Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeistagnatie na klieven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groeistagnatie na klieven?

Korting op 420shop
    Hey vrienden,

naarmate mijn autoflower het einde nadert en die ong. nog een week of 2 te gaan heeft en daar men max. 2 weken mag stressen besloot ik eergisteren te gaan klieven. Daar heb ik nu zo'n beetje spijt van, pas later herinnerde ik me dat de plant alles van trichomes zal gaan geven om alsnog bevrucht te worden uiteraard maar ik twijfel er nu sterk over of de toppen nog zullen dikken, deze zijn zeker nog niet einde volume

Ik kwam te lezen dat men bij AF niet altijd op de kleur vd trichomes kon afgaan, eerder op de (schut)bladeren, als deze allen vergeeld zijn is dit nhs een prima oogstindicator? Nou deze zijn dus (bijna) geel en ik dacht te gaan klieven wat ik mss beter nog een weekje had uitgesteld..

Mijn vraag is nu of de toppen alsnog in volume kunnen toenemen nu de stam doormidden is en ze nu deels via het medium, deels via bladreserves voeding krijgen.

En nog eentje, ik heb direct na de laatste maal met voedingswater de dag erop geklieft, langs ene kant denk ik mss beter als ik al een weekje ah spoelen was geweest omdat na het klieven de plant maar half zoveel voeding meer uit het medium haalt en organische voeding trager op gang komt en zodoende mss meer voedingsresten nalaat..., langs andere kant zouden de toppen dan mss net te weinig krijgen dan. Dus vrees ik een beetje dat de weed niet zo lekker zal smaken tenzij mss iemand dit middel kent en -beter nog- kan aanbevelen?
    http://www.advancednutrients.com/products/flawless-finish/

Dank!
    Attached Files
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Re: Groeistagnatie na klieven?

Huh? Waar lees je toch zo'n dingen? Ook bij AF kijk je naar trichomen. En dat van twee weken stressen is mij ook vreemd. Net als al die middeltjes die tussen je oren zitten. Klieven, ijswater, donker zetten. Wat hebben ze zo nog allemaal al verzonnen?

Stel dat het klopt en ze maken in die paar dagen meer trichomes aan, dan moeten die op miraculeuze wijze niet afrijpen zoals de rest? Of slagen die op eveneens miraculeuze wijze het heldere en milky stadium over?

Comment

Flawless finish is niets meer dan veredeld of gefilterd wasmiddel; het vangt metaal-ionen weg. Precies wat er gebeurt in je vaatwasser dankzij chelaten in het wasmiddel (glansspoelmiddel vangt calcium, natrium en andere metaalionen weg zodat er geen aanslag ontstaat op glaswerk). Het is rommel, dat kan ik je wel vertellen. Als je wiet verpest wordt door teveel voeding, moet je minder voeding geven. Of (vaker) spoelen met een lagere of hogere pH.

Klieven; het bewust doorbreken van de sapstroom, dat levert natuurlijk problemen op. Als ik m'n slagaderen dicht houdt, dan gaat mijn haar niet sneller groeien. Het idee achter klieven is dat dat wel gebeurt. Stress hormonen zouden de trichomenproductie verhogen, zou luidt het verhaal. Maar dat geldt alleen als trichomen een afweerfunctie hebben; of dat zo is, daar is veel onzekerheid over. Zelf heb ik de hypothese ooit geopperd dat stuifmeel wellicht gevangen wordt door de trichomen, en dankzij bewegende wind in contact kan komen met de stamper/pistil van de plant. Dat vergroot de bevruchtingskans behoorlijk, en dat verklaart deels waarom een onbevruchte plant meer trichomen aanmaakt. En dan nog duurt het tenminste 1-2 weken voordat een trichome volgroeid is. Dan nog een x-aantal weken tot milky/amber kleuring. Dat verkleuren gebeurt ook nog tijdens het drogen.

Dat de topmassa niet toeneemt is vanzelfsprekend; de sapstroom is gehinderd en voeding uit blad trekken kost meer energie dan het uit de bodem halen. De plant focust nu op 50% op overleven+herstel+bestrijdingvaninfecties en slechts 50% op bloeien.

De kleur van de schutbladeren kun je beinvloeden door de wortels af te knippen, of door je plant te verzuipen. Dat kan al op de eerste groeidag. Dat zegt dus niets over de rijpheid van de toppen, het zegt iets over de staat van de plant. Zelf kijk ik naar de dikte van de calyxen; als de toppen naar mijn idee voldoende 'vet' zijn, dan hak ik de boel om. Ongeacht of de trichomen er goed uitzien. Daarnaast ruik ik goed, met een beetje goede neus kun je wel ruiken of het nog kruidig ruikt, of meer richting danky weed.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Hars weegt niet meer dan droog plantmateriaal. De rijping vindt plaats door oxidatie, niet door stress vanuit de plant. Voor zover ik weer produceert de trichoom zijn eigen hars en is het harsbolletje wat afrijpt niet eens verbonden met de sapstroom.
        Mijn oom ging ooit op mijn wietplant staan omdat iemand hem in de jaren 60 verteld had dat de plant dan harder ging groeien.. Er zijn talloze fabels die onmogelijk uit de kwekerswereld te slaan zijn, zoals de melk tegen meeldauw.. Tesla heeft aangetoond dat simpelweg omdat we iets al jaren doen, dat dat nog niet betekent dat het de beste manier is. De biologie staat er bol van!
        Ik werkte ooit op een lab waar ze steeds met chloor hun plantmateriaal schoonmaakten. Een schimmel is daar resistent tegen geworden. In plaats van een ander wasmiddel of het gebruik van peroxide, hebben ze maar kilo's antibiotica ingeslagen. Want ze wilden niet kritisch naar hun proces kijken. Ze wilden precies doen wat ze voorheen deden, maar nu met een aanpassing in het groeimedium -> kei veul antibiotica. Alle planten groeiden slechter, alle processen liepen vier weken vertraging op. Want chloor moest en zou werken!! Want zo deden ze het altijd al!!
        Ik kan daar slecht tegen. Nieuwe inzichten zijn nieuwe inzichten, dan mag je best toegeven dat het verleden niet altijd even goed beargumenteerd was. Maar dat vinden met name wietkwekers erg moeilijk.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Koppigheid van de mens . Herken mezelf daar wel in . Veelal omdat iets goed klinkt , is het aanneembaar en wordt het snel als waarheid beschouwd. Mooi verhaal van dat labo . Kga wel nog experimentjes doen met mijn plantjes maar klieven voorlopig niet!

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        besides, tis eig redelijk wreed ook je, ne plant die heel de kweek het beste van zichzelf gaf, eens eventjes doormidden gaan boren eig

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      ...Als ik m'n slagaderen dicht houdt, dan gaat mijn haar niet sneller groeien. Het idee achter klieven is dat dat wel gebeurt...
      Yoda - 01 - kopie.png
      Met klieven zijn ze wat sneller klaar, maar je mist juist die laatste twee belangrijke weken groei.
      In die tijd kunnen ze nog een stuk dikker worden.
      -ik heb het maar 1x gedaan, en zag niet zo veel verschil in trichomen tussen twee identieke planten.
      Last edited by QnQ; 20 August 2016, 16:20. Reden: blabla
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        De toppen dikken niet meer, is waar maar er is wel zoals nog gezegd hier een duidelijk grotere glinstering maar die was er anders mss ook? Ja een test zou dit es kunnen uitmaken, mss een volgend projectje?

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        LR2 heeft het hier boven prima uitgelegd wat mij betreft.
        Truukjes voor extra trichomen hebben geen zin omdat ze niet lang genoeg blijven staan om milky/amber te worden.
        Nieuwe trichomen zijn doorzichtig en brengen niet instant extra effect.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ok ik ga dit toch aan de kant moeten zetten in mijn hoofd , of blijven hervragen , tot ik het 20x geprobeerd heb , mss wel tot enige ergernis van medeforummers, waarvoor sorry!

Ik zweer ook bij klieven

In het begin deed ik de helft wel en de helft niet maar klieven scheelde gewoon in smaak werking en snellere droging dus ik ben het altijd blijven doen.

Na het spoelen 9 dagen voor de oogst klieven en 2 dagen voor de oogst 2 dagen in het donker.

En toppen worden niet meer groter dan maar ze gaan wel heul veul meer glinsteren....

Comment

Yoghurt uit een zwart potje smaakt ook slechter dan dezelfde uit een wit potje. Zit allemaal tussen je oren.

Comment

Tot je niet weet wat je rookt en dat achteraf pas te horen krijgt... nadat je dat beoordeelde...

En niet 1 jaar maar elke keer weer

Nou moet ik eerlijk zeggen dat dit over mensen in mijn omgeving ging. Ik zie mezelf niet als een wishfullthinking kinda person maar daar ontkom je natuurlijk ook weer niet aan.

Maar daarentegen ik heb er ook nog nooit merkbaar nadeel van ondervonden. Alleen al dan niet betrouwbare voordelen

En Tis gewoon leuk om met je planten te klooien 😊

Comment

Fetisj wiet, sterke mojo ?
            bondage geil, dubbel met jojo

Comment

Jojo wiet?
              Ga je dan van stoned naar nuchter en weer terug?
              Lol lijkt me dat kut😂

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Huh? Waar lees je toch zo'n dingen?
                dan moeten die op miraculeuze wijze niet afrijpen zoals de rest? Of slagen die op eveneens miraculeuze wijze het heldere en milky stadium over?
                dit ben ik nu toch al meer of een keer tegengekomen op het net en van meerdere serieuze bronnen wat betrefd het stressen. ok er komen nieuwe bij maar volgens mij worden er dan gelijk sneller eerdere trichomes potent. Eigen theorie nu

ze zouden niets overslaan maar 'sommigen' dus zouden geen tekenen van amber vertonen?
                De trichomen van autoflowers verkleuren niet altijd zoals die van 'gewone' wietplanten. Hoe wanneer is ze dan rijp?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Dat de topmassa niet toeneemt is vanzelfsprekend; de sapstroom is gehinderd en voeding uit blad trekken kost meer energie dan het uit de bodem halen. De plant focust nu op 50% op overleven+herstel+bestrijdingvaninfecties en slechts 50% op bloeien.

De kleur van de schutbladeren kun je beinvloeden door de wortels af te knippen, of door je plant te verzuipen. Dat kan al op de eerste groeidag.

Dat zegt dus niets over de rijpheid van de toppen, het zegt iets over de staat van de plant.
                Dus toch beter een weekje gewacht nog of mss zelfs helemaal niet geklieft, kzie haar nu echt achteruitgaan en zo'n gezonde plant voorheen

Idd ih begin gaf ik toch wel te veel water en van toen al gele bladeren, dat weet ik nu ook dat dit prob bij de wortels ligt, met dank, maar ik dacht toch dat bij afbloei van een Af het heel normaal was dat de bladeren vergelen op het einde dan??

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
                Jojo wiet?
                Ga je dan van stoned naar nuchter en weer terug?
                Lol lijkt me dat kut
                Last edited by Rietslang; 20 August 2016, 21:41.

Comment

Bladeren vergelen bij alle soorten richting het eind, in een pot tenminste. Vooral als men te vroeg start (of te hevig doseert) met bloeivoeding. Mijn buitenplanten hebben er bijna nooit last van, omdat ik daar geen extra voeding geef. Die blijven groen tot het eind.
                  Autoflowers takelen wel sneller af dan reguliere planten. Ze slopen zichzelf letterlijk aan het eind van de bloei. Daar komt het dus vaker voor dat de boel heftig gaat verkleuren.

Over dat artikel van rollingstoned heb ik zojuist in een ander topic ook m'n mening gegeven, het is bullshit wat ze daar schrijven. Om de reden die ik je eerder gaf; je kunt blad verpesten door te rommelen met vanalles. De beste indicator is ervaring (op gevoel; weten wat je wilt), dan trichomen (kleur), dan calyx-formaat (zwelling of niet?), dan topbladgroei (is er groei of niet? Sterfte?), dan okselknoppen (volwassen calyxen bovenin de top? In het midden?) en wellicht op de laatste plaats de schutbladeren.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Je vergat de bloeihaartjes LR2
                    Idd dikken de flowers maar half zoveel meer, is een mooie test met het prima weer!
                    Ik zie op de toppen wel degelijk een merkbaar verschil dan voorheen het klieven, of hoort dit zo dat tegen de afbloei aan, dat de trichomes vermeerderen?
                    Tenminste zeker op de suikerblaadjes, jammer dat ik geen foto voor genomen heb en ik merk ook nieuw aantal verse bloeiharen,
                    ik neem later nog wat pictures

Dit alles niet langer dan max. 14 dagen dacht ik anders gin sinsemilla?

Mvg unnamed.jpg§§.jpggthgtg.jpgyy(.jpg

Comment

De bloeihaartjes ben ik niet vergeten, die zijn namelijk ook geen indicatie; bij droog, koud of heet weer, sterven die namelijk snel af. Als ze aangeraakt worden, of veel natregenen, dan ook. Dat zijn eerder weerstations dan een indicatie over rijpheid, vooral buiten

Ik vind je buds er trouwens wel 'klaar' uitzien. Hermabananen kun je nog wel krijgen, maar die gaan geen zaad meer vormen, alle bloeihaartjes zijn immers al verdwenen voor het grootste deel.

Comment

Bezig...
                      X