Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw probleem , is dit de juiste bestrijding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw probleem , is dit de juiste bestrijding?

    Korting op 420shop
    Dag iederen ik heb spijtig genoeg op 2 van mijn autoflowers weer meeldauw , en deze keer zijn ze nog redelijk klein (13 cm ongeveer)

    ik ben naar de winkel gegaan en heb een product gekocht (compo duaxo spray rozen)
    er staat bij dat het ook voor terras en sierplanten is uiteraard staat wiet er niet bij .
    ik vroeg me dus af :

    - is dit product geschikt hiervoor

    -zo ja , hoeveel dagen moet ik tussen laten met het bespuiten van de bladeren

    een antwoord zou veel helpen en hieronder een foto van het product ps: normaal zou het antwoord op deze vragen op de bijsluiter staan maar dat is niet het geval er staat alleen op dat je het op de bladeren moet spuiten

    #2
    Re: Meeldauw probleem , is dit de juiste bestrijding?

    VOOR SIERPLANTEN, dan hoeft er geen bijsluiter voor consumentgewassen. Want daar is het product niet voor bedoeld.
    Ik zie het vaker, dat wietkwekers iets kopen dat werkt. Want het spul werkt. Maar het is gewoon niet bedoeld voor wiet. Net als dat je een auto niet als magnetron moet gebruiken, dat staat niet in de bijsluiter, want iedereen gaat er vanuit dat je auto daar niet toe in staat is. Bij gifstoffen zijn ze daar extra vaag over, dat klopt. Maar zodra je 'sier' ziet, moet er al een belletje gaan rinkelen. Siergewassen worden nooit gegeten, die zijn namelijk voor de sier.


    Cannabis valt onder voedsel- of consumentgewassen. Die consumeren we namelijk, door in te ademen, te eten of net wat. Cannabis is dus geen siergewas, en mag nooit zo behandeld worden.

    Via chemspider vind ik H-zinnen (met betrekking tot veiligheid) die wijzen op acute giftigheid bij inslikken en inademen. Ernstig oogletsel.
    Kankerverwekkend, kan longproblemen en ontstekingen van de slijmvliezen veroorzaken.
    Gevaarsymbool Xn die betekent:
    Kankerverwekkend: stoffen en preparaten die bij inademing of bij opneming via de mond of via de huid kanker kunnen veroorzaken of de frequentie daarvan doen toenemen.
    Mutageen: stoffen en preparaten die bij inademing of bij opneming via de mond of via de huid erfelijke genetische afwijkingen kunnen veroorzaken of de frequentie daarvan doen toenemen.
    Teratogeen (vergiftig voor de voortplanting): stoffen of preparaten die bij inademing of bij opneming via de mond of via de huid niet-erfelijke afwijkingen bij het nageslacht en/of de aantasting van de mannelijke of vrouwelijke voortplantingsfuncties of -vermogens veroorzaken, dan wel de frequentie daarvan doen toenemen.
    Kortom: wegblijven van dat spul.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Dan rest de vraag: wat werkt dan wel tegen meeldauw?
    - melk niet. Melk voedt de schimmel juist.
    - Stemma sprak over neem-olie. Ik betwijfel of dat werkt, maar het is veilig om te proberen.
    - Trichoderma schimmel -> ook hier een boel open vragen, maar het lijkt te werken om die schimmel actief toe te voegen
    - pH verhogen / verlagen op het blad -> citroensap of loog, afspoelen met een pH kleiner dan 5 of hoger dan 8 zou kunnen helpen.
    - Zoutoplossing -> keukenzout in water, maar dat kan ook je blad slopen.
    - Kaliumsilicaat / kaliwaterglas -> blijkt goed te werken, vooral preventief.
    - blad afknippen -> het komt waarschijnlijk terug
    - Olie van dennennaalden of andere sterk geurende planten (salie, rozemarijn) blijken tot op zekere hoogte te werken.
    -? Spiritus?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X