Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandnetelgier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Brandnetelgier

    Korting op 420shop
    Dag happy friends,

    Ik vroeg mij af of deze gier voor verschillende functies te gebruiken zijn nl. als bladluisverdelger, blad -en/of mediumvoeding?

    Ik liet ong. 1kg brandnetels 10 dagen weken in 10L water waar ik een halve kg kristalsuiker bij deed wat ik dan voor 1/10de verdunde, id plantenspuit deed en de bladeren met luizen bespoot gisteren..
    Een kleine hoeveelheid gaf ik als voeding met als resultaat dat de bladeren mooi diepgroen zijn vandaag maar het mocht zeker niet meer zijn volgens mij.

    De plant is bezig aan 4de week bloei, daar brandnetelgier barst vd stikstof, is dit dan wel een goed idee om dit te geven aan planten in bloei? Die hebben immers fosfor en kalium nodig? Of geeft dit toch een boost? Als mediumvoeding bedoel ik dan..

    Mag ik lustig blijven doorspuiten met gier of beter van niet wnr de plant al toppen aanmaakt? En zoja hoe vaak dan? Als bladluisverdelger bedoel ik dan..

    Mag ik bij bvb een luisvrije plant ook verstuiven maar dan in functie van eventuele bladvoeding?

    Grote dank en good luck growing !

    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Re: Brandnetelgier

    Bloei wordt vertraagd/gehinderd bij hoge hoeveelheden stikstof.

    Toppen bespuiten met suikerwater+plantengier, is het recept voor rot. Dat doe je beter niet.

    Hoe je jouw voeding verder gebruikt, moet je helemaal zelf weten. De planten laten wel zien of ze het lekker vinden, of dat het teveel van het goede is.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Brandnetelgier

      Ok man thanks !
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Re: Brandnetelgier

        je kan het ook gebruiken om te ontslakken
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: Brandnetelgier

          je kent het verschil tussen gier en 24 uur en toeren? brantnetelgier is mega sterk dat moet je minimaal 100 x verdunnen wil je op ec 1,5 komen dus, opa pise ook in de fles maar die zette hij wel 24 uur in de zon
          ,

          je kan er mee voeden als je weet wat eureum doet en waarin het word omgezet,


          al eens op de zelfde plek op je gazon gepist?
          Last edited by FlintStoned; 1 August 2016, 09:04.

          Comment


            #6
            Re: Brandnetelgier

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post

            al eens op de zelfde plek op je gazon gepist?
            Eigenlijk niet FlintStoned, maar ik kan mij al voorstellen, teveel stikstof, na tijdje gras verschroeid? Dus wil je zeggen dat 1/10 gier nog te sterk is ? Ik moet zeggen dat de bloeihaartjes wel zijn aangetast, deze zijn deels rood ingedroogd
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #7
              Re: Brandnetelgier

              nitraat vinden plantjes best fijn nitriet niet!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Wat zijn nu eigenlijk nitraat en nitriet? Nitraten spelen een belangrijke rol bij de stikstofopname door een plant uit de bodem. Dat geldt dus ook voor cannabis. Bij de bemesting van de planten levert dit een stikstofvoorraad voor de plantomgezet worden in nitriet en daarmee wordt het probleem groter. bradnetelgier of een brandnetel extract is nogal een verschil he.

              eureum word snel omgezet van amonium naar nitraat maar ook naar nitrieten en dat laastse is als gif voor j beloved plantje.


              overigens zie ik dat je nooits op de zelfde plek op het gras pisset, anders had je geweten dat dar het gras eerst als een gek groeit en dan pas later onherstelbaar afsterft. (van de nitriet)
              Last edited by FlintStoned; 1 August 2016, 07:09.

              Comment


                #8
                Re: Brandnetelgier

                [QUOTE=FlintStoned;588080]nitraat vinden plantjes best fijn nitriet niet!

                Nitraat kan ook omgezet worden in nitriet en daarmee wordt het probleem groter.

                En dit wordt sneller omgezet ih giftige Nitriet naargelang de hoeveelheid licht, temp en bemesting? Een beetje zoals in een tropisch aquarium dan, deze waarden moeten ook stabiel blijven. Dus niet te veel en niet te sterk bemesten of de Nitriet krijgt de kans niet zich om te zetten in Nitraat bedoel je?
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #9
                  Re: Brandnetelgier

                  ja zoals in je aquarium, pis je opt je gras onverdunt dan groeit dat eerst van de aangeboden nitraten. later als de nitraten door je bodemleven in nitrieten worden omgezet zie je dat de plant vergiftigt word. verdun je de zaak goed kan je best je pis gebruiken maar niet te puur!

                  P.S. opa zette die fles pis niet zomaar in de zon he, ghehehe die opas's toch

                  als je van vissen bakken houd heb je een hele mooije nitraat nitriet verhouding, das dan prima voedingswater. vissen licht en plantjes kan je een mooie cirkel van maken.
                  Last edited by FlintStoned; 1 August 2016, 17:45.

                  Comment


                    #10
                    Re: Brandnetelgier

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    als je van vissen bakken houd heb je een hele mooije natraat nitriet verhouding, das dan prima voedingswater. vissen licht en plantjes kan je een mooie cirkel van maken.
                    Daar heb je gelijk in ! en de plantjes kikkerden er massa van op
                    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                    Comment

                    Bezig...
                    X