Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwater. Goed of slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenwater. Goed of slecht?

Korting op 420shop
    Hi, ik wil graag mijn water voor de buitenplantjes halen uit een stromende beek geen rivier. Ik ga dan direct aan de bron waar het beekje ontspringt, dus er is geen fabriek ofwat die er rotzooi in kan dumpen. Beekje sluit pas na een paar kilometer aan op een grotere rivier.
    Is dit goed water net als regenwater of rivier water of is het niet aan te raden. Beek is doorzichtig mooi water verder...alvast bedankt voor uw nuttige antwoorden 👍

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Re: Buitenwater. Goed of slecht?

Dank je! Nee nog niet gemeten nee. Welke ph is beste voor buitenplantjes dan? Is dat hetzelfde als voor binnen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het is echt een bron in het bos ja...Die loopt uit via beekjes verder. En sluit dan aan op andere beken, rivieren. Het is wel rood/bruinachtig en stinkt een beetje naar ijzer, dacht ik. Maar toch een pure bron....vreemd.
      Ik lees net dat het rood is vanwege ijzerrijk water idd, is dat een probleem?
      Last edited by Tony Soprano; 15 August 2016, 15:47.

Comment

Hup emmerke water halen en geven geen drama maken plantje is al lang blij met water
        God was never on your side..

Comment

Er zal ook veel regenwater inzitten bij zo'n bron lijkt me alleen dat vele ijzer baart me wat zorgen

Comment

of gewoon een PH meter kopen? welke je nog voor geen 20 euro hebt en je kweekleven lang plezier van hebt.

JUST a thought from my side
            sigpic
            LED there be light

Comment

Ok als het alleen om ph gaat dan kan ik dat zeker doen. Dus als ph goed is maakt het verder niet uithoe het water uitziet of dat er superveel ijzer inzit? Als de ph maar ok is??

Comment

Als er veel ijzer in zat was dat beekje rood, je hebt bronwater, das prima.

in de betere aquariumwinkel zijn setjes te koop om beetje te meten wat erin zit.

Comment

Het is de Roode beek en hij is ook roodachtig dat water
                  Bedankt ik weet weer genoeg iig....Dank iedereen voor de reacties
                  Last edited by Tony Soprano; 16 August 2016, 01:21.

Comment

Ghehe. de rode beek staat bekend om het hoge ijzerghalte. Dat geoxideerde ijzer geeft deze beek haar rode modder kleur. Wel een mooi gebied daarzo op de Brunsemerheide, ik wandel er regelmatig. Zal eens uitkijken naar guerilla activiteit, lol.

Comment

Ik dacht even Tony te horen terwijl hij zich aan het verslikken was in een hap ziti al forno.
                      Pas op voor die ChristenUnieDrones.

Comment

Mooi gebied, heb even gegoogeld
                        Het zou niet m'n eerste keus zijn om guerilla te doen, met al die dagjesmensen, honden, hooglanders etc..
                        Ik meen te begrijpen dat het geen "pure bron" is, maar kwelwater, grondwater wat omhoog gestuwd wordt.

--De beek werd vooral gebruikt als afvoerkanaal van de Staatsmijn Hendrik in Brunssum
                        --In 1969 nam de NAVO er haar intrek en werd het terrein in gebruik genomen als het hoofdkwartier van de centrale strijdkrachten in Europa

In hoeverre dat van invloed is op de kleur/geur/bruikbaarheid/vervuiling weet ik niet.
                        Wil je het echt weten zul je de EC en pH moeten meten, of bij een goeie aquariumzaak uitgebreid moeten laten testen.
                        Het zal niet super toxisch zijn denk ik, anders zou er niet zo'n natuurgebied omheen liggen.
                        Er groeien toch planten omheen.

Oorspronkelijk geplaatst door Tony Soprano View Post
                        ...Beek is doorzichtig mooi water verder...
                        ...Het is wel rood/bruinachtig en stinkt een beetje naar ijzer, dacht ik...
                        Is het nou mooi helder, of rood/bruin/stinkend ?
                        Hoe smaakt het ?

Voila, je zult er met deze zomer toch niet elke week naartoe hoeven om water te geven.
                        Plantjes in volle grond kunnen bijna zonder verzorging de zomer door, of het moet echt een week lang 30 graden worden..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Is het nou mooi helder, of rood/bruin/stinkend ?
                          Hoe smaakt het ?

Comment

Proeven kan drinken niet.

It's a medicine!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik zou aan het drinken niet beginnen ! kwa gewoon voorzichtig en gezondheid.

Wat de masters hierboven al zeggen PH meten en als het echt shit zou zijn zou er om je waterbeek niks groeien!
                              sigpic
                              LED there be light

Comment

Bezig...
                              X