Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fimmen verkeerd gegaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: fimmen verkeerd gegaan

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, Brainwreck hier.
    Ik ben bezig met mijn eerste wietplantje te laten groeien op zolder.
    Aangezien mijn financiele situatie het niet toestaat om allemaal apparatuur aan te schaffen,
    probeer ik het met een gloeilamp en groei- (later bloei-) voeding. (lets hope she surprise me)

    Maar nu eens even een vraagje aan de experts hier.....
    Ik heb mijn wietplantje (geprobeerd) te fimmen op de 6e node, maar is mislukt.
    4 dagen na het fimmen heb ik mijn babytje op 12-12 gezet, maar zag +\- na 1 week
    dat ik het fout had gedaan.
    De hoofdtop groeit gewoon door als voorheen alleen met verminkte blaadjes.
    Nu heb ik de mislukte fim evengoed getopt, maar hij staat nu al iets meer dan een week op 12-12.
    Kan ik weer terug naar 18-6 zonder al te veel problemen voor mijn liefie?
    Als ik dr nu op 12-12 laat staan kan ze naar mijn idee niet genoeg herstellen.

    Alle nuttige info is meer dan welkom
    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

    #2
    Re: fimmen verkeerd gegaan

    Een nuttige foto zou ook welkom zijn, samen met info strain
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: fimmen verkeerd gegaan

      Uw fim is dus juist gegaan. Kweken onder een gloeilamp gaat niet. Passeer eens terug langs start.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: fimmen verkeerd gegaan

          Een beetje de sticky onderwerpen lezen in je vrije tijd helpt ook veel
          Wat je daar doet beste brainwreck is de plant zo gaan stressen met licht en knipwerk dat ze hoogstwaarschijnlijk mee zal willen doen aan rainbow parades.
          Geen reden tot paniek want waarschijnlijk zal je opbrengst onder een gloeilamp zo laag zijn dat hermafrodiet worden een behoorlijk irrelevante factor is.
          Maar geef ons inderdaad meer info en wie weet wordt je plantje dan toch een weedboom van 3 meter die iedereen jaloers maakt.

          Comment


            #6
            Re: fimmen verkeerd gegaan

            Mijn plantje is nu ongeveer 7 a 8 weken oud.
            Ze is in het begin erg ver gestreched waardoor ze met haar stammetje
            zo'n 10 a 15 cm onder de grond staat.
            Het zaadje komt uit de koffieshop en vond ik tussen mijn wiet.
            Mocht ik het me goed herrinneren was het Moonflower.


            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Het medium dat ik gebruik is "reguliere" potgrond.
            Voeding geef ik in de vorm van voeding voor groei en bloei.
            De voeding die ik gebruik is wel speciaal voor wietplanten, dus geen pokonshit.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            @ tjirp....
            De laatste week zoveel info vergaard en zoveel mogelijk proberen te leren (en onthouden). LoL
            Ik heb zo veel filmpjes bekeken en zoveel gelezen dat ik door de wietplanten de toppen niet meer zie.
            sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

            Comment


              #7
              Re: fimmen verkeerd gegaan

              Het plantje ziet er geliefd uit maar liefde kan licht natuurlijk niet gaan vervangen.
              Je moet overwegen tussen ;
              - kamerplant wiet houden zoals nu omdat je de plant mooi vindt.
              - de plant buitenzetten en proberen daar een oogst van te krijgen.
              - een binnentuintje beginnen met het juiste materiaal om een economisch verantwoorde oogst te behalen.

              Comment


                #8
                Re: fimmen verkeerd gegaan

                Gloeilamp werkt niet, toppen bij 12/12 zorgt voor stress, uw zaadje zal heel wsl herma zijn en worden etc. Waarom koop je geen zaadje en zet je de plant buiten? Zal ten minste iets opleveren. Hier komt geen halve gram aan.

                Heel veel leuke micro projecten in de micro sectie die ook werken met lage budgetten. Een 23 watt spaarlamp bv tegenover die gloeilamp zou al een groot verschil maken. Maar wederom, uw beste optie is buiten kweken.

                Comment


                  #9
                  Re: fimmen verkeerd gegaan

                  Maar wat denken jullie?
                  Terugzetten naar 18-6 of gewoon op 12-12 laten staan?
                  Ik verwacht niet veel van haar, maar zie dit als een leermomentje voor de toekomst.
                  sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

                  Comment


                    #10
                    Re: fimmen verkeerd gegaan

                    Beo heeft gelijk, soms doet een autoflower nog iets maar ik heb hier weinig vertrouwen in.

                    Je realiseert dat je regulier ws hermaplantjes aan het kweken bent ?

                    Waarom wel geld uitgeven aan speciale "wietvoeding" en niet aan een fatsoenlijk zaadje ?
                    Koop een autoflowerzaadje en zet hem op je balkon of in je tuin ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: fimmen verkeerd gegaan

                      @ beowolf... ik mocht willen dat ik dr buiten kon zetten.
                      Het huis waar ik woon heeft geen voor en achtertuin helaas.
                      Anders had ze gegarandeerd niet binnen op mijn kamer gestaan.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Ik dank jullie allen voor de tijd en moeite om te antwoorden.
                      Ik ga de gok gewoon wagen om dr (tijdelijk) terug te zetten naar 18-6.

                      Wat ze ook besluit te worden, voor nu doe ik het er mee.
                      Heb wel mooi de gelegenheid zo om do's en don'ts te testen.
                      sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

                      Comment


                        #12
                        Re: fimmen verkeerd gegaan

                        maak is en foto van je plant zo dat we weten waat je het over hebt
                        God was never on your side..

                        Comment

                        Bezig...
                        X