dunnere mazen), deze ligt op metalen tuinstaven (ben ff naam kwijt) die men door tuindraad steekt om ergens te bevestigen. Dus deze zoeken bij omheiningmateriaal. 1 staaf van 1m40 in 2 slijpen of knippen met tang is perfect qua lengte want meeste isoplaten zijn 60cm. Ik hang op per tak, prik gaatje in tak stop een paperclip erdoor die ik in s vorm plooi en haak die over een staaf.
                        Fan is oude pc fan van een vrm hier die ik ooit tot laptopkoeler ombouwde. plaats u fan bovenaan en zorg dat hij blaast naar buiten NIET naar binnen in de bak, inlaat gat onderaan, zak rijst ofzo ervoor (als nodig)! Temp/vochtsensor met kabel 2euro op wish, aliexpress... mss niet 100% accuraat maar voldoende hiervoor.
                        Ik plan later als meer tijd iets in hout met koolstoffilter te maken. Gezien ik vanaf dan ook wss wat verslagjes ga bijhouden zal ik eens zover een stap per stap bouwverslagje posten.
                        Maar bij tijdsgebrek, of plots meer te drogen dan gedacht... deze maak je in 2tal uur en kan wel wat kweekjes mee als ge geen rare dingen ermee doet. Formaat hier is 1m50 hoog, 60 x60. Kan wel wat in als ge in laagjes hangt/legt. Platen snij je met mes, kleefband kleef je... ikzelf werk in de bouwsector dus ben wat handig. Maar me lijkt dat iedereen op deze manier een bak kan maken zonder veel benodigdheden/kosten. Zonder fan maar luchten dagelijks werkt bv vast ook. Buiten zou ik hem onder een afdak/plastic zeil (zorg wel dat er wat lucht bijkan als fan zuigt) plaatsen, stoffen zak van paar kg rijst, zout of wat ge verkiest voor het aanzuiggat in de bak. Hou je u lucht wat droog en waait de bak niet zo makkelijk weg/omver. Isoplaat weegt niks, (sommigen wel waterdicht/afstotend) hou hier rekening mee indien u buiten iets ermee doet en vergeet niet een niet lichtdoorlatende plaat kopen of folie kleven/ buitenkant laagje verf sprayen... de plaat op mijn foto laat licht door is een soort isomo. Maakt voor mij niks uit, er komt zwartwit folie op en staat binnen in een donkere ruimte.

AIRCOBAK (in prototype/testfase)
                        Tevens zelfde idee maar met een buis aan bijde kanten ipv droogstaven en fans. Vervang u aanzuig/inblaas met een buis van buiten of aanzuigruimte naar isoplaatbak dan bak naar hok, in de bak zelf geen buis die komt aan erin en vertrekt eruit maar is onderbroken door de bak. Kieren rond de gaten vul je met purspuitbuis voor goede doorstroom door buizen. Probeer zo weinig morgelijk valse lucht te zuigen zodat zoveel mogelijk via de buis gaat, eens dat werkt vul je de bak vullen met bevroren flessen of koelboxelementen waarlangs de lucht passeert/ aangezogen word (zie foto) .om zo koelere lucht u tent in te zuigen op hete dagen. Getest ff terug voor uurtje in mijn 1x1 tent met 400wat hps. scheelt 3-5 graden in temp aanzuiglucht. Foto op een zolder in verbouwing, de bak was een test met restjes plaat, buis, en purspuitbus dus vies en lelijk maar post het ff zodat het idee duidelijk is heeft je tent op die paar hete 30+ dagen een Cheap airco. Wss wel best laagje rijst ofzo voor het vocht van flessen of andere bevroren elementen en als ff niet gebruikt uitwassen met dettolsopje ivm schimmels. Lange post, maar hopelijk ook duidelijk en voor sommigen een hulp. Airco is tenslotte duur voor die paar dagen per jaar echte hitte. Als ik m ooit echt nodig heb bouw ik een mooie en laat ff resultaat weten na paar dagen test.

ALTERNATIEF GEURVRIJE DROOGBOX.
                        Tevens kan je u droogbak op hok aansluiten op deze manier ook. (Idee aircobak) Dan doe je buis aanzuig naar droogbak onderaan, buis droogbak bovenaan naar inlaat tent onderaan. Dan zuig je u geurige lucht van drogen langs u filter van hok naar buiten (moeten ze wel dicht bij elkaar kunnen staan) dit is meer stealth qua geur. Want mijn manier ruikt wel ietske. mmmmm haha
                        Succes
                        Attached Files
                        Last edited by ergonaut; 3 July 2016, 14:47. Reden: Toevoeging aircobak en geurloze box
                        verslag 1, verslag 2

Comment

Bezig...
                        X