Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

    Korting op 420shop
    Goedendag allen,
    Aangezien het een beetje erg heet werd met mijn 250W HPS in een 60x60 tentje, heb ik een Lumii maxi reflector aangeschaft met een spaarlamp.
    Deze heeft een standaard E40 fitting met daaraan een kabel die je normaal op een EVSA aansluit met een soort computer stekker C13/C14
    Ik heb een converter gekregen om de spaarlamp aan te sluiten. Namelijk deze: convert.jpg
    Zodra het koeler is (of wanneer het tijd is voor de bloei) wil ik weer terug naar HPS wisselen.
    Nu raden ze aan bij Lumii om een EVSA aan te schaffen om makkelijk naar een HPS terug te switchen, converter ertussen uit en klaar.
    Ik vroeg me af of ik een PC voedingskabel met dezelfde specs 10A/250V kan afknippen,(dus dat ziet er dan net als die converter uit maar zonder stekker) die aansluiten aan mijn magnetische ELT VSA en dan gewoon aansluiten zoals met de spaarlamp maar dan zonder converter.
    Aangezien dit makkelijker is dan elke keer de reflector te wisselen en goedkoper dan een EVSA aan te schaffen.
    Ik ben mij er van bewust dat een EVSA de moeite waard is om aan te schaffen maar op dit moment lukt dat effe niet dus vroeg me af of dit probleemloos kan.
    Iemand die enig idee heeft of dit kan? Ben echt overal op zoek geweest.
    Alvast bedankt!!

    #2
    Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

    Dat zijn gewone voedingskabels, dat moet zeker lukken.

    Lumii heeft alleen geen 250 watt evsa, ik denk zelfs op deze moment enkel de 600 en de 1000. Ik zou nooit een lamp van een lager wattage in zo'n opstelling steken, om problemen te voorkomen. De kans is ook groot dat je nu een lamp hebt die niet geschikt is voor een evsa. Dus uw kostenplaatje wordt nog wat groter, doch wel altijd de moeite natuurlijk.

    Maar ik zou uitkijken naar een evsa van 250 die je kan dimmen naar 100 of 150. En dan wel eerst controleren of je huidige bulb dat aan kan.

    Comment


      #3
      Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

      Hoi Beowulf,
      Bedankt voor je reactie.
      Ik denk dat ik het niet helemaal goed uitgelegd heb. Of ik begrijp je antwoord niet goed.
      Ik ben al in het bezit van een 250W VSA van ELT maar deze is magnetisch.
      Mijn vraag is of ik aan deze VSA een computerkabel kan zetten met 3 losse kabels op de VSA en dan de stekker in de stekker van de lumii kap. Dus van de VSA komt dan een C13 connector en de kap heeft al de C14 connector.
      Ik ben nu nog niet zeker ervan. Als ik op je eerste regeltje af ga denk ik wel??
      Bedankt voor de tip voor de EVSA ik zal in de toekomst uitkijken naar een 250 watt dimbaar.

      Comment


        #4
        Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

        Was ook waar ik op antwoordde. Dat is gewoon een mannetje in een vrouwtje he, meestal past dat

        Al de rest ging over lumii die aanraadde van een evsa te gebruiken. Maar ze hebben geen 250 of 400 in hun gamma.

        Comment


          #5
          Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

          Ok, dan weet ik genoeg!!
          Mijn dank naar u is zeer groot!
          Ik ga aan het knutselen.

          Comment


            #6
            Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

            Ik heb zelf een lumii systeem 600w en is dimbaar naar 400w of 250w. Erg handig systeem, in de lamp van lumii schijnt iets wat extra blauw spectrum te zitten.
            Het leveren van alle hobby kweek producten. Licht, Lucht, Water. Groten merken, zoals Secret Jardin, Gavita, Lumatek, Philips,G-Tools, Rhino filters, Canna, Metrop, Hypro, Hotbox pH en EC meters, alles snel en goed geleverd. Natuurlijk een goede service




            It's a medicine!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

              Ik heb hun vorige, maar zou in uw geval daar dus nooit een 250 watt bulb in draaien.

              Comment


                #8
                Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

                Je kunt er dan toch ook gewoon een 600w bulb in draaien en deze terug regelen naar 250w?
                Ik heb er nu een 400w inzitten die nu op 250w staat en die straks naar 400w gaat. De 600w blijft bij mij ongebruikt tot ik een grotere tent koop. Ik zal daarvoor wel een 600w lamp moeten kopen.
                Nu ben ik in bezit van een DR90.


                It's a medicine!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #9
                  Re: VSA aansluiten op Lumiireflector met PC kabel

                  Extra 600 watt lamp waren extra kosten voor TS Ze kunnen bij lumii wel een evsa aanraden, maar als ze in hun gamma enkel een 600 hebben vind ik dat wat onnozel.

                  Comment

                  Bezig...
                  X