Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen kweek kasten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ervaringen kweek kasten

Korting op 420shop
    Beste forum leden,

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie ervaringen en expertise. Ik sta zelf op het punt om mijn eigen stap te maken in de wereld van het hobby kweken.
    Ik heb mezelf nu al enige tijd ingelezen over van alles en meer, en sta nu op het punt van creatie, dan wel aanschaf.

Mijn doel is om een kast te gaan aanschaffen dan wel maken van ongeveer deze maat. lengte 120 diepte 76 hoogte 200.
    Ik ben echter op kasten gestuit zoals :

G Tools Wing kweek kast.

Nu vroeg ik mij af of jullie wellicht bekend zijn met deze kast, wat de voor en nadelen zijn?

Alvast bedankt!

Re: Ervaringen kweek kasten

Ik moet het met een oude omgebouwde televisiekast doen[emoji15]
    Dit ziet er wel supergoed uit zeg! Gave kast maar ken hem niet.

Grtz,Ron

Comment

Voordelen: Lekker stealth opstelling , ziet er verzorgt uit , makkelijk in gebruik omdat de deurtjes eruit kunnen , binnen een half uur op te bouwen (net lego)

Nadelen : lichtstrip op de deur slijt snel , word in de zomer heel snel te warm binnen in kast , word vervoerd MET GLS die zo mega smijt met je pakjes dat er hier op het forum in denk ongv.
      4 mensen met een G-tools zitten die dit ook hadden.

Yup ik kweek zelf ook met een Gtools kast (de G-tools mini)

kast1.jpg
      sigpic
      LED there be light

Comment

zelfbouwen is veel leuker,heb je de hoogte maak hem dan zo hoog mogelijk,want warme lucht stijgt.600 wattert beschijnt 120 bij 100 cm bouw je kast niet kleiner dan dat,want dat kost je grammen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Met een tent ben je veel goedkoper uit. En stealth weed ik ook niet, het is toch een kast waar lucht uitgeblazen word en dat hoor je. (je zet hem niet in je huiskamer).
          Hier hebben wij een iets lagere versie, en die hoogte van jou keuze, 2 meter zal top zijn!
          Wij kochten 2e hands G-TOOLS WING oudere versie 600 watt.
          Hierbij wat resultaten:
          No Mercy Special.
          Dessert Queen. (ook van No Mercy)

Comment

Allen bedankt voor de feedback! Een forum zoals deze gebruiken is aardig nieuw voor mij maar zulke reacties zo snel waardeer ik erg!

@Ronthebudman Thnx, Vind hem zelf erg appealing.. Prijs is echter wel stevig aanwezig helaas.. Maar ik denk dat uiteindelijk vooral ervaring bepaalt hoe mooi het eindresultaat wordt! Laat dit nu net niet echt aanwezig zijn bij mij

@Kanon, Bedankt voor de voor- en nadelen.. Ik vind de door jou genoemde voordelen erg belangrijk, maar hetzelfde geldt voor de nadelen die je noemt.. Hmm Lastig..
            Denk dat ik er toch meer naar toe aan het neigen ben om zelf een kast te maken..

Hetgeen wat @joremkrank zegt spreekt me dan wel aan.. Denk ook vooral dat het fijn is om exact te bepalen wat waar komt te zitten, en stel dat je een bestaande kast koopt zoals de G wing, het erg zonde is om deze fysiek aan te passen.

@Weedjewel.. Ik hoop dat ik net zulke toppen als jou krijg!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wat ik nog wilde toevoegen, de bedoeling is dat ik de binnenkant van het frame dichtmaak met badkamer gipsplaten, ertussen steenwol en aan de buitenkant is nog open, wellicht ook gipsplaten.. (al zal ik voor de deur toch een ander materiaal moeten gebruiken dan gipslaat).

Comment

Wij hadden een tent of kast gekocht als beginner, nu ben je veel geld en tijd kwijt aan de bouw, en dan nog zien of de planten je zelfbouw-kast kunnen waarderen.
                Zaadjes zijn op veel websites te bestellen, stekken niet. Bij stekken krijg je beestjes en ziektes, is de zelfbouw-kast goed te ontsmetten met ontsmettingsmiddel?

Suc6

Comment

Ik denk dat hij zich beter eerst kan inlezen op div forums en YouTube kijken om de basis te leren.

Ik krijg nu een beetje het idee van we bouwen wat en gooien er stekjes in en gaan!!!

ook zie ik de term staan in ze reply "ik wil met voorkeur beginnen met stekken aangezien ik niet het risico wil nemen dat er mannetjes tussen zitten" dus dan zie je al
                  hij weet niks van regulier , fem zaden of fem autoflower.

Maakt mij verder niet uit hoor maar met geen basis kennis gaat deze man een flop kweek doen dat voorspel ik je nu al!
                  Of we gaan weer 400x de zelfde vraag zien welke al 5000x op het forum staat!

mijn advies en doe ermee wat je wil is: leer nu eens eerst de basis kwa hoe en wat en ga dan een plan maken!

suc6 verder
                  sigpic
                  LED there be light

Comment

Zal ik hem maar wat tips geven dan.

1. Koop gefeminiseerde zaden.
                    2. Autoflowers gelijk in grootste pot na het ontkiemen.
                    3.de niet-autoflowers steeds verpotten.
                    4. Als je potgrond met bemesting voor 6-8 weken hebt, doe dan in het bovenste laagie wat kokospotgrond of maak een mix van 60/40.
                    5. Geef niet teveel water in het begin. Leer je plant lezen en stress em niet teveel of doe er teveel aan of teweinig.
                    Goed verpotten, door tot aan de lobblaadjes te vullen.

Comment

waarom de niet-autoflowers steeds verpotten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thebanditmaniac View Post
                        waarom de niet-autoflowers steeds verpotten?
                        Het hoeft niet, en de mate in hoe vaak men verpot verschilt ook, maar met een grotere pot is de kans op overbewatering hoger. Als je maar een klein potje hebt, weet je ook: nu niet teveel water geven. Teveel water blijft langer hangen in een grote pot lijkt me.

En er is nog iets wat er mee te maken heeft, iets met de wortelgroei, worden ze compacter of iets dergelijks?

Comment

En je hoeft ze eigenlijk niet te voeden zo
                          Als je all mix of batmix ofzoiets gebruikt is een keer of misschien 2 keer verpotten genoeg om flinke planten goed af te bloeien

Comment

@weedjewel .. Hee Thnx voor je reactie! Ik had ook enige tijd de twijfel maar had uiteindelijk de visie dat je zelfbouw wat beter kan isoleren dan een tent. Ik denk ook dat als je een beetje handig bent je een kwalitatief mooie kast kan maken voor niet zo heel veel geld.. Al deel ik wel je visie dat een tent goedkoper en zeerzeker sneller is. Als ik straks klaar ben met de bouw ga ik beginnen met de reiniging. Mijn visie was om de binnenkant met badkamergipsplaten te maken, en dan naden/omregelmatigheden Kitten. Vervolgens 1 of 2 lagen folie eroverheen met ductape o.i.d. . De onderkant van de kast wil ik zoals de meesten bekleden met vijverfolie. ik ga er dan vanuit dat ik de kast goed schoon kan houden. Op het moment dat ik wat verder gevorderd ben zal ik wat fotomateriaal plaatsen.!

@Kanon, Bedankt voor je reactie.. Al blijkt het waarschijnlijk niet aan mijn inhoud, ik heb al aardig wat gelezen/bekeken. Het nadeel van nog vrij onervaren zijn en toch veel lezen is dan ook weer dat er verschillende visies zijn..

Om bijvoorbeeld in te springen op je voorbeeld.. Ik heb toch vrij vaak gelezen dat zelfs bij het gebruik van gefeminiseerde zaden er herma's tussen zitten. Ik heb zelf op foto's dan ook weer gezien dat het herkennen van een herma erg lastig is. Vandaar dat ik dacht aan stekken... Om dan echter weer terug te vallen op hetgeen @weedjewel zegt, loop je met stekken weer de risico's van ziekte, en beestjes.. Ook een erg sterk punt.

ikzelf vind het soms wat lastig om die afwegingen te maken. Mijn uitgangspunt is echter wel verandert naar de voorkeur van zaden ipv stekjes.. Bedankt voor de input hiervoor..

@wessos309 Bedankt voor deze concrete punten..

Dit waardeer ik echt! Ik zal je tips zeker meenemen..

Comment

Bezig...
                            X